האו"ם: מספר גולשי האינטרנט יעלה ל-2 מיליארד עד סוף השנה

מספר גולשי האינטרנט ברחבי העולם הוכפל ב-5 השנים האחרונות ■ מתוך 226 מיליון גולשים חדשים השנה, 162 מיליון מגיעים מארצות מתפתחות

מספר משתמשי האינטרנט ברחבי העולם צפוי להגיע עד תום השנה ל-2 מיליארד - כמעט שליש מכלל אוכלוסיית העולם. עם זאת, מדינות מתפתחות יצטרכו להאיץ את שיעור חדירת האינטרנט בקרב אזרחיהן, כך טוענת רשות התקשורת ITU השייכת לאו"ם.

עוד עולה מהנתונים של ITU כי מספר גולשי האינטרנט ברחבי העולם הוכפל ב-5 השנים האחרונות. מתוך 226 מיליון גולשים חדשים השנה, 162 מיליון מגיעים מארצות מתפתחות, שם שיעור המתחברים לאינטרנט גבוה יותר. אולם, עד סוף שנת 2010 יהיו 71% מהאוכלוסייה במדינות המפותחות בעלי גישה לאינטרנט, לעומת 21% בלבד במדינות המתפתחות.

ב-ITU הדגישו כי על המדינות המתפתחות לדאוג להרחבת תשתית האינטרנט המהיר בשטחן. "הפס הרחב היא הטכנולוגיה המהפכנית האמיתית של העתיד", אמר מזכ"ל ITU, חמאדון טורה ממאלי. "ביכולתה ליצור משרות חדשות, לעודד צמיחה ויצרנות ולעגן תחרות במשק לטווח הארוך" אמר.

שיעור הגישה של התושבים לאינטרנט משתנה מאזור לאזור. 65% מהאוכלוסייה באירופה מחוברת לרשת, לעומת 55% באמריקה, 22.9% באסיה ובאוקיאניה ו-9.6% בלבד באפריקה.

הגישה לאינטרנט בבתי-ספר, מקומות עבודה ומוסדות ציבוריים חשובה במיוחד בארצות מתפתחות, שם רק ל-13.5% מהאוכלוסיה יש חיבור ביתי לאינטרנט, לעומת 65% מהאוכלוסייה בארצות המפותחות.

יש לציין כי מחקר אחר שפורסם השבוע על-ידי שלוחה נוספת של האו"ם גילה כי תושבי המדינות העניות רואים בטלפון הסלולרי אמצעי תקשורת חשוב הרבה יותר מהאינטרנט.

11