רשרושים בלב השור

האם תמשך מגמת העליה? האינדיקטורים הטכניים מלמדים על החלשות הקונים

בארבעת ימי המסחר הראשונים של השבוע, ת"א- 25 הצליח להישאר מעל 1,238, רמת ההתנגדות ההיסטורית שהפכה להיות רמת תמיכה. עד כאן הכל לפי התרחיש השורי שדיבר על פריצה של 1,238 כלפי מעלה ותמיכה כמקובל אחרי פריצה.

על פניו, הנחת המוצא צריכה להיות המשך מגמת העליה. אבל, האינדיקטורים הטכניים מלמדים על החלשות הקונים. האינדיקטורים לא שחזרו, בהכללה, רמות שיא קודמות ובכך הם מראים שהאוויר דליל שם למעלה. המשמעות היא שזה זמן לנקוט אמצעי זהירות למקרה שהתמיכה ב-1,238 לא תחזיק מעמד. אמצעי זהירות רלבנטיים הם קניית אופציות מכר ומכירת מניות תקועות שכרגע לא תורמות לתיק. כך ניתן יהיה להנות ממגמת העליה, אם תמשיך כ"מתוכנן", ובמקביל להיות קשוב לאינדיקטורים הטכניים ולתת למסר שלהם ביטוי בפוזיציה. מהלך מעל 1,260 יחשב סימן להתחזקות מחודשת של הקונים.

הבורסות בניו יורק התאוששו ביום רביעי מהבעיטה שקבלו מהדובים ביום שלישי. בינתיים אפשר להגדיר זאת כפאניקה רגעית, סוג של אובדן שליטה. יחד עם זאת, כמו קרדיולוג שקשוב לרשרושים בלב, גם אנחנו צריכים להיות קשובים לרשרוש של השוק ולחדד חושים. בינתיים, כמו ביחס לתל אביב 25, מדובר רק בחידוד חושים תוך המשך המסחר בכיוון מגמת העליה.

ה-S&P 500 ממשיך להיות המדד החלש שבחבורה אבל הירידה ביום שלישי דווקא ביססה את מגמת העליה שלו שכן הוא נתמך מעל 1,155, רמת התמיכה החשובה מתחתיה גם מיקמתי פקודת הגנה על תיק קניון המניות.

ההתנגדות לטווח הקצר ל-S&P500 שוכנת ב-1,183. היא נובעת מפער מחיר יורד שנוצר שלשום. מהלך מעל הרמה הזו יחשב סימן של עוצמה.

להשקות את התיק

אחרי שדברנו כאן על חיזוק התיק במתכות, כדאי גם ל"השקות" אותו עם מניות מתחום המים. מעבר לעובדות הידועות בדבר הפיכתם של המים למשאב נדיר, ה-PHO, ETF להשקעה במניות הסקטור צוברת עוצמה. ניתן לרכוש אותה מעל 17 דולר וסביר שניתן יהיה להחזיק תקופה ממושכת. נכנסה לתיק קניון המניות. מי שרוצה חשיפה גלובאלית יכול ללכת על PIO אבל מהבחינה הטכנית PHO עדיפה.