חצי קומה במגדל ב.ס.ר 2 בבני ברק נמכרה ב-11 מיליון שקל

המוכרת היא חברת ארנל אחזקות, שבבעלות איש העסקים אמיר נחמד והרוכש הוא רואה החשבון אופיר בוכניק

חצי קומת משרדים במגדל ב.ס.ר 2 שבבני ברק נמכרה תמורת 11 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". השטח מצוי בקומה ה-30, הגבוהה ביותר במגדל, כאשר המוכרת היא חברת ארנל אחזקות, שבבעלות איש העסקים אמיר נחמד ואילו הרוכש הוא רואה החשבון אופיר בוכניק.

חצי הקומה שנמכרה, שכוללת קירות מסך ומבט לנוף, היא בשטח של 630 מ"ר בתוספת 10 חניות ומחסן. העסקה בוצעה באמצעות אילן הבר, מנהל שיווק בכיר בחטיבה העסקית של אנגלו סכסון תל אביב.

לדברי מנכ"ל אנגלו סכסון תל אביב, אורן גלזר, העסקה מהווה סממן נוסף למגמה של עליית מחירים שקיימת היום בשוק, בעיקר בבניינים המבוקשים. גלזר הוסיף שנכון להיום, מגדלי ב.ס.ר מתאפיינים ברמות ביקוש גבוהות להשכרת משרדים, ושהם נמצאים היום בתפוסה של למעלה מ-95%.

יצויין שכשארנל אחזקות רכשה את השטח בפברואר 2008, היא שילמה עבורו 6.6 מיליון שקל, כשבמועד העסקה היא רכשה גם ארבע חניות.

לדברי בוכניק, "רכשתי בשנה וחצי האחרונות משרדים במקומות דומים, למשל במגדל המשרדים ב.ס.ר 3 שנמצא בבנייה. אם לוקחים את מחירי קבוצות הרכישה שבמסגרתן ביצעתי רכישות, הרי שלאחר שמוסיפים את עלויות המימון ואת עלויות הגימור לעלות המחיר המקורי, מתברר שהעסקה הנוכחית היא עסקה שמתומחרת במחיר סביר, בהתחשב בעובדה שהנכס מצוי בקומה האחרונה.

"ב-2008 הנכס נמכר ב-6.6 מיליון שקל אבל אם מוסיפים מע"מ ומס הרכישה מתקבל סכום של 8.8 מיליון שקל, כך שהפער בין העסקה מלפני שנתיים לעסקה הנוכחית הוא כ-2 מיליון שקל. פער זה מוסבר לאור העובדה שמאז עבר זמן והרי ישנו בנכס שוכר לחמש שנים. ככל שתקופת השכירות מתקצרת ערך הנכס עולה. בחוזה אף ישנו סעיף שלפיו דמי השכירות יעלו בתקופת השכירות הבאה", אומר בוכניק.