איזי אנרגיה: אקולוג נכנסת כשותפה בפעילות חיפושי הגז והנפט

אקולוג הינה חברת תכנון וייעוץ בתחום מדעי האדמה וההנדסה ■ איזי תקצה לאקולוג 10% מהזכויות בשותף הכללי בשותפות

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת ד"ר אלי זהבי, נערכת לקראת כניסתה לתחום חיפושי הנפט והגז הטבעי. החברה הודיעה היום, כי חתמה על מסמך עקרונות לשיתוף פעולה עם חברת אקולוג הנדסה, שהינה חברת תכנון ויעוץ, המתמחה, בין היתר, בתחומי הגיאולוגיה והגיאופיזיקה של חיפושי נפט וגז טבעי ומדעי האדמה.

איזי אנרגיה תקצה לאקולוג 10% מהזכויות בשותף הכללי בשותפות המוגבלת, שהקימה איזי למטרת כניסתה לתחום חיפושי הנפט והגז הטבעי, וזאת בהמשך להודעתה הקודמת על קבלת החלטת דירקטוריון לגבי בחינת האפשרות להכנס לתחום זה.

אקולוג הינה חברה המעסיקה כ-40 עובדים מקצועיים, המתמחה, בין היתר, בגיאולוגיה וגיאופיזיקה של חיפושי נפט וגז טבעי, הנדסה אזרחית, איכות סביבה, מים ועוד. החברה פועלת כיועצת בפרויקטים שונים בתחומים אלה, והיא מייעצת הן לגורמים ממשלתיים וציבוריים והן לחברות פרטיות. עם לקוחותיה של החברה ניתן למנות את חברת מקורות, רשות המים, המשרד לאיכות הסביבה, משרד הביטחון, התעשייה האווירית ועוד. בראש החברה עומדים ד"ר אילן ברונר וד"ר לוי קרויטורו.

במסגרת מסמך העקרונות, סוכם, כי אקולוג תסייע לאיזי אנרגיה בבחינת התקשרויות ועיסקאות עם בעלי היתרים ורשיונות לחיפושי נפט וגז טבעי, ותסייע גם בתהליכי קבלת הרשיונות השונים מהמדינה ככל שיסתייע בידה.

ד"ר אלי זהבי, יו"ר איזי אנרגיה, אמר היום: "צירופה של אקולוג כגורם מקצועי, שילווה אותנו בפעילות בתחומים של חיפושי הגז והנפט, הינו חלק מהמהלך של בניית גוף מקצועי ואיכותי, שיהיה בידיו את הידע והנסיון כדי לבדוק את הכדאיות הכלכלית של עיסקאות שונות אותן תבחן איזי אנרגיה, ותתרום לנו מניסיונה כדי לקדם עיסקאות אלה בדרך היעילה ביותר. אנו מאמינים, כי הפעילות בתחום חיפושי הגז והנפט הינה סינרגטית לפעילותה של איזי אנרגיה בשוק הדלק האמריקני".

איזי אנרגיה פועלת לאיתור, רכישה והפעלה של מקבצי תחנות דלק בארה"ב. במסגרת האסטרטגיה של החברה, היא פועלת לאיתור מקבצים איכותיים בלבד המבטיחים תשואות גבוהות, ובמקביל מוכרת את הנדל"ן כולו או חלקו לקרנות ריט ומשקיעי נדלן. באופן זה, מתכוונת החברה לרכוש כמות גדולה של תחנות דלק תוך שימוש בהון עצמי נמוך יחסית להיקף העסקאות. עד כה רכשה החברה שליטה בכ-100 תחנות במדינות אוהיו ופנסילבניה בארה"ב. לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי בארה"ב עם ענקית האנרגיה הבינלאומית, חברת BP. איזי אנרגיה סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של כ-205 מיליון דולר ועם EBITDA של כ-3.1 מיליון דולר.