רשם העמותות הגיש בקשה לפירוק איגוד הג'ודו

אחרי שלילת האישור לניהול תקין, פיטורי העובדים והפסקת פעילותה של נבחרת ישראל, מכה נוספת לאיגוד הג'ודו, שיפורק "בשל הליקויים החמורים שהתגלו בפעילות העמותה"

אחרי ניסיון לייצב את מצבו של איגוד הג'ודו באמצעות שתי תקופות הבראה שנמשכו על פני שלוש שנים, הגיש היום (ב') רשת העמותות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למינוי מפרק לאיגוד הג'ודו. בבקשה לבית המשפט מפרט רשם העמותות כי "בשל הליקויים החמורים שהתגלו בפעילות העמותה ובשל החשיבות הרבה שבהמשך קיומה, יש למנות מפרק זמני מפעיל ולאפשר את המשך פעילות העמותה".

הבקשה שהגיש היום הרשם לבית המשפט היא המשך ישיר לאירועים של החודש האחרון. ב-19 בספטמבר הודיע איגוד הג'ודו על הפסקת פעילות, אחרי שנשלל ממנו האישור לניהול תקין, ואף פיטר את עובדיו והפסיק את פעילותה של נבחרת ישראל. ביטול האישור ניתק באופן סופי את הזרמת הכספים לאיגוד הג'ודו מכספי הטוטו ומכספי מינהל הספורט, ולמעשה מנע מהאיגוד כל יכולת להתקיים.

בבקשת הפירוק מציין הרשם כי במהלך שלוש השנים האחרונות התגלו ליקויים באופן פעילות העמותה, ביניהם מינוי מקורבים של בכירים לתפקידים באיגוד, התנהלות פיננסית בעייתית, וגם שתי תוכניות הבראה לא הצליחו להוציא את האיגוד לדרך חדשה.

בין היתר מציין הרשם את תפקודו הלקוי של יו"ר העמותה אדי קואז, ומזכיר כי כבר ב-2007 צוין בדו"ח ביקורת חריף כי קואז, המשמש גם כיו"ר עמותת "ג'ודוקאן", המאגדת 49 אגודות ג'ודו, פועל בניגוד עניינים חמור ונותן עדיפות מוחלטת באיגוד לאנשי "ג'ודוקאן".

ענף הג'ודו הוא אחד משני הענפים האולימפיים הבולטים של ישראל, ואחראי ל-3 מתוך 7 המדליות האולימפיות שהשיגה ישראל.