יו"ר דלויט בישראל: "ההאטה במשק תימשך ברבעונים הבאים"

רו"ח יגאל בריטמן: "המשבר הכלכלי ניצב לכאורה הרחק מאחור, אך בפעילות המשק בישראל ניכרים סימני האטה שעשויים להימשך"

"המשבר הכלכלי ניצב לכאורה הרחק מאחור, אך בפעילות המשק בישראל ניכרים סימני האטה שעשויים להמשך". את הדברים הללו אמר היום (ג') רו"ח יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל העסקים הראשי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן-אלמגור-זהר.

בריטמן דיבר בכנס המסים השנתי של הפירמה, אשר נערך בשיתוף עם פורום מנהלי הכספים בהתאחדות התעשיינים. בכנס השתתפו גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, מנכ"ל משרד האוצר חיים שני ומנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס.

בריטמן העריך כי ההאטה בצמיחה במשק עלולה להימשך גם ברבעונים הבאים: "בעוד שברבעון השני של 2010, נרשמה מגמת צמיחה בפעילות הכלכלית בישראל על רקע עלייה בגידול יצוא הסחורות והשירותים ובצריכה הפרטית, במהלך הרבעון השלישי היינו עדים לסימני האטה בקצב התרחבות הפעילות במשק, שעשויה להימשך ברבעונים הקרובים".

בריטמן הוסיף כי "הכלכלה הגלובלית ממשיכה להציג צמיחה, אולם חוסר היציבות בשווקים רבים ברחבי העולם מדיר שינה מעיניהם של קובעי המדיניות. שערי הריבית במדינות המפותחות נמוכים ומשקפים מדיניות מוניטרית אגרסיבית וביקוש נמוך לאשראי. תאגידים עם עודפי מזומנים ומשקיעים, מזרימים הון רב לחלק מהשווקים המתעוררים בהם רמת הביטחון הינה סבירה ושיעורי הריבית גבוהים יותר.

"בד בבד, בחלק מהשווקים המתפתחים בהם הצמיחה היא מהירה, נוצרים לחצים אינפלציוניים חדשים אשר הובילו כמה מהבנקים המרכזיים להדק את המדיניות המוניטרית. ככלל, במדינות בהן יש לחצים אינפלציוניים או מגמת התחזקות של המטבעות המקומיים, כמו למשל ישראל, אנו עדים להתערבות בשוקי מטבע החוץ על מנת לשפר את רמת התחרותיות בייצוא".