השריפה בכרמל: התמונות והשתלשלות האירועים

גלובס tv (עדכונים שוטפים) - צפו בווידיאו: ה"סופר טנקר" בפעולה ■ כבאים: המצב היום - הטוב ביותר מאז פרוץ השריפה ■ השריפה בכרמל - כל הדיווחים והתמונות

יום ראשון, 5.12.2010

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' מעריך היום כי בתוך יום או יומיים תושג השתלטות מלאה על האש. כך דווח בגלי צה"ל. בינתיים, 34 מטוסי כיבוי ושלושה מסוקים חידשו הבוקר את המאבק באש המשתוללת ברכס הכרמל, ואשר כילתה כבר יותר מ-50 אלף דונמים ו-5 מיליון עצים.

מאמצי הכיבוי מרוכזים בשני מוקדים מרכזיים: הר שוקף וניר עציון. באזור החי-בר שבמורדות הכרמל, ממשיכים כוחות הכיבוי במאבק לבלום את האש, אחרי שהצליחו להשתלט עליה. במקביל, חודש הבוקר גם המאבק בשריפות בכמה מוקדים בעוספיא, בשווצריה הקטנה ובניר הוד.

כבאים סיפרו הבוקר לגלי צה"ל כי המצב הינו הטוב ביותר מאז פרצה השריפה ביום חמישי. באזור ניכר גם פחות עשן בהשוואה לימים האחרונים. במקביל, בשירות המטאורולוגי מציינים כי הלילה יחל לרדת גשם קל באזור, שיתחזק לקראת סוף השבוע.

הלילה נחת בנמל התעופה בן גוריון ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול בעולם שהגיע מארצות הברית. תקלה טכנית מעכבת את כניסתו לפעולה, אולם במהלך היום הוא יחל לסייע במאמצי הכיבוי של השריפה הגדולה.

המטוס, מסוג בואינג 747, הוא מטוס הכיבוי היחיד בעולם שמסוגל לפעול גם בלילה. כלי הטיס מסוגל לשאת 80 אלף ליטרים של מים, פי 16 ממיכלית כיבוי ממוצעת. בניגוד למטוסים שהגיעו עד כה לישראל, הוא מצויד באמצעים לראיית לילה ויש ביכולתו לפעול גם אחרי רדת החשיכה.

במהלך הבוקר הגיעו לישראל גם שלוש כבאיות פלסטיניות ומספר כבאים, על מנת לסייע בשריפה המשתוללת. זאת, הודות לסיכום שהושג בין מתאם הפעולות בשטחים לשר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח.

יום שבת, 4.12.2010

ממשלת ישראל תידון מחר (א') בישיבתה השבועית אם להכיר באזור הכרמל, בו משתוללת שריפת הענק, כאזור מוכה אסון. ההערכות הן כי הנזק עד כה מהשריפה מסתכם ב-3-4 מיליארד שקל. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מתכוון להגיש בקרוב מאוד לוועדה לביקורת המדינה דו"ח מעקב על מצב שירותי הכבאות בארץ ותפקוד משרדי הממשלה בנושא. בהתאם לדו"ח יוחלט האם להקים ועדת חקירה ממלכתית לתפקוד משרדי הממשלה ביחס לשירותי הכבאות.

בתוך כך, שר הפנים אלי ישיש דוחה את הביקורת שהופנתה נגדו וטוען כי אין בכוונתו להתפטר. כזכור, שירותי הכבאות נמצאים באחריות המועצות המקומיות, עליהן אחראי משרד הפנים.

"פעלתי רבות למען הכבאות", אמר השר ישי בראיון לערוץ 2. "ביקשתי עוד בקבינט להקים ועדת חקירה שתברר מה קרה פה בשנים האחרונות ומדוע קיצצו במערך הכבאות. צריך לחקור את השתלשלות העניינים. התרעתי על כך ששירות הכבאות בארץ הוא מהגרועים בעולם. רק אחרי 8-10 שנים שלא היה תקציב, אני הראשון שהצלחתי להביא 100 מיליון שקל והדגשתי שגם זה לה היה מספיק. צר לי שביום כזה במקום להתעסק עם הלוויות של אנשים, אנחנו מתעסקים בזה. כרגע צריך להתרכז בכיבוי השריפה".

קרבות אש

יותר מ-48 שעות חלפו כבר מאז פרוץ שריפת הענק בכרמל, אך עדיין צוותי הכיבוי מנהלים קרב עיקש מול הלהבות. מרגע הזריחה שבו מטוסי הכיבוי לפעול, בסיוע כלי טיס נוספים. 22 מטוסים ו-4 מסוקים ממדינות שכנות מסייעים כעת בכיבוי. מחר צפויים להצטרף למאמצים גם תשעה כלי טיס נוספים. ההישגים שהושגו במהלך היום בחזיתות האש השונות, שוב נסוגים לאחר שקיעת החמה וסיום פעילות הכיבוי האווירית. הערב האש ממשיכה להתפשט ב-6 אזורים: הר שוקף, בית אורן, דליית אל-כרמל, עוספיא, ניר עציון ועין הוד. כמו כן, פרצה האש מחדש בחי-בר. עד כה נשרפו כ-40 אלף דונם.

במקביל יוצרים הדחפורים בשטח קו ללא עצים וצמחייה בניסיון למנוע מהאש להתפשט. לאחר שנסגר אתמול לתנועה, הודיעה הערב המשטרה על פתיחת כביש 4 לתנועה, למעט בצומת הפנייה לכפר סיטרין.

בתום הערכת מצב של המשטרה הוחלט כי ביישובים הבאים יכולים התושבים לחזור לבתיהם: מגדים, קיבוץ החותרים, כפר גלים, טירת הכרמל ושכונת דניה בחיפה. תושבי היישובים הבאים צריכים להישאר קשובים להנחיות המשטרה לגבי המועד שבו יוכלו לחזור לביתם: ניר עציון, עין עוד, עין חוד ופנימיית ימין-אורד

כמו כן, על רקע האירועים האחרונים, הוחלט בצהריים כי ישיבת הממשלה השבועית תיערך ביום א' בצפון הארץ - ולא בירושלים.

מוקדם יותר היום שררה אופטימיות זהירה לאור דיווחים של כוחות הכיבוי על תחילה של השתלטות על שריפת הענק בכרמל. במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת עדכן נציג פיקוד העורף בחדר הפיקוד בחיפה, אל"מ אנואר סאעד, כי הצוותים זיהו שהאש דועכת מאט - הודות לסיוע של מטוסי הכיבוי.

שני בני משפחה נעצרו בחשד להצתת השריפה הגדולה ברשלנות

בהערכת מצב שהתקיימה במחוז הצפוני בראשות מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן ומפקד מחוז צפון, דיווח צוות החקירה כי הדליקה הראשונה נגרמה לכאורה כתוצאה מרשלנות של בני משפחה שגרמו בטעות לשריפה. "החקירה בעיצומה", ציין תנ"צ רוני עטייה, מפקד מחוז החוף והוסיף כי כוחות המשטרה התפרסו בכביש 4 לאורך כל יישובי החוף.

המשטרה עצרה הערב שני אחים תושבי עוספיא בחשד שגרמו ברשלנותם לפרוץ השריפה הגדולה בכרמל. לפי החשד, מדובר בבני משפחה שהבעירו פסולת ביתית כדי להיפטר ממנה במזבלה של עוספיא. לא הייתה להם כוונה לגרום לשריפה והאש יצאה משליטתם בשלב מסוים. בלשי היחידה המרכזית של מרחב החוף בפיקודו של רפ"ק אבישי חיים עצרו את השניים בתום חקירה ממושכת. השניים עתידים להיות מואשמים ב"מעשה פזיז באש" או בעבירה חמורה יותר של גרימת מוות ברשלנות, אולם רק מחר בבית המשפט יתברר באיזה עבירה הם חשודים.

בעוספייא דוחים בתוקף את ההאשמות. "לא להיתלות בשקרים שמפיצים", זעם ראש המועצה ווג'יה כיוף. "אנחנו נלחמים על הבית ואחראיים על המקום הזה. היערות האלה קדושים בשבילנו". ראש המועצה קרא לחקור את האסון והביע מחאה על היעדר כוח מתאים להתמודד עם המצב. "אין תשתית, אין כבאית, אין מי שידאג", האשים.

יום שישי, 3.12.2010

ביום ו' התקדמה השריפה לכיוון שכונת דניה בחיפה, אך כוחות הכיבוי השתלטו עליה. כובו גם השריפות שפרצו ליד בת שלמה ומצפה עדי. שריפה פרצה ביישוב טל-אל וכביש 70 בסמוך ליישוב נסגר לתנועה. השריפה כובתה מאוחר יותר והכביש נפתח לתנועה. עם זאת, קטעים מכביש 4 עדיין סגורים. התקבלו דיווחים על זיהום אוויר כבד ביישובי הכרמל ובחיפה. בשעות הערב התקבלו דיווחים על ביזה בבתי תושבים שפונו ביישובי חוף הכרמל. המשטרה שלחה כוחות לאיזור במטרה למנוע ביזה של בתים נוספים.

40 הכבאים ששהו במלון יערות הכרמל פונו וקיים חשש כבד שהמלון, שפונה עוד אתמול מיושביו, יעלה בלהבות. השריפה המשתוללת באיזור החי-בר מתקדמת לכיוון אוניבסיטת חיפה.

מהמשטרה נמסר כי יש חמישה מוקדי אש באיזור הכרמל והסביבה: נחל חיק, צומת עתלית באיזור תחנת הדלק "פז", עוספיא באזור קבר אבו עבדאללה, העליות מכביש 4 לכיוון בית אורן וסביב החי-בר בכרמל. צוותים של חברת החשמל חידשו במהלך הערב את אספקת החשמל לדלית אל כרמל ועוספיה.

שני תושבי דלית אל-כרמל, שנעצרו היום (שישי) בחשד שעמדו מאחורי נסיון הצתה נוסף של היער באיזור קרן כרמל שוחררו לאחר שהתברר כי אין להם חלק בנסיונות ההצתה.

בראיון לרשת ב' אמר ראש מועצת דלית אל כרמל, כרמל נאסר א-דין, כי "מדינת ישראל קיימת רק 62 שנים ואנחנו חיים כאן כבר 600 שנה. הרסו לנו את החיים, את הנוף, את הפארק שבתוכו אנחנו חיים. האוכלוסיה שלנו, ש-85% מבניה מתגייסים לצה"ל, נמצאת במצב כלכלי מאוד קשה בלי קשר לשריפה. הייתה כאן הזנחה פושעת. תחנת הכיבוי הקרובה ביותר נמצאת במרחק חצי שעת נסיעה. אל תתנו לנו הרגשה שאנחנו אזרחים סוג ב'. אנחנו תורמים הרבה מאוד למדינה".

מטוס הכיבוי הגדול בעולם, אליושין 76, נחת הערב בישראל. ביחד עם המטוס הגיעו חומרים מונעי בעירה ומומחים מרוסיה. עוד שני מטוסי כיבוי צפויים לנחות בהמשך הלילה ומחר מרוסיה. שני המטוסים צפויים להתחיל לפעול מחר (שבת) והם ישהו בארץ, במידת הצורך, למשך עשרת הימים הבאים (לפי מקורות ברוסיה).

ארה"ב תשלח לישראל 45 טונות של חומר נוגד בעירה וגרמניה הודיעה שתשלח 18 טונות של חומרים מסוג זה.

מספר ההרוגים באסון עלה בצהריים ל-42, לאחר שנמצאה גופתו של אחד הנעדרים סמוך לאוטובוס שעלה אתמול באש ולאחר שאחד מהפצועים קשה מת בלילה מפצעיו. 15 עדיין פצועים, חלקם באורח קשה. ניצב משנה אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, נאבקת על חייה. רה"מ נתניהו ביקר בשעות הצהריים את הפצועים בבית החולים רמב"ם בחיפה.

באירוע נוסף בקריית ביאליק, פרצה דליקה המאיימת על מספר מפעלים ומבני תעשייה באזור התעשייה של צור שלום בחלקו הצפוני. כוחות גדולים פועלים במקום, כולל כיבוי וכוחות משטרה. כביש 4 נסגר כליל לתנועה לשני הכיוונים בין עכו לקריות. במשטרה בודקים חשד מהצתה, כמו גם במקומות אחרים.

מקרן קיימת לישראל נמסר כי עד כה, נשרפו למעלה מ-35 אלף דונם ולמעלה מ-4 מיליון עצים. חזית האש עדיין בכיוונים רבים ועצירתה עדיין לא הושגה. למרות שהושגה שליטה חלקית של קק"ל בשריפה במלון יערות הכרמל. יש עדיין המון מוקדים אך עתיד השליטה באש, כעת, נראה באופק, למרות שאי אפשר לדעת בוודאות.

בעקבות השרפה הודיע יו"ר קק"ל אפי שטנצלר על הפיכת ט"ו בשבט השנה לשבוע ט"ו בשבט, הנטיעות בחג התפרסו על 7 ימים במקום על יום אחד כמו בכל שנה בכדי לנטוע עצים במקום מליוני העצים שאבדנו השנה. שטנצלר כינה את השריפה וגל ההצתות "טרור אקולוגי".

הבטחה של נתניהו: "נדאג לשיקום, שיפוץ ופיצוי הכרמל ותושביו"

לאחר התכנסות הקבינט המדיני-בטחוני הבוקר בקריה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו נמצאים באירוע מאד קשה" וציין כי ישנם מעל 40 הרוגים, יש נעדרים ופצועים וכ-15 אלף ישראלים שפונו מבתיהם. נתניהו הבטיח "נדאג לשיקום, שיפוץ ופיצוי הכרמל ותושביו".

נתניהו ציין את שיתוף הפעולה היוצא מן הכלל בין הגורמים השונים וציין את ההיענות הגדולה לה זכו פניותיו למנהיגי העולם אשר שלחו וממשיכים לשלוח מטוסי ומסוקי כיבוי וכן צוותי סיוע וציוד הנדרש לישראל על מנת להיתגבר על שריפת הענק. ביניהם ציין נתניהו את ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, את ראש ממשלת יוון, את ראש ממשלת בריטניה, קמרון, את ראש ממשלת רוסיה, פוטין ואת נשיא ארה"ב אובמה ועוד רבים אחרים "שעוזרים לנו להתגבר על אסון בקנה מידה בינלאומי". נתניהו קרא שלא לעצור את רכבת הסיוע האווירית כל עוד השריפה לא כבתה.

נתניהו ציין לטובה את התנהלות הפינוי עליו הורה מכל מקום אותו מסכנת האש, על מנת להימנע מפגיעות נוספות בנפש. נתניהו ציין עם זאת כי אמצעי הכיבוי הקיימים אינם יכולים לעמוד בסוג כזה של שריפה ומסר כי ביום ראשון יתכנס הקבינט על מנת לגבש תוכנית לאומית להתמודדות עם המצב אשר תכלול גם רכישת מטוסי כיבוי. עם סיום דבריו יצא רה"מ לצפון.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בראיון בגלי צה"ל כי הממשלה קיבלה החלטה רשמית לתת לכל אחת מהרשויות שנפגעו כתוצאה מהשריפה סל סיוע לטיפול במפונים ובנזקי השרפה. לדבריו האוצר נמצא בקשר עם כל חברות הביטוח. בהתייחסו לקיבוץ בית אורן שנשרף כמעט כליל אמר שטייניץ "המדינה תסייע בשיקום הישוב. אנו לא ניתן שישוב בישראל יימחק בשל אסון טבע".

שר האוצר אמר עוד כי לפני 4-5 חודשים הוביל ראש הממשלה דיון בממשלה שבו הוחלט על הוספת תקציב בסך 100 מיליון שקל לשידרוג מיידי והצטיידות של מערך הכבאות בישראל. "היתה הזנחה של 15-20 שנה של מערך הכבאות בישראל ודרוש שינוי מבני מקיף" אמר השר וקרא להימנע מחיפוש האשמים כל עוד אנו עוסקים בכיבוי השרפה.

לפני התכנסות הקבינט קרא שר הפנים, אלי ישי, שאחראי על מערך הכבאות וההצלה בישראל, להקים ועדת חקירה לאירועי השריפה בכרמל. השר ישי הואשם ביממה האחרונה בידי גורמים ממשלתיים באחריות למחסור בציוד ובאמצעים בשירותי הכיבוי. השר ישי דרש להעביר את מערך הכבאות וההצלה בישראל למשרד לביטחון פנים. לדבריו "התרעתי בדיונים סגורים כי מערך הכבאות בארץ הוא בין הגרועים בעולם ואינו ערוך לתת מענה לאירועים בסדר גודל כזה".

עוד על השריפה בכרמל:

כמה מקורבנות השריפה הובאו לקבורה

הגולשים מצלמים את השריפה ומעלים ליו-טיוב

מאבק חייה של נצ"מ אהובה תומר

תנחומים מאובמה, סיוע מארה"ב

בתי המלון והארגונים המציעים סיוע

יד2 והומלס מתגייסים לעזרת המפונים

עקב האסון בכרמל: קשת דחתה בשבוע את פתיחת "האח הגדול"

יום חמישי, 2.12.2010

כ-20 מטוסי כיבוי ממדינות שונות עושים דרכם לישראל, בהם גם מטוסים מארה"ב ומטורקיה ומשעות הבוקר המוקדמות התחדשו הניסיונות לכיבוי האש מן האוויר. מטוסים שיגיעו מצרפת צפויים להביא איתם חומרים מעכבי בעירה, החסרים לכוחות הכיבוי המקומיים. כרגע פועלים 4 מטוסי כיבוי של חברות ישראליות. כ-1,000 חיילים נשלחו לסייע לכוחות מכבי האש, המשטרה, מד"א וגורמים נוספים הפועלים מאז אתמול בשטח.

ההרוגים הם כבאים צוערים מאזור המרכז שהגיעו לאזור כדי לסייע בפעולות החילוץ וההשתלטות על האש. 22 מגופותיהם של צוערי השב"ס זוהו בוודאות. הסוהרים נסעו באוטובוס של שירות בתי הסוהר שהתהפך ונלכד בלהבות, והסוהרים נשרפו בחיים.

רשף חזי לוי, דובר שירות הכבאות בחיפה אמר כי זו השריפה הגדולה ביותר מאז קום מדינת ישראל, "איבדנו לחלוטין שליטה על האש. אני קורא לכל 1,500 כבאי ישראל ליצור קשר עם היחידות שלהם ולהגיע באופן מסודר למוקד השריפה. המלחמה על הכרמל היא כרגע המלחמה על ישראל", עוד הוא הוסיף כי "נכון לעכשיו אין במדינת ישראל חומר כיבוי. הכל נגמר". בשעה זו הופסקו פעולות הכיבוי מהאוויר בשל החשכה, וימשיכו בשעות הבוקר.

אין שריפה כתוצאה מברקים", אומר לוי ומאשים: "הכול מעשה ידי אדם. גם כאן יש רשלנות, זדון, משחקי ילדים, נצטרך לבדוק מיהו אותו אדם שעשה את הדבר הזה, בין אם זדון או רשלנות. נבדוק את זה אבל לא עכשיו. עכשיו המשימה היא אחת להילחם באש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר אמש במסיבת עיתונאים שהתקיימה באוניברסיטת חיפה כי "השריפה הזאת ייחודית, האמצעים המתאימים אינם בשטח, הם בדרך אלינו. נקבל סיוע אווירי מיוון, ספרד וקפרסין. זה אסון גדול בקנה מידה בינלאומית". ראש הממשלה קרא לתושבים להיצמד להוראות משרד הפנים ולסקרנים לפנות את השטח: "אנחנו לא רוצים יותר פצועים והרוגים, לא אחד יותר". נתניהו הדגיש: "כעת עומדות לפנינו שתי מטרות - להציל חיים ולכבות את השריפה".

שר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' קרא להתאזר בסבלנות: "כרגע אין הערכה מתי נשתלט על הלהבות. זה יכול לקחת כמה ימים". לדבריו, "תושבי חיפה לא צריכים כרגע להיערך בצורה מסוימת - אם יהיה צורך נודיע". נתניהו אמר מוקדם יותר היום כ-"זה האסון הכבד ביותר שידענו". נתניהו אמר עוד, כי "אנחנו רותמים את כל הכוחות של המדינה כדי לטפל באסון, לחלץ את הלכודים ולהשתלט על האש. דיברתי עם שר הביטחון שיעמיד את כל כוחות צה"ל שיסייעו בפינוי והשתלטות על השריפה. כל הכוחות פועלים בצורה יוצאת מהכלל - בגבורה, במסירות ובאחריות ומלאכתם לפניהם".

כאמור, ישראל ביקשה באופן רשמי סיוע בהשתלטות על השריפה מרוסיה, יוון, איטליה וקפריסין. נשיא קפריסין הודיע כי ישלח בזמן הקרוב את מסוק הכיבוי היחיד הנמצא ברשותה לכרמל, על מנת להשתתף במאמצי הכיבוי. בנוסף סיכם ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת יוון, פפנדראו, כי ישלח לישראל מספר מסוקי כיבוי הנמצאים ברשותה.

גם חברת כיל הודיעה לכוחות הכיבוי וההצלה המרכזים את הטיפול בשריפת הענק ביערות הכרמל, כי היא מעמידה בחינם לרשותם את חומרי כיבוי השריפות במחסני החברה בארץ ובצרפת, על מנת לסייע בידי כוחות הכיבוי להשתלט על הדליקה, מוקדם ככל הניתן.

אירוע רב נפגעים - מד"א בכוננות שיא

במד"א הכריזו מוקדם יותר על אירוע רב נפגעים, והעלו את רמת הכוננות לרמה ג' - שהיא הרמה הגבוהה ביותר. ב-3 ישובים נוספים הורו על פינוי תושבים: ניר עציון, עין הוד ועין חוד - שם מוקדי הלהבות, כשהמוקד המרכזי הוא ניר עציון. בנוסף, כוחות החילוץ מתכוונים לפנות שכונות בטירת הכרמל, את בית-החולים לבריאות הנפש טירת הכרמל, וכן בסיס צה"ל ביישוב.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר היום, כי "אנחנו מתפללים לנס. אנחנו מתפללים לשלומם של הכבאים שמפגינים אומץ לב - עדות לגבורה שחג החנוכה מסמל".

20 כבאים נוספים שנלכדו בשריפה חולצו. קיים קושי רב להגיע אל מוקד האש ולהשתלט על הלהבות, ובמשטרה חוששים כי ישנם לכודים ונפגעים נוספים. דיוויד גולן, מנכ"ל חברת מטוסי הריסוס כימניר, שעוזרים לכבות את השריפה מהאוויר, אמר שנגמרו להם החומרים לכיבוי לאחר שבמשך חודשים הם התריעו בפני האוצר שאין להם מספיק חומרי ריסוס.

שירות בתי הסוהר ומנהל כוח האדם פתח מוקד מיוחד למשפחות 08-9775701.

צה"ל העביר דחפורים לאזור על-מנת לבודד את איזור השריפה. כביש 4 מצומת בית אורן צפונה לחיפה נסגר. 25 צוותי כבאות פינו משעות הצהריים את התושבים באזור בית אורן וממלון יערות הכרמל. במקביל פינו בשירות בתי הסוהר את האסירים והעובדים מכלא דמון בסיוע כוחות מג"ב ויחידת נחשון.

חשש משאיפת חומרים מסוכנים

משרד הבריאות הזהיר את התושבים באזור אוניברסיטת חיפה, בית אורן, עוספייה ומרכז חורב משהייה בחוץ מחשש חשיפה לחומרים מסוכנים. השריפה המשתוללת גרמה גם לפינוי של האוניברסיטה. בשירותי הכבאות הדגישו שמדובר בהיערכות שגרתית ולא נשקפה סכנה לסטודנטים.

בחברת החשמל מבקשים מציבור הלקוחות באזור דליית אל כרמל ועוסאפייה שהחשמל הוחזר לבתיהם, להימנע משימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה, כדי למנוע עומסי חשמל. זאת, לאור ניתוק קווים באזור, המביא לעליה בעומסי החשמל.

השריפה פרצה בסביבות השעה 12:30 ביער שממוקם ליד עוסאפייה והכוחות בודקים גם אפשרות להצתה. מדובר בשטח שחלקו יער קק"ל ובחלקו פארק לאומי שברובו מורכב מעצי אורן ואלונים. הכבאים מעריכים שהרוחות המזרחיות יקשו על ההשתלטות על האש.

שריפה בכרמל חיפה / צלם: רויטרס
 שריפה בכרמל חיפה / צלם: רויטרס

שריפה בכרמל חיפה / צלם: רויטרס
 שריפה בכרמל חיפה / צלם: רויטרס

שריפה בכרמל חיפה / צלם: חגי אהרון
 שריפה בכרמל חיפה / צלם: חגי אהרון