איזו תמונה יש לבת שלך בפייסבוק?

להיות חברים של המשטרה, להרחיק צעירות מ"פפאיה" - וגם: שוקולד ופינוקים לחברים

לפני שאפצח בסקירת הקמפיינים השבועית במדיה החברתית, את ה"לייק" הראשון חובה לתת דווקא להתגייסות הציבורית. בימי השריפה האחרונים קיר העדכונים בפייסבוק מתפקע מתמונות, סרטונים, עדכונים, הבעת צער, והכי חשוב - גיוס מתנדבים, ציוד, סיוע לבעלי-חיים ועוד.

כל המגחכים על תופעת הפייסבוק ראוי שיציצו בהתגייסות הפעילים בעיתות משבר, ואז אולי יבינו את הכוח האמיתי של הרשת החברתית. קחו את עמוד "שתילה מחדש בכרמל", למשל. בין אם אכן צריך לשתול, ובין אם לאו (וכרגע הדיעה המלומדת היא שלא צריך), הביטו במספר האנשים שהודיעו שישתתפו ובכמות שעדיין לא השיבה - ותבינו את הפוטנציאל הפייסבוקי.

משטרה - מזריקים בוטוקס

ציון לשבח נוסף מגיע לעמוד של משטרת ישראל. כבר שנה לערך שאני עוקב אחר עמוד הפייסבוק של המשטרה, שמנוהל בצורה מבריקה, ומצליח לגהץ במקצת את הקמטים שנחרשו בתדמית אחד הארגונים המושמצים ביותר במדינה.

בימים האחרונים אפשר היה למצוא שם מענה לשאלות תושבים, מודעות אבל על אבידות, עדכונים מהשטח ועוד.

שווה "לייק"?

עדכונים ממקור אמין, ונטילציה לאזרחים, סיוע לתושבי הצפון - משטרת ישראל רותמת את פייסבוק בצורה מעוררת השראה. בקיצור - כנסו כנסו.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 30,219

פפאיה - ניצול בנות

אחרי שתי מחמאות גדולות, גם ציון לגנאי מגיע. חברת פפאיה מציעה לגולשות הצעירות, עד גיל 16, להעלות "תמונה מדהההימה" לקיר של החברה בפייסבוק, ולבקש מ-4 חברות לחבב את התמונה בעזרת "לייק".

פפאיה מבטיחה ל-3 התמונות המחובבות ביותר זוג נעליים. הזוכה הגדולה מכולן תוזמן ליום צילומים מקצועי, ותמונתה תהפוך לתמונת הפרופיל של פפאיה.

חלק מהגולשות שיעלו תמונות לקיר של פפאיה אפילו יזכו בצ'ופר - תמונתן תהפוך לתמונת הפרופיל של עמוד פפאיה ליום אחד.

שווה "לייק"?

במילה אחת: לא.

במילה אחת שחוזרת פעמיים: לא ולא.

כבר כתבתי בעבר על העובדה שמרבית תחרויות ה"לייקים" חורגות בבוטות מכללי השיווק של פייסבוק, ונהנות מאכיפה לקויה. אחד העקרונות המרכזיים של פייסבוק הוא שאסור ליצור תחרויות לילדים מתחת לגיל 18.

פפאיה חורגת מהכלל הזה בבוטות. נכון שאנו הישראלים טובים בחשיבה מחוץ לקופסה, אבל לא כדאי להגזים, ובעיקר לא כדאי לאבד קשר עין עם הקופסה. הכלל שמגביל את גילאי המשתתפים בתחרויות נוצר מסיבה טובה.

לו אני אב לבנות צעירות, לא הייתי רוצה שבתי תצטלם בצורה סקסית, ושתמונתה תעטר פרופיל עסקי. זה מדיף ניחוח סכנה. ואגב, עמוד הסטטוסים התמלא בעקבות התחרות בזאטוטות שמתחננות ל"לייקים" עם כמות מביכה של שגיאות כתיב.

אפקטיבי? לא בטוח.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 11,025

מרקוס - פפאיה
 מרקוס - פפאיה

יופלה - מי כמוני?

יופלה השיקה את "אקסטרא פרי" ומציעה לנו "לגלות אם יש עוד מישהו כמונו", ולקבל הטבה. האפליקציה החביבה סורקת את ספר הפנים ומוצאת אנשים עם שם זהה. בנוסף היא מציעה לנו קופון של 1+1.

שווה "לייק"?

האפליקציה של יופלה פשוטה מאוד, ולא עושה משהו שאתם לא יכולים לעשות בעצמכם. הקונספט חביב, ומתחבר לליבה השיווקית של הקמפיין החדש. על כל זה הבזיקו ביופלה ויראליות נאה - האפליקציה מאפשרת לבצע חיפוש דומה גם לחברים, ולשלוח להם הזמנה.

אגב, אני אישית כבר התחברתי מזמן למרבית ה-"אייל מרקוס" שמצאתי בפייסבוק. בכל פעם שאני רואה עדכון סטטוס של אחד מהם, הדם שלי קופא לשנייה מרוב בהלה (אני בטוח שפרצו לי לחשבון).

נסו ותיהנו.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 2,985


מרקוס - יופלה
 מרקוס - יופלה

הנס של פנסוניק

פנסוניק מציעים מבצע אקטואלי לרגל החג. "ספרו לנו על נס שקרה לכם", מבקש העמוד, "ותוכלו לזכות בזוג כרטיסים למשחק היורוליג: מכבי תל-אביב נגד פרטיזן בלגרד".

תחת לשונית מבצע חנוכה אפשר גם למצוא את "מוצר היום".

שווה "לייק"?

תחרות הניסים נשענת על חג החנוכה, וזה חביב. הפרס מעיד על פילוח מדויק של קהלי היעד של הקמפיין, וזה תמיד טוב (אם הפילוח נכון). אולם "מוצר היום בהטבה מיוחדת" מעורר סימן שאלה לא קטן.

הנחה על מוצרי חשמל זה מצוין, אולם בפנסוניק החליטו גם לשמור על מוטיב ההפתעה ולא לספר בכמה הנחה מדובר.

"המחיר הוא ייחודי רק לחנות, ולכן אנחנו לא יכולים לחשוף אותו כאן. אני יכולה רק להגיד לך שמדובר בהנחה משמעותית מהמחיר המקורי", השיבה פנסוניק לגולש ששאל למחירה של מערכת קולנוע ביתית ב"הטבה משמעותית".

אותי מעניין אם אנשים נוסעים עד לראש-העין כדי למצוא מוצר בהנחה מפתיעה מעורפלת. הייתי מהמר שלא.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 5,109

מרקוס - פנסוניק
 מרקוס - פנסוניק

תעשה לי נעים

כחלק מקמפיין עולמי, קוקה-קולה ישראל השיקה קמפיין פייסבוקי מעניין. מסתבר שב-19.12 מגיעים לישראל 3 בלוגרים ממוזלים שזכו באפשרות לטייל במשך שנה ב-206 מדינות שיש בהן קוקה-קולה, ולחפש בכל מדינה את "האושר המקומי".

קוקה-קולה מזמינה את הגולשים להציע את נקודת האושר שלהם, ולזכות במקרר אישי שיישאר מלא באספקת קוקה-קולה שנתית לתמיד. איך מציעים נקודות אושר? על גבי אפליקציה יפה לעין ונעימה לשימוש, שם אפשר לסמן מיקומים, להעלות תמונה והסבר ולצפות בנקודות שעושות נעים לגולשים אחרים.

שווה "לייק"?

אם נתעלם לשנייה אחת מנזקי הקפאין, צבעי המאכל ושאר מרעין הבישין שמרכיבים את נוסחת הקולה, הרי שמדובר במבצע מגניב לחלוטין. התוכן מעניין, האפליקציה תאווה לעיניים, וחווית המשתמש פשוטה ונעימה. מפתחי ומעצבי האפליקציה - שאפו.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 4,553

מרקוס - קולה
 מרקוס - קולה

כדאי להיות חבר של מקס

מקס ברנר מציעים לכם "להעביר את זה הלאה" בקמפיין פשוט ומעניין. "מה בא לכם לעשות?", שואלת האפליקציה, "לפנק מישהו ביום ההולדת?". כניסה לאפליקציה תעלה את רשימת החברים שלכם בפייסבוק שחוגגים יום הולדת בשבוע הקרוב ומציעה לפנק אותם בצ'ופר מקס ברנרי, בתוספת גלויה מאוירת עם הודעה אישית.

שווה "לייק"?

הקמפיין מציע מתנה לחברים שלי, מוציא אותי טוב, מחובר לערכי המותג המתוק, ובאופן כללי עושה חסד עם העולם.

גם כאן הויראליות מצוינת - ופועלת הן בצד השולח והן בצד המקבל. ללא ספק כדאי להיענות להצעת החברות של מקס ברנר.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 3,026

מרקוס - מקס ברנר
 מרקוס - מקס ברנר