הורי ההרוג בפעולת החילוץ של 669 תובעים 4 מיליון שקל

הוריו של עלא אגבריה, שנהרג במארס 2009 כשנפל מגובה 30 מטר במבצע של יחידת החילוץ של חיל האוויר, תובע את המדינה בגין החילוץ הכושל ובגין אי-סימון ואי-פינוי שדה המוקשים

הוריו של עלא אגבריה ז"ל, שנהרג לפני פחות משנתיים כשנפל מגובה 30 מטר במהלך מבצע של יחידת החילוץ של חיל האוויר, 669, לחילוצו משדה מוקשים אליו נקלע בשגגה, הגישו הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בנצרת תביעת פיצויים בסך יותר מ-4 מיליון שקל נגד המדינה בגין מבצע החילוץ הכושל ובגין אי-סימון ואי-פינוי שדה המוקשים.

באמצעות עו"ד דוד מנע טוענים ההורים כי המדינה התרשלה באופן רבתי בכך שלא שילטה, גידרה או פינתה את שדה המוקשים שבנם נקלע אליו.

עוד טוענים ההורים כי מתן ההוראה לחלץ את המנוח באמצעות מסוק, ולא בחילוץ קרקעי, היתה "שגויה, מוטעית ומסוכנת", וכי מבצע החילוץ עצמו היה רצוף במחדלים וברשלנות.

בנוסף מפרטים ההורים שורה של תקלות שאירעו, לדבריהם, במהלך החילוץ הכושל: "האלונקה שהובאה על-ידי צוות החילוץ לא היתה תקינה או שמישה, על כבל המסוק הועלו 3 אנשים (המנוח ושני לוחמים) אף שמותר היה להעלות שניים בלבד, הרתמה שעליה הונח המנוח לא חוברה לכבל המסוק, וכאשר הורם הכבל והשלושה הגיעו לפתח המסוק, התרחקו הלוחמים האחד מהשני, אחיזתם במנוח נשמטה, והוא צנח אל מותו מגובה של כ-30 מטר", טוענים התובעים.

לדבריהם, על המדינה לפצותם בגין רשלנותה, שגרמה בין היתר לקיצור תוחלת החיים של בנם ולכאב וסבל.

במארס 2009 טייל אגבריה, מפעיל עגורן במקצועו, עם אחיו ובן-דודו באזור נחל בזק שבדרום עמק בית-שאן. במהלך הטיול נכנסו השלושה בטעות לשדה מוקשים של צה"ל, ואגבריה עלה על מוקש ונפצע ברגלו. המדינה שלחה מסוק לחלצו, אך ניסיון החילוץ נכשל, ואגבריה נפל מגובה של כ-30 מטר ונהרג. תחקיר של חיל האוויר מצא כי שורה של כשלים בפעולת החילוץ גרמו למותו של אגבריה.