חוות לחיפוש מידע

במידע שמספקים מנועי החיפוש לא מפותח המרכיב החברתי שהוא המוביל בפרסונליזציה

בשורה התחתונה, המדיה החברתית הפכה להיות אוקיינוס עצום של מידע אישי ברמה גבוהה של פירוט, שאפילו ג'ורג' אורוול מחבר הספר ''האח הגדול" לא הצליח להפליג בדמיונו למציאות בה אנחנו חיים היום.

כך למשל, התוכנה GRAVITY יודעת להתאים מוזיקה ל"מצייצים" באמצעות מעקב אחר ה"ציוצים" בטוויטר, וסינון התכנים הרלבנטיים להעדפותיהם של ה"מצייצים" על-פי העדפות ה-LIKE ושיתוף קבצים עם חברים. כך ניתן לבנות פרופיל הוליסטי של ההעדפות הצרכן בתחומים שונים.

מאחר שכל אחד מאיתנו מעוניין בתמהיל שונה של מידע, הוקמו לשם כך חוות לחיפוש מידע על צרכנים השונים ממנוע החיפוש גוגל ותואמיו המאפשרים חיפוש מידע המבוסס בעיקר על מאמרים, כתבות, ספקים ומסמכים שונים. אך, במידע שמספקים מנועי החיפוש המורכב עדיין לא מפותח המרכיב החברתי שהוא ראש החץ המוביל את מהפיכת הפרסונליזציה.

איזה סרט אתם אוהבים?

חברת ג'יני הישראלית פיתחה תוכנה ייחודית המאפשרת לבנות לכל צרכן פרופיל בעל יכולת שכלול מצטברת של ההעדפות שלו בסרטי קולנוע. תוכנה זו שאחד המבקרים דירג אותה במקום יותר גבוה משל נטפליקס, מסוגלת להתאים לצרכנים את הסרטים המועדפים עליהם על-פי עשרות פרמטרים רגשיים ושכליים, שהתוכנה יודעת לאסוף ולנתח מתוך רשימת הסרטים שהצרכן צפה בהם בעבר והגדיר אותם כאהובים עליו במיוחד.

תוכנה זו מאפשרת לצרכנים לצפות בסרטים שמעולם לא שמעו קיומם, אך הם כוללים את מרכיבי ההתרגשות או הרומנטיקה שזוהו על ידה. רמת הפרסונליזציה המושגת באמצעות התוכנה ג'יני מאפשרת לאולפני הוליווד ולאתרים שניתן להוריד מהם סרטים תמורת תשלום, להגדיל באופן משמעותי את ההכנסות. בעתיד הקרוב יוכלו חברות כמו גראביטי וג'יני להעשיר את פרופיל הטעמים של הצרכנים באמצעות התקשורת הבינאישית העשירה באתרים החברתיים.

לפני כשנתיים הושק הסטארט-אפ ZEBEK הממוקם בבוסטון שבארה"ב הזוכה לאחרונה לחשיפה תקשורתית רחבה, המתמקדת במתן שירותי פרסונליזציה באמצעות טלפונים סלולאריים. ZEBEK מציעה פלטפורמה המעמידה לרשות החברות מידע הנאסף מבעלי טלפונים סלולריים התואם את הערכים הייחודיים של המוצרים והשירותים שלהם.

אחד היתרונות הייחודיים של ZEBEK הוא כי המידע שנאסף הוא מבוסס מיקום, עם סינון לשיתוף מידע חברתי המועבר במסרונים, ועם רלבנטיות חברתית ורגשית המסייעת בקליעה טובה יותר לביקושים הגלויים והסמויים של המשתמשים.

הקונספט שפיתחה ZEBEK, ובעיקר העובדה כי הוא מבוסס מיקום, מאפשר גם לעסקים קטנים ליהנות ממידע מעמיק על קהלי היעד שלהם, וליצור איתם קשר כדי להגדיל בכך את הכנסותיהם. שילוב ייחודי זה מעניק לחברות הבנה שיווקית עמוקה יותר של העדפות הצרכנים הרלבנטיות למוצרים שלהם, ומאפשר גם שינוי של תמהיל המוצרים על-פי המידע המתקבל. יתרון נוסף של השירות המייצר פניות רבות של צרכנים הוא השמירה על פרטיות הצרכנים מאחר ש-ZEBEK אינו מעביר את שמות הרשומים בשירות, לתאגידים והרשתות הקמעוניות שהם לקוחותיו.

הסטארט-אפ עושה חייל בשלב זה, כשהוא מנצל את היתרון היחסי שלו, שעל-פי רבים הוא קצר טווח בשל התחרות הממשמשת ובאה. בתקופה הקצרה שבה הוא פועל, מעניק ZEBEK את שירותי המידע שלו, ל-3.5 מיליון מבקרים בקניונים של חברת CLEAR CHANNEL.

הכותב הוא יועץ לשיווק www.trends-news.com