המשפטנים: תנו גם לנו את ההטבות שיקבלו פרקליטי המדינה

ועד המשפטנים דורש כי כל הטבה ושיפור בתנאי השכר וההעסקה של הפרקליטים במסגרת המו"מ הנערך עם האוצר יינתנו במקביל גם להם ■ "עבודת המשפטן ועבודת הפרקליט זהות"

ועד המשפטנים דורש היום (ד') כי כל הטבה ושיפור בתנאי השכר וההעסקה של פרקליטי המדינה במסגרת המשא-מתן הנערך עם משרד האוצר יינתנו במקביל גם להם - כך דווח בגלי צה"ל.

במכתב שהגיע לידי גלי צה"ל כותבים נציגי הוועד כי עבודת המשפטן ועבודת הפרקליט זהות ונועדו לאותה מטרה - להגן על אינטרס הציבור, שלטון החוק ועל זכויות האדם.

"גיבוש עמדת הפרקליטות בתיקים רבים נעשה לאחר פנייה להתייעצות במשנים ליועץ המשפטי לממשלה ובמשפטני מחלקת ייעוץ וחקיקה בתחומי מומחיותם הרלוונטיים. כך שבמקרים לא מעטים עבודת המשפטנים והפרקליטים שלובה", מסבירים המשפטנים.

"בנוסף, בשנים האחרונות, עקב ריבוי הצעות החקיקה הממשלתיות והפרטיות, ולצד הגידול בכמות ההליכים והפעולות המחייבים מתן ייעוץ משפטי - חל גידול עצום בכמות העבודה של משפטני מחלקת יעוץ וחקיקה, בעומס המוטל עליהם ובמתח הגלום במילוי תפקידם", הם טוענים. "דבר זה מאלץ את אנשי המחלקה פעמים רבות להישאר במשרד גם בשעות לא שגרתיות, או לחילופין להקדיש שעות רבות לעבודה גם בביתם לאחר שעות העבודה, מבלי לקבל כל תגמול או תשלום תמורת עבודה זו".

המשפטנים ציינו כי הכנת חוות-הדעת והעמדות המקצועיות להופעה בפני הגופים שפורטו לעיל היא "עבודה קשה ושוחקת", ובמקרים רבים גם לא מתגמלת.

"העבודה כרוכה בצורך להגן בנחישות על העמדה המקצועית בעת הדיונים בוועדות הכנסת ובפורומים נוספים, ואף להתמודד עם עורכי דין, שדלנים ויחצ"נים", הם מסבירים, "כל זאת, ללא ההגנה שמעניקים כללי האתיקה המקובלים במקצוע עריכת הדין לפרקליט המופיע באולם בתי המשפט".

יש לציין כי הפרקליטים השובתים כמעט חודש וחצי ייפגשו הערב עם הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ויושב-ראש ההסתדרות, עופר עיני, כדי לקדם את המשא-ומתן ובמטרה להביא לסיום השביתה.