הפרקליטות תבדוק העסקת עובד זר בביתו של היועמ"ש וינשטיין

עוזרו של וינשטיין: מדובר בהעסקת עובד זר ממוצא הודי ללא אישור בביתו של היועמ"ש קודם למינויו לתפקיד ■ משרד המשפטים: לפי בדיקת אשתו של וינשטיין, העובד היה חוקי

‎‎פרקליטות המדינה תבדוק את סוגיית העסקת עובד זר ללא אישור בביתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, קודם למינויו לתפקיד - כך הודיע עוזרו של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, במכתב תשובה לפניית התנועה לאיכות השלטון, זאת בעקבות הפרסום ב"הארץ" לפני כ-10 ימים, ולפיו העסיק וינשטיין עובד זר בביתו ללא אישור בשנת 2009, בתקופת היותו עורך דין פרטי.

"אכן הועסק בבית משפחת וינשטיין בעבר עובד ממוצא הודי", הודיע דובר משרד המשפטים. "עבודתו של עובד זה הופסקה עוד בשנת 2009, בטרם מונה וינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה. לפי בדיקתה של גברת וינשטיין בעת שקיבלה אותו לעבודה, העובד היה עובד חוקי השוהה בארץ כדין. מעבר לכך לא התבקש על-ידה אישור נוסף".

‏‏"כמי שעומד בראש התביעה הכללית", כתבה התנועה לאיכות השלטון בפנייתה, "נראה כי אין צורך להרחיב על אודות חשיבותו הציבורית של היועץ המשפטי לממשלה, מעמדו כמי שמגלם ומייצג את שלטון החוק ואת הציות לחוק, והמשמעות הרבה של רבב הדבק בשמו או בפעולותיו".

‏עו"ד רז נזרי, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, כתב כי "ביקשנו זה מכבר מפרקליט המדינה, משה לדור, לטפל בעניין זה, באותו אופן המקובל ביחס למקרים אחרים, מול הגורמים הרלווטיים, וזאת כמובן ללא מעורבות של לשכתנו בנושא".

‎‎‏"מקרה בוזגלו הפוך"

‏לפני חודשים אחדים החליט וינשטיין עצמו כי לא ניתן יהיה לעבור לסדר היום על כך שנילי פריאל-ברק, רעייתו של שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, העסיקה בביתם עובדת זרה בלא היתר בעבודות ניקיון. היועץ עצמו יידרש לקבל החלטה בדבר העמדה לדין.

‏בתחילה סגר וינשטיין את התיק נגד פריאל-ברק בשל חוסר ראיות בשל קושי לאתר את העובדת הזרה. ואולם לאחר שהעובדת אותרה על-ידי כלי תקשורת, נפתחה החקירה מחדש. היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי לא ניתן יהיה לסיים את הפרשה בתשלום כופר, למרות בקשה ברוח זו שהעבירה אשתו של שר הביטחון.

‏הפרקליטות הבהירה לאחר התפוצצות הפרשה ובעקבות עתירות שהוגשו בנושא כי שר הביטחון ברק עצמו לא יזומן לחקירה בנושא העסקת העובדה הזרה בביתו.

בהודעת הפרקליטות נמסר כי גורמי החקירה החליטו, על דעת היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, כי "לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו של השר ברק בהעסקת העובדת, להבדיל מעצם ידיעתו על כך שמועסקת עובדת בביתו - ולכן אין מקום לזמנו לחקירה".

בהתייחסות פומבית של ברק לפרשה הודה יו"ר מפלגת העבודה כי "העסקת העובדת הזרה היא טעות, ורעייתי הודתה בה וביקשה לשלם קנס. זו טעות, והיא מוכנה לקבל על עצמה את העונש שכל אזרח מקבל".

עם זאת, ברק מתח ביקורת על אופן הטיפול בפרשה. "יש פה סתם דבר שנופח מעבר לכל פרופורציה. זה לא מקרה בוזגלו, אלא מקרה בוזגלו הפוך. כותרות העיתונים יותר גדולות מהכותרות שבישרו על פתיחת מלחמת ששת הימים", ציין.

לדברי ברק, "אלמלא ‏נילי‏ היתה אשתי, היא היתה משלמת קנס. היא ביקשה לשלם ולא נענתה מסיבות שאני לא מבין עד היום". ‏‎‎‏