שחל: ביטול זיכיון מקורות למתקן ההתפלה - הפרה בוטה

עו"ד משה שחל צופה שלאחר התדיינות משפטית ההסכם יחודש ■ "גלובס" חשף אתמול כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה מתכוון להמליץ לממשלה לבטל את ההסכם עם מקורות

המדינה תבצע "הפרה ברורה ובוטה" של ההסכם שחתמה עם מקורות ב-2004 אם היא תחליט לבטל את הזיכיון להקמת מתקן ההתפלה באשדוד. כך אמר אתמול (ה') ל"גלובס" עו"ד משה שחל, שייצג את מקורות בעת ניסוח ההסכם.

"גלובס" חשף אתמול כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, מתכוון להמליץ לממשלה לבטל את ההסכם עם מקורות ולפרסם מכרז בינלאומי להקמת המתקן. בכך מקבל גבאי את דעת החשב הכללי באוצר, שגרס כי מקורות אינה מסוגלת לעמוד בתנאי המחיר ובלוח הזמנים להקמת המתקן. יו"ר מקורות, אלכס ויז'ניצר, אמר כי "מדובר בצעד עגום שפירושו החרפת משבר המים בישראל".

שחל ערך השוואה בין המקרה לבין פרויקט הקמת תחנת הכוח הפרטית OPC שעתרה לבג"ץ לאחר שהחשב הכללי באוצר דאז, ירון זליכה, ביטל את הסכם הזיכיון עמה. הפרשה הסתיימה בחידוש ההסכם שבוטל, לאחר אובדן של שלוש שנים על ההתדיינות המשפטית.

באוצר טוענים כי הדרך המהירה והזולה ביותר להקמת המתקן היא באמצעות מכרז בינלאומי. גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי להערכתם יחלפו לא יותר מ-9 חודשים מרגע קבלת ההחלטה ועד שייבחר זוכה במכרז להקמת המתקן.

המתקן בהספק של 100 מיליון קוב, יוכל לספק מי שתייה לכמיליון איש. הקמתו הייתה אמורה להתחיל באפריל, אך הוקפאה בדצמבר בהוראה של ועדת המכרזים הבין-משרדית לאחר שמקורות לא הסכימה להתחייב למחיר המים שהכתיבה הוועדה.