ההמלצות החמות: 5 מניות נדל"ן מניב שצריך לקנות

יובל בן זאב מכלל פיננסים, בסקירה שפרסם על מניות הנדל"ן המניב: "הר המזומנים של קבוצת עזריאלי עלול לגרום לה לבצע השקעות במחיר גבוה"

מניות הנדל"ן המניב סיימו את הרבעון הראשון של השנה בתשואה שלילית, אולם יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, ממשיך לראות במגזר השקעה אטרקטיבית. בסקירה שהגיעה לידי "גלובס", מעלה בן זאב את מחיר היעד למניות המגזר השונות, בהמליצו: "תנו למספרים לדבר".

מקרב מניות הנדל"ן המניב, עדיפות עליו במיוחד מליסרון ואמות , שזוכות מבן זאב להעלאת ההמלצה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק". אצל מליסרון זה בעקבות הירידה של כ-15% במניה מתחילת השנה, פועל יוצא של הדוחות החלשים, והרכיב הנמוך מאוד של נכסים בפיתוח בהשוואה למתחרותיה, בוודאי לעומת בריטיש ישראל . "עובדה זו תרמה רבות להחלטת החברה לרכוש את השליטה בבריטיש", הוא מציין.

החברה הנרכשת, בריטיש ישראל, מסמנת כאמור את הפוטנציאל הטמון בהכנסות שיניבו נכסיה בייזום, ויעיד על כך סעיף שווי הנדל"ן להשקעה בהקמה שבמאזנה, שהנתח שלו (12%) מתוך סך הנדל"ן להשקעה הוא הגבוה ביותר מקרב השחקניות בתחום - כמיליארד שקל.

אמות, שגם היא זכתה לשדרוג המלצה (מחיר היעד: 11.8 שקל), נהנית אף היא מהרחבת פעילות הייזום בהיקף של מיליארד שקל (מגדלי המשרדים ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן ומגדלי משרדים בפתח תקווה בעיקר). "להערכתנו, פרויקטים אלו יבואו לידי ביטוי חלקי לפחות ב-2013", כותב בן זאב. ואולם, צריך לזכור שהחברה כבר סיפקה תחזית לרווח תפעולי נקי בטווח של 415-425 מיליון שקל, המגלם צמיחה של 14%.

"חיסרון לקוטן"

מי שסופגת הורדת המלצה היא דווקא מניית החברה הגדולה בסקטור, קבוצת עזריאלי . בן זאב מביע חשש כי הר המזומנים האדיר שעליו יושבת החברה (2.4 מיליארד שקל, גבוה ב-50% מתוכנית ההשקעות המסתכמת ב-1.6 מיליארד שקל), והרצון לבצע השקעות משמעותיות, עלולים להביא את החברה לביצוע השקעות במחירים גבוהים או להתרחב להשקעות מתחומים שאינם בליבת העסקים שלה.

סימנים לכך כבר ראינו כשהחברה רכשה שלושה מגדלי משרדים ביוסטון, טקסס, בינואר האחרון, או בהתמודדותה על רכישת חברת המגורים אזורים, שלא יצאה לבסוף אל הפועל.

עם זאת, בן זאב מזכיר כי בשיחת הוועידה שקיימה עזריאלי לאחר פרסום הדוחות השנתיים, ציינה כי היא מנהלת מו"מ לרכישה נוספת בישראל שעשויה להבשיל בחודשים הקרובים, וחזרה על התמקדותה בנדל"ן המניב.

אחרונה היא ריט 1, שכמו עזריאלי, גם היא ממשיכה להיות מומלצת ב"תשואת שוק" ובפרמיה אפסית ביחס למחיר השוק (ראו טבלה). "הפלטפורמה טובה, אבל החיסרון לקוטן קיים", כותב בן זאב על קרן הריט, שאמנם הצליחה להגיע להיקף נכסים של מיליארד וחצי שקל, אולם סיפקה תחזית שמרנית למדי לעתיד.

המלצות יובל בן זאב
 המלצות יובל בן זאב