משרד עוה"ד שבלת מצרף 13 עורכי דין חדשים

למרות הגידול במשרד, השותף המנהל עו"ד יעקב ישראלי מזהיר מפני אופוריה: "מצד אחד המצב הכלכלי כיום פורח ומשגשג, אך מצד שני הוא מעורר חששות"

משרד עורכי הדין שבלת, אחד ממשרדי עורכי הדין המסחריים הגדולים בישראל, צירף בחודשיים האחרונים לשורותיו 13 עורכי דין חדשים. שמונה מהם הצטרפו כשכירים לאחר שסיימו התמחות במשרד, וחמישה מצטרפים נוספים התמחו בבתי המשפט, בפרקליטות ובמשרדים אחרים.

8 עורכי הדין שהתמחו במשרד והצטרפו אליו הם: קרן קליין, שהתמחתה במחלקת התשתיות במשרד; ליאת שנער, שהתמחתה במחלקת אנרגיה מתחדשת; אפרת דייגי, שהתמחתה במחלקת ניירות ערך; עידו שומרוני, שהתמחה במחלקת ההיי-טק; כפיר אזולאי, שהתמחה במחלקת הנדל"ן; סער בנימין, שהתמחה במחלקת המיזוגים והרכישות; וגיא יקותיאל וליאור פרי, שהתמחו במחלקת הליטיגציה של המשרד.

התאמה אישית לרוח המשרד

5 עורכי דין שהצטרפו למשרד לאחר התמחות במגוון מקומות הם: עמרי סנדר, שהתמחה אצל השופטת אסתר חיות בבית המשפט העליון; גיא ליתם, שסיים התמחות אצל השופטת עדנה ארבל בבית המשפט העליון; בועז נחשוני, שהתמחה בפרקליטות מחוז תל-אביב; דוד הדר, שהתמחה במשרד פישר-בכר-חן-וול אוריון; ותדהר אוזן, שהתמחה במשרד אברהם בר.

לדברי עו"ד יעקב ישראלי, שותף מנהל בשבלת, בחירת עורכי הדין והמתמחים החדשים נעשית מנקודת ראות של התאמה אישית לרוח המשרד, לדרך פעולתו ולעקרונותיו.

"בבחירת המתמחה או עורך הדין החדש, חשוב לנו מאוד שיהיה לא רק משפטן מעולה ונותן שירות יוצא דופן ללקוחות, אלא שישתלב היטב במרקם החברתי של המשרד ויתרום לו. אין זו הבחנה קלה, ואין זו החלטה קלה. במקרים של ספק אנו נוהגים לזמן לראיון שני, ולפי הצורך גם לראיון שלישי בפני צוותים שונים של מראיינים, כדי לחזק את התחושה ולהימנע מטעויות. זה נותן בדרך-כלל פירות טובים.

"מיום קבלת המתמחה או עורך הדין החדש למשרד שבלת הוא לומד שמדובר בעסק של מתן שירותים ושהלקוח הוא לב העניין - הלקוח הוא הזכאי בראש ובראשונה לתשומת-לב עניינית בכל עת, לייעוץ ולטיפול ברמה הגבוהה ביותר ולזמינות גבוהה ומתמשכת. השותפים חוזרים על הכללים הללו בפני עורכי הדין והמתמחים כמנטרה, עד שזה הופך לטבע שני של עובדי המשרד".

דרישה חשובה נוספת של המשרד מעורכי הדין היא שהם יהיו דוברי אנגלית ברמת שפת-אם. "למשרד שבלת יש אוריינטציה בינלאומית, גם כי יש לנו סניף בניו-יורק ושלוחה בסין, וגם מאחר שרבים מלקוחותינו הם חברות זרות הפועלות בישראל. במקביל, המשרד מלווה בשנתיים האחרונות יותר ויותר עסקאות של לקוחות ישראלים הפעילים בארה"ב, אירופה, סין ובהודו. לכן, אנגלית כשפת-אם או ניסיון במשרד עסקי מוביל בארה"ב הם יתרון משמעותי אצל מתמחים או עורכי דין פוטנציאליים. מעבר לכך, נעניק עדיפות למשפטנים בעלי תואר נוסף - בכלכלה, מינהל עסקים או בראיית חשבון מאוניברסיטאות מובילות".

לא נתפס לאופוריה

עו"ד ישראלי סבור כי הצפת מקצוע עריכת הדין בישראל אינו גורם חיובי, אך הניזוקים העיקריים אינם המשרדים הגדולים, אלא הקטנים. "הקפדה על רמה מקצועית גבוהה חשובה ביותר במאבקי ההישרדות, לכן אנו מעניקים חשיבות גבוהה לרמת הליווי המשפטי שאנו מעניקים ללקוחותינו, בשאיפה למצוינות ללא פשרות.

"רוב עורכי הדין המגיעים למשרדנו מחפשים אתגרים לטווח בינוני וארוך, ורואים את עצמם כמועמדים להיכלל בעתיד בצוות השותפים של המשרד. המשרד מעודד מגמות אלה, בעיקר בקרב המצוינים והראויים. עמדת הפתיחה שווה לכולם, אך מכאן ואילך הקצב הוא אישי ותלוי ברצונותיו וביכולותיו של כל עורך דין, בדבקותם ובקצב ההתקדמות שלהם".

למרות הגידול הנמשך של המשרד, כמו גם של משרדי עורכי דין אחרים, שקורה במקביל לשגשוג הכלכלי בישראל, מזהיר עו"ד ישראלי מכניסה לאופוריה. "מצד אחד המצב הכלכלי כיום פורח ומשגשג, אך מצד שני הוא מעורר חששות.

"בצד החיובי אוכל לציין, בין היתר, את רכישות הענק של חברות הטכנולוגיה הישראליות, את שיעור האבטלה הנמוך ואת השיאים בתיירות הנכנסת.

"בצד המדאיג נציין את השווקים הטובים של ישראל (ארה"ב ואירופה), ששקועים עדיין במשבר שאין רואים את סיומו, את המהומות המתחוללות סביבנו בארצות האסלאם, את היעדר קצה-קצהו של פתרון מדיני באזור ואת בידודה המתמשך של ישראל בקרב העמים".

ישראלי סבור כי הסיבות הללו צריכות להנחות אותנו לא להיתפס לאופוריה ולהתכונן לאפשרות שהכלכלה, שהיא בעצם 'כלכלת אי' מבודדת, תושפע לרעה בטווח הבינוני והיותר רחוק.

לדבריו, "התופעות הכלכליות השליליות הצפויות עלולות להשפיע גם על משרדי עורכי הדין הנהנים היום מפריחת הכלכלה בישראל ומההתעניינות המוגברת המגיעה כתוצאה מכך מחו"ל.

"לישראל יש אמנם מנועי צמיחה ותיקים וחדשים, כמו תגליות גז וטכנולוגיות מתקדמות בתחום האנרגיה החלופית, שיכולים להקהות את העוקץ בעת צרה, לסייע לנו להימנע ממשבר עמוק ולהיחלץ ממשברים באופן מהיר יותר. אולם, חייבים לשמור בכל עת על ערנות ועל שיקול-דעת נבון ונכון, ולהיות ערוכים היטב לקדם פני כל רעה כלכלית אפשרית שעלולה להתרגש עלינו".

מחלוצי תחום איכות הסביבה

נושא נוסף שהפך לחלק מתפיסת העולם של משרד שבלת, שאליה צריכים להתאים עצמם עובדיו החדשים, הוא איכות הסביבה. לפני כ-3 שנים היה המשרד שותף בכתיבת מדריך ראשון מסוגו בישראל, להפיכת סביבת העבודה המשרדית לירוקה.

לדברי עו"ד ישראלי, "אנו מאמינים כי שינוי מתחיל מבית. המשרד כולו נרתם למיחזור בקבוקים, איסוף סוללות משומשות, התקנת חסכמים, מעבר לתאורה חסכונית, מתן דגש על שינוי התנהגותי של העובדים בנוגע לחיסכון בחשמל, בנייר ובהדפסה דו-צדדית כברירת מחדל".

הסבת שבלת למשרד עורכי הדין הירוק הראשון במדינה אינה מקרית. זה כעשור מלווה המשרד עסקאות גדולות בתחום איכות הסביבה, הקלינטק והאנרגיה המתחדשת, והוא אחד מהחלוצים המובילים בתחומים אלה.

לפני כחודש נחנכה תחנת הכוח הסולארית הראשונה בישראל בקיבוץ קטורה על-ידי חברת ערבה פאוור. מדובר בשדה שמספק כ-4.9 מגוואט, ראשון מסוגו בארץ, בהשקעה של קרוב ל-200 מיליון דולר.

עבור משרד שבלת מדובר בגאווה גדולה: עורכי הדין ריצ'רד רוברטס ואורית מרום אלבק מהמשרד יזמו והובילו את עסקת ההשקעה של חברת סימנס העולמית בחברת ערבה פאוור, בעסקת ההשקעה הראשונה מסוגה של חברה בינלאומית בפרויקטים סולאריים בישראל.

מעבר לעסקת ההשקעה, המשרד ליווה את ערבה פאוור קומפני ואת ההליכים לקידומו ולהקמתו של השדה הסולארי הראשון בארץ, עד קבלת האישור מרשות החשמל.