פרטיות במבחן: כך רומסים את הפרטיות של צרכני הסלולר

פייסבוק שומרת על פרופיל נמוך, לגוגל יש באזז שלילי, באפל יש דליפת מידע, ועוד - ענקיות הטכנולוגיה עושות כרצונן בפרטים האישיים של לקוחותיהם

הרחובות של גוגל

ענקית החיפוש גוגל כבר רגילה להתמודד עם בעיות פרטיות בעסקיה השונים. בשנה שעברה התמודדה עם פרשת גוגל Street View, עת אספה "בטעות" מידע מרשתות אלחוטיות לא מאובטחות בעולם במסגרת מיפוי ויזואלי של רחובות בערים גדולות.

איסוף המידע הוביל לחקירה מעמיקה מצד מדינות שונות באירופה ובארה"ב ולמחיקת חלק גדול מהמידע שנאסף.

באזז שלילי לגוגל

שנת 2010 לא הסתיימה רק בפרשת Street View, וגוגל ספגה חיצי ביקורת גם על השקת גוגל באזז, התוסף החברתי לג'ימייל, שצירף באופן אוטומטי לרשימת העוקבים של המשתמש את כל האנשים שאיתם התכתב לאחרונה.

משרד המשפטים האמריקני החל לחקור את הנושא, עד שלבסוף שונו ההגדרות, וכל הפרשה די קברה את הבאזז של גוגל.

דליפת מידע באפל

גם לאפל יש רזומה בתחום חוסר השמירה על הפרטיות. מידע אישי על 114 אלף משתמשי אייפד בארה"ב דלף לרשת והביא לחקירה בנושא של ה-FBI. המידע, שהודלף דרך רשת התקשורת של חברת AT&T, המשווקת הבלעדית של אפל, חשף כתובות דואר אלקטרוני, כולל של מפורסמים כמו ראש סגל הבית הלבן לשעבר וראש עיריית שיקגו, רם עמנואל.

פייסבוק שומרת על פרופיל נמוך

חברת אינטרנט נוספת ברשימה היא פייסבוק, שמאז הקמתה מתמודדת עם טענות קשות על מדיניות הפרטיות שלה. הרשת החברתית שינתה שוב ושוב את הגדרות הפרטיות, כשבחלק מהמקרים שונו ההגדרות אוטומטי באופן שמאפשר לחשוף פרטים אישיים אודות הגולשים.

רשות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) בחנה את הנושא, ופייסבוק החליטה לפשט את הגדרות הפרטיות באתר.