ארה"ב: חיסלנו את בן לאדן והשלכנו גופתו לים

גלובס tv (עדכון) - המוני אמריקנים יוצאים לחגוג ברחובות ■ המודיעין האמריקני מציג: כך חיסלנו את בן לאדןהתגובה בשווקים: עליות במניות, ירידה במחיר הנפט

אוסמה בן לאדן, ראש ארגון הטרור אל קאעידה ואדריכל פיגועי התאומים והפנטגון בספטמבר 2001, מת וגופתו נמצאת בידי ארה"ב. כך הודיע הבוקר רשמית נשיא ארה"ב ברק אובמה בהודעה רשמית. בעקבות ההודעה הועלתה רמת הכוננות ברחבי ארה"ב מחשש לפיגוע נקמה.

שעות לאחר החיסול דווח בתקשורת הזרה כי ארה"ב השליכה את גופתו של בן לאדן לים, כאשר ההסבר הוא שעל פי האיסלאם יש להביא את המת לקבורה תוך 24 שעות מרגע מותו. כעת, משגופתו של בן לאדן הושלכה במעמקי הים, לא יוכל מקום קבורתו להפוך לאתר עלייה לרגל עבור מעריציו.

אובמה ציין כי הטרוריסט האיסלאמי הבינלאומי נהרג ביממה האחרונה בפעולת קומנדו מדויקת בשיתוף עם ה-CIA בזמן ששהה באחוזה קרובה לאיסלמבאד, בירת פקיסטן, ובדיקות DNA אישרו זאת סופית.

עוד ציין נשיא ארה"ב כי "איננו נלחמים נגד האיסלם ואנחנו מודעים היטב מהי משמעות המלחמה", והוסיף: "ההישג של היום הוא עדות לגדולת ארצנו, נעשה צדק".

"בלילה כזה, אנחנו יכולים להגיד למשפחות הקורבנות, 'הצדק נעשה'", ציין אובמה. לדברי אובמה, המבצע נוהל בניסיון להימנע מנפגעים אזרחיים. הוא הוסיף כי שיתוף הפעולה עם פקיסטן הוביל את כוחות ארה"ב למציאת בן לאדן.

ברשתות התקשורת הערביות וגם בארה"ב משדרים תמונות של המבנה בו הסתתר בן לאדן, עולה באש לאחר פעולת הקומנדו של צבא ארה"ב. כ-20 לוחמים השתתפו בפעולה. "אמריקה חוגגת את מותו של בן לאדן", קרא בהתרגשות אחד המגישים ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית.

מחוץ לבית הלבן בוושינגטון מתגודדים מאות אזרחים ומריעים על הריגתו של בן לאדן. אמריקנים רבים הגיעו גם לגראונד זירו, המקום בו עמדו על תילם בעבר מגדלי התאומים שהופלו בפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, תוך שהם מריעים ושרים את ההמנון הלאומי של ארה"ב.