לבנון מזהירה את ישראל מנקיטת צעדים בקו הגבול הימי

נשיא לבנון: "כפי שישראל נוהגת לעשות היא מפירה את החוק הבינלאומי" ■ ישראל אישרה אתמול את נקודות הציון (קוארדינטות) של קו הגבול הימי בין ישראל ללבנון

לבנון מזהירה היום (ב') את ישראל מפני "החלטות חד צדדיות" בנושא הגבולות הימיים, על רקע החרפת הסכסוך סביב עתודות הגז הטבעי.

נשיא לבנון, מישל סלימאן, הזהיר מנקיטת צעדים חד צדדיים "כפי שישראל נוהגת לעשות היא מפירה את החוק הבינלאומי", אמר נשיא לבנון. עוד אמר כי ממשלת לבנון החדש תעלה לראשונה את הנושא בישיבת הממשלה. "ללבנון יש את הזכות להגן על גבולותיה ועל משאביה ולשם כך תעשה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה", אמר סלימאן. שר בכיר בלבנון כינה את החלטת ישראל בעניין קו הגבול הימי "מעשה תוקפני".

כזכור, ישראל אישרה אתמול בישיבתה השבועית את נקודות הציון (קוארדינטות) של קו הגבול הימי בין ישראל ללבנון. האישור ניתן במסגרת הליכים שיזמה ישראל להכרזה על אזור כלכלי בלעדי בשטח הימי הכולל את תגליות הגז ורישיונות חיפושי הנפט והגז. במסגרת ההליך תוגש לאו"ם בקשה המגדירה את גבולות האזור שבו יש לישראל זכויות בלעדיות לקידוחים, דיג ופעילות כלכלית אחרת.

מדובר בגרסה שונה מהגרסה שהעבירה לבנון לאו"ם בספטמבר אשתקד, אם כי ההבדלים בין הקווים אינם משמעותיים. ישראל גורסת כי הגבול הימי בינה לבין לבנון עובר בקו שווה-המרחק בין החופים של שתי המדינות, קו המשורטט בדרך כלל כניצב לחוף. לבנון גורסת כי יש לשרטט את הגבול הימי כהמשכו של קו הגבול היבשתי. כל גרסה מתבססת על אסכולה אחרת במשפט הימי הבינלאומי הפומבי, שאין בו עדיין הכרעה ברורה בשאלה איזה מבין האסכולות עדיפה.

באוקטובר חשף "גלובס" כי לבנון פנתה לאו"ם בבקשה כי יקבע את הגבול הימי בינה לבין ישראל ואז העבירה את גרסתה. כעת מעבירה ישראל לאו"ם את הגרסה שלה.