ד"ר לאוניד אידלמן שובת רעב

יו"ר ההסתדרות הרפואית החליט להשתתף בעצמו בהחרפת המאבק והוא אינו אוכל מאתמול ■ היום נפגש עם אנשי משרד רה"מ אך יצא מהפגישה באכזבה גדולה

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, שובת רעב מאתמול, כהזדהות עם מאבק הרופאים. בראיון לתכנית "שש" סיפר הערב: "אני רעב כל זמן שאני לא אוכל, ואני לא אוכל כבר יומיים". הבוקר נפגשו אידלמן ונציגי הרופאים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, אך יצאו ממנה באכזבה גדולה.

אני לא יודע מי אשם פה יותר, ברור שגם אנחנו אשמים. אני מקבל פניות רבות מהציבור הרחב שאומר לי שעד שהחולים לא יתחילו למות, הרופאים לא יצליחו", אמר אידלמן וקרא לכל הרופאים שלא לנקוט בצעדים קיצוניים, ולעשות הכול בכדי למנוע מוות של חולים.

"בפגישה שערכתי היום עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי לא קיבלתי שום בשורה חדשה ושום מסר", סיפר אידלמן והוסיף: "שמענו רק דברים כלליים, מדובר בפגישה שחיכינו לה הרבה זמן אך התאכזבנו ממנה מאוד".

"במקום לסכן חולים - נסכן בריאים ואולי כך נצליח"

"בסופו של דבר אני מניח שלא תהיה ברירה וכי נידרש לנקוט בצעדים קיצוניים", קובע אידלמן ומעיד על עצמו: "החלטתי להשתתף בצעדה ולשבות רעב, לא מדובר בהחלטה קלה אך כנראה שאין ברירה. במקום לסכן חולים, נסכן בריאים ואולי רק כך נצליח".

אידלמן סבור שהפיתרון לסיום המשבר יגיע רק מכיוון ראש הממשלה. לגבי שאלת המתח בין הרופאים המתמחים לבין הרופאים הוותיקים הוא אומר: "המתמחים לא הפכו אותנו לאויבים, אנחנו ארגון אחד ואין לנו ניגוד אינטרסים. המתמחים רוצים לקדם את אותם הנושאים שאנחנו רוצים".