תוכנת הניווט החינמית Waze ממשיכה לצבור תאוצה: בחודשיים האחרונים הצליחה החברה לצרף עוד מיליון לקוחות שמשתמשים באפליקציה הסלולרית שלה וכך היא הגיעה ל-5 מיליון משתמשים תוך שנתיים וחצי מאז שהוקמה החברה על-ידי אורי לוין (נשיא), אהוד שבתאי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואמיר שנער (סגן נשיא למו"פ).

אם לקחת בחשבון שלווייז, שמנוהלת על-ידי נועם ברדין, לקחת להגיע למיליון משתמשים תוך שנה וחצי, מדובר בקצב גידול מרשים במיוחד עבור החברה, שבשירותיה משתמשים לקוחות ב-45 מדינות מסביב לעולם. על-פי הערכות, בישראל משתמשים בתוכנה כ-1.3 מיליון נהגים, כש-85% מהם הם משתמשים רשומים (הרישום אינו בתשלום).

תוכנת ווייז מאפשרת למשתמש להתעדכן במצב התנועה בדרכם בכבישים. התוכנה מאפשרת לכל נהג המשתמש בתוכנה לעדכן על פקקים, משטרות תנועה, מכמונות מהירות, סכנות בצד הכביש, תאונות דרכים ועוד. היכולת לדווח על גורמים שונים בדרך היא חלק משיטה הקרויה "חוכמת ההמונים", המאפשרת למיליוני המשתמשים לקחת חלק בשיפור מוצר קיים לטובת הכלל. האפליקציה של ווייז זמינה היום למכשירי אנדרואיד, אייפון, בלקברי, ווינדוס מובייל ונוקיה.

החברה ציינה את חגיגות ה-5 מיליון משתמשים בהשקת גרסה משודרגת לתוכנת הניווט הפופולרית, שמשפרת ביצועים ויכולות גרפיות לצד שני פיצ'רים יעילים במיוחד.

הפיצ'ר הראשון מיועד למשתמשי האנדרואיד והוא מאפשר להוסיף וידג'ט (Widget) על-גבי מסך הבית של הסלולרי, שיציג את מצב הפקקים בדרך מהעבודה לבית ולהיפך על-ידי חיווי ויזואלי ומשך זמן הנסיעה המשוער. בדרך זו יוכל המשתמש לדעת את מצב התנועה בדרך חזרה, הרבה לפני שהוא נכנס למכונית שלו וכך יוכל להחליט מתי עדיף לו לצאת לעבודה או הביתה.

לחיצה על הווידג'ט תפתח את "הפקקומטר", שמראה את משך זמן הנסיעה המשוער לפי שעות ביום, כולל חיזוי פקקים לשעות הקרובות. כמו כן, הוידג'ט מאפשר גישה מהירה יותר להפעלת תוכנת הניווט.

הפיצ'ר השני, שיהיה זמין בינתיים רק לבעלי אייפון ואנדרואיד בארה"ב ובקנדה, יוסיף התראות קוליות לניווט הקיים, לפיו התוכנה תתריע על סכנות שונות בכביש וכן תאפשר תודיע על שמות של רחובות ומחלפים שונים.