לכתבה הקודמתהגלקסי אס 2 הגיע לישראל; המחיר קרוב ל-5,000 שקל לכתבה הבאהזירת הביצועים: הרשתות החברתיות ה"חמות" לסמארטפון

עוברים לסלולרי בקליק: Duda mobile לטובת העסקים הקטנים

העסקים הבינו את העוצמה שיש לפלטפורמה הסלולרית כדרך להגדיל רווחים ולמשוך לקוחות- דודא מאפשרת להם להמיר במהירות אתר אינטרנט לאתר סלולרי, 200 אלף עסקים כבר נהנים מהשירות

26/08/2011, 18:50

העסקים הגדולים הבינו מזמן את העוצמה שיש לפלטפורמה הסלולרית כדרך להגדיל רווחים ולמשוך לקוחות. עם אתרים מותאמים, אפליקציות למגוון מכשירים ופעילות היקפית ניכרת, מרביתם שוחים עם הזרם הסלולרי. מי שנשאר מאחור הם העסקים הקטנים: בית הקפה של החבר'ה, הפאב שמעבר לפינה או הפיצרייה השכונתית.

כל אלה ואחרים עלו על רכבת האינטרנט ופתחו אתרים, אך עם התלהטות שוק הסמארטפונים הפכו ללא-רלבנטיים; עדיין אפשר לגלוש לאתרים שלהם מהאנדרואיד או מהאייפון, אבל האיכות אינה משתווה לזו של אתר סלולרי ייעודי.

איתי סדן ואמיר גלט זיהו את החלל שנוצר, ואחרי שנות היכרות רבות ועבודה משותפת בסניף של ענקית התוכנה SAP במאונטיין וייו, קליפורניה, הם החליטו ב-2009 לתת מענה פשוט, מהיר וזול לאותם עסקים קטנים, כשהקימו את Duda Mobile - המאפשרת ליצור אתרים סלולריים במהירות.

בשנתיים שחלפו מאז, כבר יותר מ-200 אלף אתרים נהנים מפלטפורמה סלולרית הודות לשירות של Duda.

"חשבנו איך לעזור לאתרים קטנים לעשות את ההתאמה הטובה ביותר של האתר שלהם לסלולרי בתקציב נמוך ובלי ידע טכני - מכשולים שבדרך כלל עומדים בפני רוב בתי העסק", אומר סדן, שמכהן כמנכ"ל.

גלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, אומר כי "מה שמייחד את הפלטפורמה שלנו, בניגוד לפתרונות אחרים, הוא העובדה שאנחנו יכולים לתת מענה לכל אתר - ולא רק לבלוגים או לאתרים שמסתמכים על עדכוני RSS. בלחיצה אחת אנחנו הופכים את האתר לסלולרי, וגם דואגים לסנכרן אותו בכל פעם שהאתר הרגיל מתעדכן".

את האתרים ניתן לבנות למערכת ההפעלה של אייפון, אנדרואיד, בלקברי ו-Windows Phone, והמקימים יכולים לקבל ניתוח אנליטי של הגולשים באתר הסלולרי.

סדן וגלט מתכננים להתאים בקרוב את הפלטפורמה גם לאייפד, ובהמשך גם להציע פיצ'רים נוספים לאתרים, ובהם גלריית תמונות, QR Code ואינטגרציה של קופונים.

עוקפים את העומס

בשל הקושי להגיע לעסקים קטנים, סוגרים סדן וגלט שיתופי פעולה עם חברות גדולות שמקיימות מערכת יחסים עם בתי העסק הקטנים, בהן HP, יאהו וחברת webs.com, שמציעה פלטפורמה קלה להקמת אתרי אינטרנט והיא אחת המתחרות העיקריות של wix הישראלית.

* למה כדאי לעסק קטן להשקיע בבניית אתר סלולרי, כשהיום הדבר החם בתחום הוא אפליקציות? במיוחד עם שירותים שמציעים בנייה פשוטה וקלה שלהן.

סדן: "לעסקים הקטנים, הרבה יותר רלבנטי להקים אתרים סלולריים. אפילו אם תהיה להם אפליקציה, יהיה להם קשה לקדם אותה דרך חנות האפליקציות - בגלל העומס שיש שם. עסקים קטנים זה יכול להיות גם שרברב או פיצרייה שכונתית. מעבר לכך, שליש מהחיפושים כיום בסלולר הם בעלי התייחסות מקומית לבתי עסק באזור שבו אתה נמצא".

* מהו המודל העסקי?

"מודל בתשלום. אפשר לבנות את האתר בחינם, אבל אז יש פרסומת בראש העמוד, שממנה אנחנו עושים כסף. כדי להסיר את הפרסומת, צריך לעבור לחבילת מנוי תמורת 9 דולרים בחודש, וכך גם ניתן לקבל פיצ'רים נוספים - בין השאר, דומיין משלך במקום כתובת לאתר תחת האתר של דודא מובייל, כפתור 'התקשר לבית העסק' ומפות". גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>