החיים אחרי סטיב ג'ובס

הפרלמנט שלנו שמתכנס בשישי בבוקר, ייצג די נאמנה את אפקט האיש על נתיניו ברחבי העולם

ביום שישי בבוקר ישבנו בבית קפה עם חברים. את בעיות המזרח התיכון פתרנו בדקות ספורות, ומשם פנינו למשבר הכלכלי הגלובלי. החלטנו שזה הזמן הנכון לקנות מניות, למכור מניות, להשקיע בזהב, להיפטר מהזהב, לקנות במהירות נכסי דלא ניידי, וכמובן גם להיזהר מהם כי כבר אי אפשר לסמוך על שום דבר. אחרי רבע שעה נפתרו בעיות הכלכלה העולמית.

עכשיו התפנינו לטפל בנושא החם שעל סדר היום: איך ייראו חיינו ביום שאחרי פרישת סטיב ג'ובס?

סקירה מהירה מסביב לשולחן גילתה שג'ובס מעורה היטב בסדר חיינו. לצור יש אייפון והוא אלוף העולם בתחום. תוך כדי שתיית הקפה הוא גם טיפל באייפון של עדי, משהו שם לא עבד כמו שצריך ודרש מומחיות של מקצוען. עדי הוא משתמש חדש. רק לאחרונה החליט להקריב את הבלקברי שלו לטובת האייפון, אות לכוונותיו הרציניות לנוח וליהנות מכל רגע מתוק בחייו כפנסיונר צעיר, שפורש לאחר שנים של עבודה מאומצת כמנכ"ל של חברת היי-טק.

שמוליק, גם הוא מנכ"ל, עדיין משתמש בבלקברי, אבל יש לו שני מכשירי אייפד ומק-בוק אחד שלא עובד כמו שצריך.

על-גבי הבלקברי שלו הוא הראה לנו תמונות שתיעדו איך עבד קשה ערב קודם בהחלפת המכסה של האייפון של עמית למכסה לבן, יפה וחדיש יותר.

אין הרבה מכשירים שיגרמו למנכ"ל עסוק להשקיע שעות בהחלפת המכסה שלהם, אבל האייפון של סטיב ג'ובס מצדיק כל מאמץ.

ג'ובס מעורב היטב גם בענייני המשפחה שלי. למען האמת, הוא עלה לי די הרבה כסף עד היום. אשתי היקרה משתמשת כבר באייפון השלישי שלה. את האחרון קיבלה לא מזמן במבצע מדהים כלשהו שפשוט אסור היה לסרב לו.

בנוסף, שלושה מילדיי משתמשים גם הם באייפונים. הרביעי עדיין לא כי הוא עדיין לא זכאי למכשיר משלו. ועוד, בתי היקרה משתמשת בנאנו החדיש שלה, יצור קטן וסגול, בעל מסך מגע, שפשוט קורא לך לקנות אותו ולרכוש לו באיי-טיונס שירים ככל שניתן.

כן, גם בחנות המוזיקה של ג'ובס אנחנו מבקרים תכופות ומשלשלים לקופתה את תרומתנו לתעשיית המוזיקה העולמית. ולא נשכח כמובן את המק-בוק אייר של אשתי היקרה, שגרם לבעלה להשקיע עשרות שעות בניסיון לא מוצלח לסנכרן בין תוכניות Office למערכת ההפעלה הכי קולית בעולם מתוצרת אפל.

אני מנחש שהפרלמנט שלנו שנערך יום שישי בבוקר ייצג די נאמנה את אפקט ג'ובס על נתיניו ברחבי העולם. הייתי מציע לחברת אפל לא לחשוב שהיא תוכל להמשיך להשפיע על חייהם של כל-כך הרבה מיליונים בעידן שאחרי ג'ובס. להיפך, ג'ובס הוא מי שמנע מהמוני השבויים בטכנולוגיה של אפל לכעוס עליה בגלל המערכת הסגורה שלה ובשל ההתנשאות השחצנית מעל מתחרותיה ושותפותיה.

בהיעדרו של ג'ובס, כדאי לאפל להתחיל לפתח התנהגות צנועה יותר, מתחשבת וידידותית יותר כלפי הסובבים אותה והצרכנים שלה. אחרת, בפרלמנט הבא שלנו אנחנו עלולים לקבל החלטות משמעותיות ביותר. ראו הוזהרתם.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל