קשר שוק

רק דבר אחד היה חסר לשוק מחנה יהודה כדי להשלים מעבר לעידן המודרני: אתר אינטרנט

שוק מחנה יהודה הירושלמי - מחנה יודה, כפי שנהוג לקרוא לו - הפך כבר מזמן משוק אותנטי לשוק אותנטי-מגניב. כזה שממגנט מבקרים בזכות מסעדת השף מחניודה, המאפים של קפה מזרחי והחומוסיות של רחמו ועזורה. רק דבר אחד היה חסר לו כדי להשלים את המעבר לעידן המודרני: אתר אינטרנט. עכשיו, גם את זה יש לו - machne.co.il.

בעידן המודרני אתר אינטרנט נראה כמו משהו מתבקש, ובכל זאת נדמה שאין שני דברים רחוקים יותר מהשוק - אולי אחת הירושות הבודדות מהעולם העתיק - ומהרשת. לכן, האתר של מחנה יהודה הוא חידוש מרענן בזירה המקומית, דרך לשמר את העתיק באמצעות המודרני ואמירה ברורה לעידן החדש, בבחינת "אם אי-אפשר לנצח אותם - הצטרפו אליהם".

את האתר יזם מיכאל וייס, מבעלי פורטל התיירות הירושלמי גו-ג'רוזלם, שהקים יחד עם חברת "מור תיירות" שמארגנת את הסיורים בשוק, אתר שמרכז את כל המידע. הוא כולל מפה, שמות החנויות, סיפורי חיים קצרצרים של הבסטיונרים ומידע על אירועים. בעתיד מתוכנן האתר להכיל גם את פרטי השוק העיראקי והשוק הגרוזיני, וכמובן גרסה באנגלית.

איך הגיבו הסוחרים? פולי שרונוב, העורכת בפועל, מספרת: "הרבה חשבו שאני ממס הכנסה ופחדו בהתחלה לדבר אתי. חלק השתכנעו, וחלק סירבו לשתף פעולה".

וייס מדווח על התלהבות בקרב הסוחרים שכן שיתפו פעולה: "הבאנו את הסיפורים האישיים של בעלי הבסטות, ומה הביא אותם לשוק לפני שנים. יש שם אולי רק שתי בסטיונריות נשים, ואחת מהן מאוד שמחה שמעכשיו יהיה אפשר לקרוא עליה באינטרנט".

במובן הזה האתר עושה גם שירות חברתי: גם הבסטיונרים כבר לא שקופים.