שייקר זכתה בתחרות טק קראנץ': "החזרנו את הגביע לישראל"

שייקר גברה על 30 סטארט-אפים עם פרס של 50 אלף דולר, לצד הכרה ויוקרה מקצועית, המוצר: בר וירטואלי בפייסבוק, בו מכירים אנשים

15/09/2011, 08:11
שייקר shaker / צלם: אתר techcrunch

"באנו, ראינו, לקחנו. החזרנו את הגביע לישראל", כך תיאר ל"גלובס" יונתן מאור, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת שייקר הישראלית, את הזכייה הגדולה בכנס טק קראנץ' החצי שנתי שננעל הלילה בסן פרנסיסקו, ארה"ב. "אתה אף פעם לא מצפה לזכות, בטח כשהיו הרבה חברות חזקות ומעניינות. גם לא התעסקנו יותר מדי בשאלה אם נזכה או לא. באנו ליהנות ולעשות כיף, בדיוק כמו הרעיון של המוצר שלנו".

שנה וחצי אחרי הזכייה של סולוטו, חברת שייקר זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים היוקרתית של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי טק קראנץ'. שייקר הצליחה לגבור על 30 סטארט-אפים בדרך לפרס של 50 אלף דולר, לצד יוקרה מקצועית והכרה נרחבת במוצר שפיתחה: בר וירטואלי בפייסבוק, שמעניק לכל גולש דמות וירטואלית (אווטאר), שבאמצעותה הוא מסתובב בבר ומכיר אנשים חדשים.

לדברי מאור, "אני חושב שבחרנו בנו כזוכים בגלל שהנושא של מדיה חברתית ופייסבוק נמצאים במוקד ההתעניינות של התעשייה. פייסבוק היא החברה הכי מעניינת בתעשייה, אולי אחרי אפל. חוץ מזה, אנחנו עושים משהו שמשנה את התפיסה של הסוציאליזציה ברשת ומביא אותו למקום שאנחנו חשבו שיגיעו אליו כל כך מהר".

את שייקר הקימו 9 יזמים, כשהבולטים בהם יונתן מאור, אחיו הצעיר גד מאור (מנהל הפעילות בארה"ב) ועופר רונדשטיין (סמנכ"ל הטכנולוגיות). בשבועות האחרונים זכתה אפליקציית הפייסבוק של החברה לפרסום ויראלי נרחב, ללא השקעה בשיווק עצמי. לדברי המייסדים, תוך שלושה שבועות הם הגיעו ל-80 אלף משתמשים ונאלצו לחסום הזמנות למשתמשים חדשים עקב תלונות על צפיפות בפאבים הווירטואליים שלהם. החסימה הוסרה ביממה האחרונה.

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.
שייקר מאפשרת להכיר אנשים בצורה אחרת ברשת החברתית, בין היתר בכך שהיא מציגה נושאים משותפים למשתמשים זרים וכך עוזרת לשבור את הקרח הראשוני ביניהם וליצור נושאי שיחה משותפים כמו חבר משותף, זמר אהוב וכדומה. עם זאת, מייסדי החברה הסבירו כי שייקר הוא לא אפליקציית היכרויות לפייסבוק אלא יותר בכיוון של אפליקציית פלירטוטים. בטק קראנץ' כינו את המוצר של החברה כשילוב בין סקנד לייף והסימס.

מייקל ארינגטון מתעניין

מאור הבהיר כי נרשמה התעניינות רבה מצד משקיעים לאחר הזכייה בתחרות של טק קראנץ, כשהסנונית הראשונה היא השקעה שקרובה לסיכום מצד מייסד והעורך היוצא של טק קראנץ', מייקל ארינגטון, באמצעות קרן ההשקעות שהקים CrunchFund. עד כה גייסה החברה 3 מיליון דולר: המשקיע הראשון היה איש ההיי-טק ובעל מניות במעריב, זקי רכיב, השקיע מיליון דולר. אחריו הגיעה קרן פיטנגו, שהשקיעה 2 מיליון דולר נוספים.

לדברי רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו, "החלטנו להשקיע בשייקר בשלבים מאוד מוקדמים של הפיתוח, מתוך אמונה ביזמים וההבנה שמדובר ברעיון חדשני ויוצא דופן המשתלב בעולם הדיגיטלי. הזכייה בטק קראנץ מחזקת את זיהוי הפוטנציאל האדיר הטמון בשייקר ואנחנו גאים על הצלחתה".

מאור מוסיף כי בקרוב צפוי סבב גיוס נוסף. "בעיקרון, אנחנו לא חייבים לגייס במיידי כי הכסף בקופה מספיק לנו אבל אין שום סיבה לא לנצל את ההתעניינות כדי לתפור את הפרטנרים הנכונים ולגדול בגדול", אמר מאור.

את הזכייה בתחרות חגגו אנשי שייקר כמיטב המסורת של כנסי טק קראנץ' ובהתאם לרוח של החברה עצמה: הזוכים הקודמים בתחרות, אנשי Getaround, לקחו את אנשי שייקר לבר ללילה של אלכוהול. מאור, אחרי כמה סיבובי דרינקים טובים, דיבר קצת על הכוונות העתידיות של החברה. מעבר לגיוס עובדים נוספים, החברה מתכננת להשקיע בפיתוח וגם אמורה אף להיפגש בקרוב עם אנשי פייסבוק. "הם בהחלט הביעו עניין במוצר. מעניין אותנו ליצור קשרים חמים עם פייסבוק ואנחנו פועלים בנושא", אמר מאור. עוד הוסיף כי "אנחנו לא בונים חברה שתימכר ב-20 מיליון דולר בעוד שבועיים. הראייה שלנו היא הרבה יותר רחוקה".

מי שלא הצליחה לזכות בפרס הנכסף בכנס שנערך בסן פרנסיסקו הייתה חברת פרמיגו הישראלית, שהגיעה לשלב המאוחרים לצד שייקר וחמישה סטארט-אפים נוספים. חברת Farmigo, נוסדה על-ידי שני יוצאי חברת SAP, בנצי רונן (מנכ"ל) ויוסי פיק (סמנכ"ל פיתוח). החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לקצר את שרשרת המזון ולדלג על רשתות המזון כגורם מתווך באמצע הדרך.

הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת לצרכן הסופי לרכוש מזון ישירות מחוות הגידול החקלאית, מהדייג וממי שבעצם לוכד או מכין את המזון. המערכת מאפשרת מצד אחד למגדלים לנהל את המלאי שלהם וליצור מערכת הזמנה וחלוקה מול הלקוח הסופי, שבעצמו נהנה מפלפטרומה לרכישת המזון לפי בחירתו.

בשלושת הכנסים האחרונים של TechCrunch Disrupt לפחות חברה ישראלית אחת לקחה חלק בתחרות בהשתתפות כ-20-30 חברות אחרות, כשהכנס הקודם - בחודש מאי השנה - העפילו לתחרות ארבע חברות ישראליות. במאי 2010 זכתה בתחרות חברת Soluto של תומר דביר וישי גרין, שמאפשרת למשתמשים מתוסכלים לפתור בעיות במחשב האישי ובדפדפן האינטרנט שלהם.

shaker

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>ועידת ישראל לעסקים 8-7 בדצמבר 2014 – לפרטים והרשמה >>

 
 
חזרה למעלה