זה מתחיל להיות רציני: אנדריי קירילנקו חתם בצסק"א מוסקבה

הימים קרובים יכריעו בכל הקשור לעתיד השביתה ב-NBA, אבל השחקנים בליגה ממשיכים לחתום בקבוצות באירופה. מי שרושמת את ההחתמה הגדולה ביותר היא צסק"א מוסקבה, שהודיעה על החתמתו עד 2014 של כוכב יוטה ג'אז, אנדריי קירילנקו. לקירילנקו יש אופציה בחוזה שמאפשרת לו לחזור ל-NBA עם סיום השביתה.

קירילנקו, 30, הוא השחקן המשמעותי ביותר שחותם בקבוצת יורוליג. הוא נבחר בדראפט בידי יוטה ג'אז ב-1999 (מקום 24) והפך לשחקן האירופי הצעיר אי פעם שנבחר בדראפט - בגיל 18 וחצי. הוא הצטרף לג'אז ב-2001, וב-10 העונות שלו בקבוצה הוא רשם ממוצעים של 12.4 נקודות ו-5.6 ריבאונדים. במידה והשביתה ב-NBA תתארך, צסק"א תצא לעונה עם אחד הסגלים הנוצצים ביותר אחרי שהחתימה בתחילת הקיץ שחקן NBA נוסף - את ננאד קסטיץ' מבוסטון סלטיקס.

שכרו של קירילנקו בעונה האחרונה ביוטה עמד על 17.8 מיליון דולר. עם זאת, הוא אינו מחזיק חוזה לעונה הבאה אחרי שהעדיף להפוך לפרי-אייג'נט ולבחון הצעות נוספות. הוא שחקן ה-NBA ה-50 במספר שחותם הקיץ בחו"ל, והשחקן השביעי שמגיע לרוסיה. עדיין לא ברור האם תצא בסופו של דבר עסקת הענק שאמורה להביא את קובי בראיינט, כוכב הלייקרס, לווירטוס בולוניה האיטלקית.