דפני ליף: "הקפיטליזם החזירי לימד אותי להילחם בכוח; שום טוקבקיסט לא יזיז אותי ממה שאני רוצה"

(עדכון) - כמעט חודשיים לאחר הפגנת ה-420 אלף ההיסטורית, דפני ליף קוראת לציבור להגיע להפגנה הגדולה שתתקיים במוצ"ש בכיכר רבין בת"א: "כולנו צריכים לצאת לרחובות ביום שבת; ביבי, זמנך אוזל; אני נחושה וזועמת"

לאחר הפוגה של חודשיים בהפגנות המחאה החברתית, כינסו היום (ג') יזמי המחאה מסיבת עיתונאים בכיכר רבין בתל-אביב על מנת לקרוא לציבור לצאת להפגנה הגדולה שהם מתכננים במוצ"ש בכיכר רבין. במסיבת העיתונאים, שנערכה על רקע עיריית תל-אביב, השתתפו דפני ליף, יובל אלטשולר, מראשי מאבק ההורים, מיי תורג'מן, נציג הנוער ונציגת ניצולי השואה.

‏"אני שונאת מסיבות עיתונאים, אבל זו הדרך היחידה שהם מקשיבים לנו שם למעלה", אמרה דפני ליף. "במשך החודשיים האחרונים ניסינו לדבר עם הפוליטיקאים, וכל פעם מחדש הרגשתי שמנסים לטשטש את המחאה. אני לא מבינה למה אנחנו צריכים להיות במלחמת הישרדות מול הפוליטיקאים, במיוחד אחרי הפגנת הכוח הגדולה שהיתה בהפגנה האחרונה. אני לא מבינה איך הם ואיך ראש הממשלה ישן בלילה, ואני מודיעה לו שאמנם אני עייפה, אבל נחושה וזועמת.

"אנחנו נמצאים במלחמת התשה של 4 חודשים, ואין לנו שום כוונה לסגור דיל וללחוץ יד באיזה חדר כדי לקבל חלק מהדרישות. אנחנו מתכוונים להילחם על העתיד בכל הכוח. ראש הממשלה משתמש בנו כמקפצה, ואנחנו דורשים, בריאות, חינוך, דאגה לקשישים, קורת גג ודברים נוספים. זו גם הפעם האחרונה שאני פונה ישירות לראש הממשלה. הזמן שלך, ביבי, הולך ואוזל. כשהחזרת את גלעד שליט המילה הראשונה שאמרת היתה 'אני'. אתה זה לא העיקר, אבל האזרחים והציבור הם כן העיקר. אתם הפוליטיקאים משחקים שח, אבל לוח המשחק הוא שלנו.

"ביבי, אני תוצר של השיטה שאתה כ"כ אוהב ואם יש משהו שהקפיטליזם החזירי לימד אותי זה להילחם בכוח. אני רוצה עתיד ושום טוקבקיסט לא יזיז אותי ממה שאני רוצה. אני רוצה שלכל אדם במדינה הזו יהיה עתיד. אני היום אישה עייפה, אבל נחושה וזועמת".

נציג מאבק ההורים, אלטשולר, הזמין גם הוא את כל הציבור לצאת ולהפגין במוצאי שבת הקרובה: "יש לי שני ילדים ואישה ואנחנו לא גומרים את החודש. משכנתא, גן, קניות ועוד דברים מקשים עלינו את החיים. ועדת טרכטנברג אמרה את מה שאמרה והאוצר כרגיל, כמו שהוא עושה תמיד, יקבור את ההמלצות דרך חוק ההסדרים. נתנו צ'אנס, אבל לא קרה שום דבר. נצא עכשיו שוב לרחובות ואני מכריז מכאן שאותנו יותר לא ימרחו. הפוליטיקאים עובדים בשבילנו והם צריכים להתחיל לעבוד עכשיו.

תורג'מן, נציג הנוער, בן 15 מירושלים, קרא לכל בני הנוער ברחבי הארץ לקום ולצאת ביום שבת ולהפגין. "נמאס לנו מכיתות גדולות וממחירים יקרים", הוא אמר "ובמיוחד נמאס מהתשובות שתמיד אומרות לנו שאין כסף בתקציב". ‏

גם ניצולת השואה שהשתתפה במסיבת העיתונאים מחתה על יחס הממשלה הנוכחית והממשלות הקודמות לניצולי השואה בישראל. "אני באתי לכאן כדי לבנות את הארץ", אמרה "ונכון להיום כניצולת שואה וכאישה חולה אין לי אפשרות להתקיים מהקצבה. אני מכירה ניצולי שואה אחרים שחיים בלי מים ובלי אוכל. אף אחד לא דואג לשלומם, אין להם עזרה ואין להם כלום. אנחנו כבר לא יודעים למי לפנות".

במקביל, מתרעמים אנשי המחאה החברתית על כך שעיריית ת"א דורשת מהם סכום כסף של אלפי שקלים כדי לקיים את ההפגנה במוצאי השבת בכיכר רבין.