בשורה לחילונים: רבני צהר יחזרו לחתן זוגות

נוסח הפשרה עם שר הדתות: "רישום לנישואים ע"י רבני צהר יימשך במצבו הנוכחי עד להסדר קבוע של הנושא, אם באמצעות חקיקה שתפתח את אזורי הרישום לנישואים או בכל דרך אחרת"

רבני צהר יוכלו לחזור לחתן זוגות - כך מדווח היום (ה') העיתון "ידיעות אחרונות". זאת, בעקבות פגישה שהתקיימה אתמול (ד') בין שר הדתות יעקב מרגי ליו"ר ועד רבני צהר, הרב דוד סתיו.

רבני צהר הודיעו מוקדם יותר השבוע כי יפסיקו לחתן זוגות בעקבות קיצוץ מספר אישורי הנישואים שהוקצו להם. כ-700 רבנים חברים בצהר, והארגון פופולרי במיוחד בקרב זוגות חילונים. עם זאת, בין הארגון לרבנות הראשית שוררים יחסים לא חמים במיוחד, בלשון המעטה.

בשנה האחרונה נישאו כ-2,000 זוגות על-ידי רבני צהר, מרביתם חילונים. סכסוך בין רבני צהר לשר הדתות מרגי הביא לכך שמרגי החליט לאכוף תקנה ישנה, ולפיה זוג יכול להירשם לנישואים רק במקום מגוריו.

מרגי גם הודיע לרב העיר שהם על קיצוץ המכסה השנתית ל-200 בלבד - ורק לתושבי שהם. זו הסיבה שרבני צהר הודיעו כי יפסיקו לחתן זוגות.

ואולם, לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", אלפי פניות לשר הדתות מרגי גרמו לו לשנות את עמדתו.

נוסח הפשרה אליו הגיעו אתמול הצדדים גורס כי "רישום לנישואים על-ידי רבני צהר יימשך במצבו הנוכחי עד להסדר קבוע של הנושא, אם באמצעות חקיקה שתפתח את אזורי הרישום לנישואים או בכל דרך אחרת".