סאנפלאואר: גידול בהכנסות; רווח נקי של 35.6 מיליון שקל

החברה הציגה זינוק של 207% בהכנסות בתחום האנרגיה המתחדשת

סאנפלאואר דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2011. הכנסות הקבוצה מתחום האנרגיה המתחדשת הסתכמו בכ-27 מיליון שקל בהשוואה לכ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 207%. גידול זה נובע מהכנסות מהפארקים באיטליה אשר חוברו במהלך הרבעון השני של שנת 2011.

הכנסות הקבוצה מכלל פעילויותיה, ברבעון השלישי הסתכמו בכ-62 מיליון שקל בהשוואה לכ-27.5 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2010. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בנפח הפעילות של הקבוצה בתחומי האנרגיה המתחדשת ומהכנסות חד פעמיות הנובעות ממכירת קרקע בחדרה.

ברבעון השלישי עברה סאנפלאואר לרווח נקי של 35.6 מיליון שקל בהשוואה ל-8.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון זה נובע הן מרווחים חד פעמיים בשל מכירת מגרש בחדרה וביטול ההפחתה לירידת ערך פארק בספרד, שנרשמה בעבר והן מגידול בנפח הפעילות של הקבוצה בתחומי האנרגיה המתחדשת באיטליה ספרד ובישראל.

ה-FFO הרבעוני בתחום האנרגיה המתחדשת הסתכם בכ-16.4 מיליון שקל, לעומת 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA לרבעון השלישי בתחום האנרגיה המתחדשת הסתכם בכ-22.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2010, גידול של 210%.

לאחרונה הודיעה סאנפלאואר על הסכם לרכישת 2 פארקים סולאריים נוספים באיטליה בהיקף ייצור של 2 מגה וואט לשעה. עסקה זו מצטרפת ל-17 פארקים נוספים אותם מפעילה סאנפלאואר באיטליה בהיקף של 20 מגה וואט. מתקנים אלו מחוברים לרשת החשמל וצפויים להניב הכנסות שנתיות בסך של כ-60 מיליון שקל. סך כל ההכנסות הצפויות לסאנפלאואר מהפעילות באירופה, ללא שני הפארקים החדשים, מוערך בכ-100 מיליון שקל.

אורלי כירם, מנכ"ל סאנפלאואר: "ברבעון הנוכחי המשיכה סאנפלאואר להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת והמעבר לרווח נקי הוא פועל יוצא מכך. הרכישות האחרונות שביצענו באיטליה מוכיחות את עצמן ואנו צופים המשך התרחבות בתחום הסולארי וביצוע השקעות ראשונות בתחום הרוח".