פתרון? חזי בצלאל לא פוסל השקעה בערוץ 10

בצלאל, שבודק אפשרות לרכוש את מניותיו של ארנון מילצ'ן, נפגש אמש עם אנשי ערוץ 10 ■ במקביל מתפתחת יוזמה להאריך את זיכיון ערוץ 10 בשנה נוספת

איש העסקים חזי בצלאל עדיין לא ויתר על האפשרות להיכנס לערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בצלאל ביקר אמש (ג') במשרדי ערוץ 10 בגבעתיים, ערך סיור במערכת החדשות ונפגש עם מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי.

כניסתו של בצלאל כמשקיע לערוץ 10, במקומו של ארנון מילצ'ן, עשויה לחלץ את הערוץ מהמשבר הנוכחי. המפגש הוגדר חיובי על-פי גורמים המקורבים לנושא.

בתחילת השבוע הייתה ישראל 10 לזכיינית הראשונה שביקשה לעבור לשיטת רישיונות החל משנת 2013. בתוך כך, מתפתחת יוזמה לפיה הערוץ יבקש במקביל גם הארכת הזיכיון בשנה. זאת, מתוך הנחה כי הרשות השנייה תוכל לאשר מהלך זה ביתר קלות, ובכך לתת לערוץ יותר זמן להתארגן ולהשיב את חובו, העומד על 43.5 מיליון שקל. עם זאת, בערוץ לא רואים במהלך זה פתרון אמיתי שיאפשר לערוץ חיים לאורך זמן.

העובדה שהערוץ ביקש רישיון אמורה גם לתת לבצלאל, או לכל משקיע אחר שיבוא, תחושה בטוחה יותר להשקעה עם אופק, זאת בניגוד לזמן שאול של שנה נוספת בלבד.

החברה נתבקשה על-ידי הרשות השנייה לשלם את 3 מיליון השקלים כ"דמי רצינות" למעבר לרישיון, והיא תהיה חייבת לעשות זאת בתוך פחות משבועיים, אם ברצונה באמת לשדר על-פי שיטת רישיון החל מ-2013.

כעת, עיקר המאמץ הוא להתגבר על האפשרות שאי-תשלום החוב (אותו גם זכיינית ערוץ 2 רשת לא שילמה), לא יהיה גורם שימנע קבלת רישיון או סנקציות אחרות, למרות שכעת זה נראה "הפרה מהותית" ולא "זניחה". הבדיקה המשפטית בנושא עודה נמשכת.

כפי שנחשף ב"גלובס", בין בעלי המניות של ערוץ 10 שוררת טינה, לאור העובדה שארנון מילצ'ן, בעל מניות המיעוט בחברה, מסרב לקחת חלק בהשקעה כלכלית בשנתיים האחרונות.

מערוץ 10 ומדוברו של בצלאל לא נמסרה תגובה.

אושר תקציב החדשות

בתוך כך, דירקטוריון ערוץ 10 אישר בשבוע שעבר תקציב למהדורת החדשות היומית לשנת 2012, העומד על 66 מיליון שקל. התקציב שהוגש לרשות השנייה גבוה במיליון שקל מהסכום המינימלי הקבוע בחוק.

ל"גלובס" נודע כי חברת חדשות ערוץ 10 קיצצה באחרונה 7 מיליון שקל מתקציבה, בין היתר על-ידי פיטורים של 10% מכוח-האדם שלה.

"היות והעתיד אינו ברור, הגשנו לרשות השנייה את תקציב המינימום הנדרש על-פי חוק. הוספנו הבהרה לרשות השנייה, שאומרת בפירוש שהכול בתנאי שנקבל את התקציב מערוץ 10", אמר היום (ד') ל"גלובס" יורם שכטר, יו"ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10.

לדבריו, "אם יצטרף שותף חדש לערוץ, ויאמרו לנו שיש תקציב יותר גבוה, נשב מחדש ונראה איך מחלקים את הכסף. בשלב זה התקציב לוקח בחשבון רק את מהדורת החדשות. במקרה שלא יהיה תקציב נוסף, לא יהיו תוכניות אחרות כגון 'לילה כלכלי' ו'לונדון את קירשנבאום'".