כבל ערער נגד גריעתו מספר הבוחרים במירוץ לראשות ההסתדרות

בערעור לוועדת הבחירות של ההסתדרות טוען כבל כי העובדה שהוא אינו מופיע בספר הבוחרים ולמעשה אף אינו רשום כחבר הסתדרות, נובעת מטעות טכנית - "או שמא חלילה מפעולה מכוונת"

חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) נחוש להתמודד בבחירות לראשות ההסתדרות שיתקיימו בחודש מאי הקרוב, אף על פי שאינו מופיע בספר הבוחרים שפורסם ביום ראשון האחרון. בערעור שהגיש אתמול (ב') לוועדת הבחירות של ההסתדרות באמצעות עו"ד איתן לירז, טוען כבל כי העובדה שהוא אינו מופיע בספר הבוחרים ולמעשה אף אינו רשום כחבר הסתדרות, נובעת מטעות טכנית "או שמא חלילה בפעולה מכוונת".

על פי הערעור, כבל טוען כי היה במשך עשרות שנים חבר הסתדרות ואף פעיל בארגון, ולאחר שנבחר לכנסת בשנת 1996 הפסיקה חשבות הכנסת להפריש דמי חבר להסתדרות משכרו מבלי שביקש או ידע על כך. אף על פי כן, כך לפי הערעור, הנוהג במקרים דומים מחייב את ההסתדרות להודיע על עצם הפסקת התשלום ולהתריע על הכוונה לגרוע אותו מרשימת החברים בארגון. כבל טוען כי על פי פרק ג' סעיף 11 בחוקת ההסתדרות, ניתן לגרוע חבר מההסתדרות "אך ורק בהתאם לנוהל ולהוראות שייקבעו על ידי ועדת חברות" - אלא שמעולם לא קמה ועדה כזו. מכיוון שכך, מעולם גם לא נקבעו ההוראות בדבר גריעת חבר, ועל כן יש לראות בכבל כחבר הסתדרות מאז ומתמיד וכפועל יוצא לבטל את גריעתו מספר הבוחרים.

כבל טוען עוד בערעור כי על פי חוקת ההסתדרות, על ועדת הבחירות להסתמך על הנחיות היועץ המשפטי לממשלה. זה האחרון פרסם בעבר חוות דעת שלפיהן אם הסיבה לאי תשלום דמי חבר לארגון תלויה בצד ג' ולא בכוונה תחילה של החבר, הרי שוועדת הבחירות תכלול את החבר בספר הבוחרים. כבל הגדיל לעשות ודאג לצרף לערעור מסמך החתום על ידי חשבות הכנסת, שלפיו הפסקת התשלום להסתדרות נעשתה שלא בהנחיתו. בנוסף, כבל הורה לחשבות לשלם את דמי החבר לשנת 2011 כולה. בראיון לגלי צה"ל קרא היום כבל ליו"ר ההסתדרות עופר עיני לאפשר לו להתמודד מולו בבחירות הקרובות בשם הדמוקרטיה, זאת ללא קשר לעניינים טכניים ומשפטיים כאלה ואחרים.

מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר כי ועדת הערער תתכנס ביום חמישי הקרוב לדון בעניינים שונים וגם בזה של איתן כבל.