D&B: הרצוג-פוקס-נאמן כבר לא משרד עוה"ד הגדול בישראל

שוק עריכת הדין פורח: לפי דירוג D&B, נרשמה עלייה מרשימה במספר השותפים ובמספר עורכי הדין במשרדים הגדולים ■ שינוי בצמרת המשרדים: לאחר עשור בפסגה, איבד הרצוג-פוקס-נאמן את מעמדו כפירמה הגדולה לגולדפרב-זליגמן

בדומה לכל מקצוע, גם בעריכת הדין יותר נעים ונוח להיות בצמרת. שם מרוויחים יותר, התנאים טובים יותר, ונראה שגם האוויר צלול יותר. וכך, עורכי דין צעירים רבים מסמנים את השותפות כמטרה שאליה הם שואפים להגיע בעודם עושים את צעדיהם הראשונים בקריירה.

מדירוג פירמות עורכי הדין לשנת 2012, שפירסמה היום (ג') קבוצת ניהול הסיכונים D&B ישראל (דן אנד ברדסטריט), עולה כי השאיפה הזו, חלום השותפות, הופך לריאלי יותר עם השנים.

במסגרת הדירוג בחנו ב-D&B את השינויים שחלו בשוק עריכת הדין בעשור האחרון. מהנתונים עולה כי "המירוץ לשותפות" של עורכי הדין משנה אט-אט את פני המשרדים, ובשנים האחרונות נרשמה עלייה מרשימה במספר השותפים במשרדים הגדולים: בעוד בשנת 2000 עמד מספר השותפים ב-20 המשרדים הגדולים על 169 בלבד, בסוף שנת 2011 עלה מספר השותפים ל-605 - עלייה של כ-260%.

גידול במתמחים

השותפים ועורכי הדין במשרדים הצומחים צריכים גם יותר מתמחים, וגם שם נרשם גידול משמעותי. בשנת 2000 היה מספר המתמחים ב-20 המשרדים הגדולים 241 בלבד; ואילו בסוף2011 הועסקו בהם 446 (!) מתמחים - עלייה של כ-85% בעשור.

גם מספר עורכי הדין המועסקים צומח. בשנה האחרונה נראה כי שוק עריכת הדין התאושש והתנער מתקופת המשבר שפקדה את המשק, ונרשם גידול של כ-11% במספר עורכי הדין המועסקים ב-20 הפירמות הגדולות. בשנת 2010 העסיקו 20 הפירמות הגדולות 1,887 עורכי דין, ובסוף 2011 טיפס מספר עורכי הדין המועסקים ל-2,086.

קבוצת ניהול הסיכונים D&B (דן אנד ברדסטריט) ערכה הבוקר את כנס עורכי הדין והמשפט השנתי, במסגרת פורום Dun's 100. בתום האירוע, שבו נכחו בכירי השותפים במשרדי עורכי הדין המובילים בישראל, פרסמה הקבוצה את דירוג פירמות עורכי הדין לשנת 2012.

לאחר שנים מספר שבהן לא נרשמו התרגשויות מיוחדות מחשיפת דירוג הגודל, השנתיים האחרונות מספקות דרמות מעניינות בצמרת הדירוג. תמונת ההובלה של משרדי עורכי הדין לא השתנתה משמעותית עד 2010 - הגדולים שמרו באדיקות על מקומם בשלישייה הפותחת; וגם אם מתחת למקומות אלה חלו שינויים, איש לא התעניין באמת במשחקי הכיסאות במקומות ה-7, ה-15 או ה-20.

ב-2010 נרשם שינוי בשלישייה הפותחת - משרד עורכי הדין פישר-בכר-חן-וול-אוריון זינק זינוק מרשים מהמקום הרביעי בדירוג ישירות אל המקום השני. אבל גם אז, איש לא איים על המשרד הוותיק בצמרת - הרצוג-פוקס-נאמן.

שינוי מרענן

ואז הגיעה שנת 2011 עם עוד שינוי מרענן ומפתיע בצמרת. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אשתקד איבד משרד הרצוג-פוקס-נאמן את מעמדו בעשור האחרון כמשרד הגדול בישראל. המיזוג הדרמטי בין משרדי עורכי הדין גולדפרב-לוי-ערן-מאירי-צפריר לבין מ. זליגמן, הוליד את פירמת עורכי הדין החדשה הגדולה בישראל: גולדפרב-זליגמן, המעסיקה 216 עורכי דין.

הפירמה הוותיקה, הרצוג-פוקס-נאמן, המעסיקה 200 עורכי-דין "בלבד", נאלצה להסתפק במקום השני - כך מאשרים גם נתוני דירוג הפירמות של D&B.

את השלישייה הראשונה בדירוג סוגרת פירמת עורכי הדין מיתר-ליקוורניק-גבע & לשם-ברנדויין, המתמחה במשפט מסחרי, מיזוגים ורכישות ושוק ההון. הפירמה טיפסה באופן קבוע ויציב בעשור האחרון במעלה הדירוג, והשנה היא תובעת, שוב, את מקומה מן העבר - מטפסת מהמקום הרביעי, שאליו הודחה אשתקד, בחזרה אל המקום השלישי, עם 255 עובדים מתוכם 153 עורכי דין.

גם פירמת עורכי הדין גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג טיפסה השנה בדירוג, ותופסת את המקום ה-7 (במקום ה-10 אשתקד).

מיזוגים נוספים שהשפיעו על רשימת 20 המובילים היו המיזוג בין משרדי עורכי הדין ליפא מאיר ויולוס אלישע, שדורגו במקום ה-13, לצד המיזוג שהביא לכניסת משרד עורכי הדין איתן-מהולל & שדות, לרשימת 20 פירמות עורכי הדין המובילות בישראל, במקום ה-20.

"

דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2012
 דירוג משרדי עורכי הדין לשנת 2012