חברת הכנסת זהבה גלאון נבחרה לראשות מרצ

גלאון זכתה בכ-60% מקולות הבוחרים ■ גלאון עם היבחרה: "משהו טוב קורה במרצ, מרצ מתועררת"

יו"ר חדש למפלגת מרצ: חברת הכנסת זהבה גלאון נבחרה לראשות המפלגה. גלאון זכתה בכ-60% מקולות הבוחרים, סך הכל 506 קולות. גלאון גברה על אילן גילאון שקיבל 306 קולות ועל אורי אופיר, שקיבל 23 קולות בלבד.

"משהו טוב קורה במרצ, מרצ מתועררת ואני מציעה לכם לישון טוב בלילה, כי ממחר יש לנו הרבה עבודה. אנחנו הולכים להסתער על הרחוב הישראלי", אמרה בנאום הזכייה שלה.

ח"כ ניצן הורוביץ מיהר לברך בחום את מנהיגת מרצ הנבחרת והודיע כי יפעל לצדה כדי לחזק את מרצ ולהוביל אותה להתחזקות משמעותית בבחירות הקרובות: "מרצ יוצאת לדרך חדשה. לאחר בחירת מנהיגה לוחמת למרצ, כולנו ביחד נהפוך את המפלגה לכתובת הפוליטית למחאה החברתית, למאבק בכפייה הדתית ולחתירה לשלום וזכויות אדם".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בירכה את גם היא ח"כ גלאון: "זהבה היא אישה ראויה, פרלמנטרית מצוינת הנאבקת על דרכה. פיה וליבה שווים, עמדותיה מחודדות, ואני מאחלת לה בהצלחה באתגרים החשובים העומדים בפניה".

מעניין לציין כי עם בחירתה של גלאון, שלוש תנועות השמאל והמרכז מונהגות על ידי נשים: ח"כ שלי יחימוביץ' יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ ציפי לבני יו"ר מפלגת קדימה, ומהערב - ח"כ זהבה גלאון יו"ר מפלגת מרצ. במפלגה אמרו כי ההצבעה נעשתה בשיטה חדשנית, המשלבת הצבעה אלקטרונית עם אפשרות לספירה ידנית במקרה של תקלה או ערעור. הבחירות התקיימו בקרב 940 חברי ועידת מרצ. אחוז המצביעים גבוה במיוחד ועמד על כ-88%.