"הישראלים עסוקים ב'פסק זמן' במקום בדלק, חשמל, דירות"

התאחדות התעשיינים: "המצב הנוכחי נוח למקבלי ההחלטות, אבל הניסיונות להכריח יצרנים גדולים לעבור למחירי הפסד יהרגו יצרנים קטנים ויפחיתו את התחרות"

"המחאה התבלבלה" - זהו המסר שמוציאה היום (ב') התאחדות התעשיינים לציבור בעקבות מחאת השוקולד, תוך הטחת ביקורת על כך שמובילי המחאה החברתית מפוזרים ועוסקים בזוטות כמו "פסק זמן", במקום במחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה שהאמירו.

"המחאה התבלבלה כי היא לא מתמודדת בשדות הקרב הנכונים. בעוד אנחנו מרססים יתושים כמו ה'פסק זמן', ביצת יוקר המחיה הולכת ומעמיקה, ואנחנו טובעים" - כך מסר רובי גינל, סמנכ"ל רגולציה וראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים.

לדבריו, "המחאה התבלבלה כי היא לא מתמודדת עם מחירי הארנונה. היא לא מתמודדת עם מחירי המים ולא עם מחירי החשמל. היא לא מתמודדת עם עלויות הנמלים ולא עם מחירי הדלק. בתוך כל 'פסק זמן' יושבים מחירי הארנונה ומחירי המים ומחירי החשמל ומחירי הדלק וייקור עלויות הביטוח הלאומי למעסיקים ועלויות השביתות בנמלים ועוד".

בהתאחדות תוקפים גם את ההתעסקות ב"פסק זמן" במקום במחירי הדירות, המכוניות והתחבורה הציבורית. לטענתם, הציבור מאוכזב מחוסר האפקטיביות של ועדת טרכטנברג, ולפיכך החליט להתמקד בזוטות במקום באתגרים הגדולים.

"המחאה התבלבלה, ונוח למקבלי ההחלטות שהמחאה התבלבלה", מוסיף גינל. "כששר בכיר בממשלה, לשעבר שר תמ"ת, אומר שהיצרנים רוכבים על גב הצרכנים - אנחנו מבינים היטב שנוח למקבלי ההחלטות להסיט את הדיון מעלות הארנונה לעלות ה'פסק זמן'. המחאה התבלבלה, וזה מסוכן לכולנו".

גינל תקף את הממשלה על כך שהסתפקה בהורדת מכסים עד כה כטיפול ביוקר המחיה, וטוען שזה לא יעזור: "גם מי שהחליט על הפחתת המכסים יודע שכמעט לא תהיה לכך השפעה על המחירים. כולנו יודעים על ההשפעה שתהיה לכך על היכולת לייצר בישראל ולהעסיק עובדים".

לטענתו, תוצאות המחאה (קרי הפחתת המכסים) הביאו עד כה רק לפגיעה בתעשייה הישראלית, וכבר היום יבוא המזון לישראל גדול מהיצוא ב-150%.

"ללא יצוא לא תהיה בישראל תעשייה, ולא יהיו מספיק מקומות תעסוקה; המחאה התבלבלה, כי הניסיונות להכריח יצרנים גדולים לעבור למחירי הפסד יהרגו את היצרנים הקטנים ויפחיתו את התחרות", אמר גינל.