חשד: פעיל בשוק האפור "גילח" 15 מיליון דולר מיהלומנים

"מעריב": אחד הנפגעים, ש"נעקץ" במיליון דולר, פנה לבוררות בעולם התחתון - שבה נפסק נגדו ■ מנכ"ל הבורסה ליהלומים: אין מדובר בחברי הבורסה

ענף היהלומים הישראלי ממשיך להיטלטל: בשבועות האחרונים סוערות הרוחות בעקבות נפילת יהלומנים אחדים קורבן לפרשת עוקץ, ועל-פי הערכות הנזק הכולל ליהלומנים מפרשה זו הוא 15 מיליון דולר.

העיתון "מעריב" מדווח הבוקר (ג') כי ט' ניהל מערכת מסועפת של קבלת פיקדונות ושימש בפועל כמעין בנק ליהלומנים, שעל-פי הערכות הופעל בגיבוי גורמים בשוק האפור. הוא הציע לשלם ליהלומנים עבור הפקדונות ריבית מנופחת של 1%-1.5% לחודש.

היהלומנים, שראו מנגד את הריבית האפסית בבנקים, ביקשו להרוויח במהירות והתפתו להצעה. אחדים מהם נתנו את אמונם בט' והפקידו אצלו מיליוני דולרים, אולם בשלב מסוים הוא הפסיק להחזיק את הכסף.

י', אחד היהלומנים הידועים בענף, טען כי נעקץ במיליון דולר. הוא הגיע למשרדו של ט', התפרע ואיים להתלונן במשטרה. בעקבות זאת הועבר הנושא לבוררות שניהל גורם בעולם התחתון. בסיום הבוררות נקבע כי לא די שהכסף לא יוחזר, אלא שיוטל על המתלונן "קנס" של 200 אלף דולר בגלל הפגיעה בט'.

ניצב במיל' יוסי סדבון, המשמש כקצין הבטחון של הבורסה ליהלומים, עודכן בפרטי הפרשה, ונראה כי זו תיחקר במשטרה.

עו"ד דרור מתתיהו, שותף במשרד דולן, דמארי, מתתיהו, המייצג יהלומנים בפרשת "הבנק המחתרתי", מסר בתגובה: "צר לי על כך שבעת האחרונה מוזכר שמה של הבורסה ליהלומים ושל חלק מחבריה בהקשרים שליליים ופליליים, לעתים ללא כל הצדקה לכך, כפי שנעשה במקרה הנדון.

"אינני מוצא שום פסול בהתנהלותם של חברי הבורסה, אשר נתנו הלוואות לבעל החוב המדובר, בתמורה לריבית גבוהה מזו שגובים הבנקים. במקרה זה הם לכל היותר קורבנות.

"יש לזכור כי חברי הבורסה, רובם ככולם, הינם אנשים נורמטיביים לחלוטין, שומרי חוק, אשר תורמים רבות למדינה ולחברה בעשייתם המבורכת".