ערבה פאוור וקרן נוי: 5 פרויקטים סולאריים ב-400 מ' ש'

חברת האנרגיה הסולארית ערבה פאוור בשיתוף עם קרן נוי, הגיעו לסגירה פיננסית של הפרויקטים בעלי הספק כולל של 35 מגה-ואט, עם המממנים מגדל, הפועלים ועמיתים נוספים

חברת האנרגיה הסולארית ערבה פאוור בשיתוף עם קרן נוי, והמממנים: מגדל חברה לביטוח, בנק הפועלים ועמיתים הגיעו להשלמת סגירה פיננסית של 5 פרויקטים סולאריים בעלי הספק כולל של כ-35 מגה־ואט, שייבנו בערבה ובנגב. העסקה נחשפה לראשונה ב"גלובס".

על-פי הסיכון שהושג הגופים המממנים יעמידו מימון בסך 400 מיליון שקל. הקרן הקיימת לישראל, הנמנית בין הבעלים של ערבה פאוור, גם שותף להשקעה. שיתוף הפעולה עם קרן נוי החל כבר בפרויקט קטורה שהינו תחנת הכוח הסולארית הראשונה שהוקמה וחוברה לרשת בהיקף כולל של 5 מגה-וואט ובעלות כוללת של 100 מליון שקל. קרן נוי רכשה 36% מהבעלות בפרויקט.

הסגירה הפיננסית התאפשרה אחרי קבלת אישור תעריפי מותנה מרשות החשמל וחתימה עם חברת החשמל על הסכם מכירת חשמל (PPA). עלות הקמת חמשת הפרויקטים מוערכת בכ- 500 מיליון שקל. בערבה פאוור מעריכים כי הקמת השדה הראשון מבין החמישה תחל תוך מספר חודשים.

קבלן ההקמה של הפרויקטים (EPC) הוא סימנס ישראל, מקים השדה הסולארי הראשון בישראל, בקטורה. הפרויקט בקטורה כבר מספק חשמל ירוק לרשת החשמל מאז חודש ספטמבר 2011 והוא מייצר כתשעה מיליון קוט"ש בשנה. בטקס ההשקה של השדה בקטורה ביוני 2011, הודיע ערבה פאוור שהחברה חתמה על יותר מ-40 מיזמים המסתכמים למעל 400 MW ובעלות השקעה של קרוב ל- 1.5 מיליארד דולר - היקפים חסרי תקדים בענף הסולארי בישראל. המיזמים הסולאריים ייבנו על שדות גדולים, שדות בינוניים, גגות, וקרקעות בבעלות משפחות בדואיות.

יו"ר קרן נוי פיני כהן אמר כי "השקעה זו הינה המשך ישיר להשקעה הראשונה שביצענו בערבה פאוור וכחלק מראייתה האסטרטגית הכוללת של הקרן לביצוע השקעות משמעותיות גם בתחום הסולארי. שותפי ומנהלי הקרן, גיל-עד בושביץ ורן שלח,מתכוונים לתרום רבות מניסיונם המקצועי במסגרת מימוש הפרויקט וכחלק מהצלחתו".