הח"כים רגב ואקוניס סיירו בגבול, פרסמו - והפרו צנזורה

חברי ועדת חוץ וביטחון ח"כ אופיר אקוניס ומירי רגב - ששימשה בעברה צנזורית צבאית ראשית – פרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם פרטים על הסיור שערכו היום בגבול עם מצרים - חרף האיסור על פרסום האירוע

ביטחון המידע שהפך לנושא ברור בקרב חיילי צה"ל, לא כל כך מיושם בקרב חברי הכנסת. במהלך ביקור של חברי ועדת חוץ וביטחון היום בגבול עם מצרים, הפיצו שני חברי כנסת סטטוסים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלהם, בו הם מפרים הוראות צנזורה.

נראה שגם אחרי הסערה שחוללה ח"כ מירי רגב מהליכוד כשכינתה את המסתננים "סרטן", היא מסרבת לרדת מהכותרות. רגב, שזכורה היטב כמי ששימשה בעברה דוברת צה"ל ועוד לפני כן הצנזורית הצבאית הראשית, הפרה - ככל הנראה - בעצמה את הכללים שעל שמירתם הייתה אמונה.

רגב, יחד עם יתר חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, סיירה היום לאורך תוואי הגבול בין ישראל למצרים שבו נשלמת הקמת גדר המערכת - מכשול שאמור לספק מענה הולם לתופעת המסתננים משטח מצרים.

אבל לא רק רגב מעדה. גם ח"כ אופיר אקוניס לא שמר על הכללים ודיווח בעמוד הפייסבוק שלו סטטוס בזו הלשון: "במסוק, בדרך לסיור עם ועדת חוץ וביטחון, בגדר הנבנית בגבול מצרים ובמתקן 'סהרונים'".

הסוגיה - שככל הנראה קרובה מאוד ללבם של אקוניס ורגב, הביאה אותם להתעלם מההוראות שאסרו על סיקור הסיור עד לסיומו. בעמוד הפייסבוק של רגב, אף הועלו בעת השהיה בשטח תמונות, שבאחת מהן תועד גם אלוף פיקוד דרום, טל רוסו.

רגב טרם מסרה תגובה

"בתצפית בהר יואש לאחד מהשטחים שהמסתננים חוצים הגבול לישראל", כתבה ח"כ בעמוד הפייסבוק שלה - כל זאת, תוך הפרת ההוראות.

גורמים בצנזורה מסרו כי פרטי האירוע ידועים להם, אך מסרו כי הם "אינם מכחישים או מאשרים" אם נבדקת התנהלותה של ח"כ רגב בפרשה.