פעילי המחאה החברתית פוצצו את ישיבת עיריית ת"א

סיעת "עיר לכולנו" ביקשה לפטר את חולדאי מתפקידו והכניסה פעילים שחיכו בחוץ ■ לפני כן לא הורשו פעילים להכנס בטענה שהאולם מלא, וכשנכנסו צעקו לעבר חולדאי להתפטר ■ חולדאי: "תל אביב היא עיר המחאות והדמוקרטיה"

פעילי המחאה החברתית פוצצו היום (ב') את ישיבת מועצת עיריית תל אביב באולם עינב, במחאה על הקשיים שמערים ראש העיר, רון חולדאי, על פעילות המחאה ברחבי העיר ועל רקע האלימות המשטרתית כלפי המפגינים בסוף השבוע האחרון.

סיעת "עיר לכולנו" ביקשה לפטר את חולדאי מתפקידו והכניסה פעילים שחיכו מחוץ למליאה. לטענת פעילי המחאה, בזמן שהאולם בו התקיים הדיון היה חצי ריק לא נתנו לאנשים מבחוץ להיכנס בטענה שהוא מלא. על פי חוק מותרת הכניסה לתושבים.

לאחר שנכנסו הפעילים לדיון הם לא הניחו לו להתקיים כסדרו וצעקו קריאות שונות כנגד חולדאי והעירייה, כמו "הון, שלטון - עולם תחתון" וקראו לחברי המועצה להתפטר. בעקבות הדברים הללו החליטה יו"ר המועצה, יעל דיין, לנעול את הישיבה.

לפני כן העלה חולדאי סרטון לאינטרנט בו הוא מסביר כי לא הגיב על הארועים האחרונים מכיוון ששהה בחו"ל. חולדאי אמר כי "העיר תל אביב-יפו בראשותי היא עיר המחאות והדמוקרטיה. בעיר הזאת התקיימה בשנה שעברה מחאת האוהלים, כאשר אנחנו אישרנו אותה. לאחרונה אישרנו הפגנות כשפנו אלינו. אני מתנגד לכל גילוי אלימות באשר הוא, הן מצד המשטרה והן מצד המפגינים. מה ביקשתי? שלא יהיו אוהלים בשדרות רוטשילד? הצענו מקום אחר. באנו ואמרנו: בואו תדברו איתנו. מי שמדבר איתנו מקבל את האפשרות למחות. אבל לא נוכל להסכים לוונדליזם ואלימות".

במסגרת המחאה נגד התנהלות העירייה בעניין המחאה החברתית, ביטלו את השתתפותם בארועי "לילה לבן" ביום חמישי הקרוב מספר אמנים וגופים שהיו אמורים לקחת חלק באירועים, ביניהם "האוזן השלישית", אתגר קרת ועוד.

יחימוביץ': "יש בפירוש דיכוי של כל ניצוץ של מחאה"

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה לצבי זרחיה בערוץ הכנסת: "יש בפירוש דיכוי של כל ניצוץ של מחאה. לא יכול להיות שהמשטרה של הקיץ האחרון הפכה את עורה לחלוטין. בקיץ האחרון ראינו שוטרים עומדים מחויכים בצד, ומפרגנים למחאה ולא מתעמתים עם המוחים ומאפשרים את המיצג הדמוקרטי המדהים שהיה פה, וכל העולם סיקר בהשתאות, ואנו היינו גאים בו, ואמרנו במה אנו שונים במזרח התיכון. שם מתעמתים עם מפגינים ומכים אותם. היום יש עימותים פיזיים מכוונים, יש מעצרי שווא".