עו"ד אמיר על פרשת ערן מזרחי: "חיפשו רווחים מהירים"

צפו בתוכנית "יום הדין" בגלובס TV ■ עו"ד אמיר: "מי שרוצה לעשות רווחים גדולים, צריך כל הזמן לחשוד שמשהו לא בסדר מתרחש. כל הזמן" ■ עו"ד איתן מעוז: "נקעקע את אמינות עד המדינה בפרשת הולילנד; מקווה שזה יסתיים בזיכוי"

עו"ד ציון אמיר, מבכירי הסנגורים הפליליים בישראל, רומז כי לא רק ערן מזרחי אשם בהונאת הענק שביצע לכאורה, אלא גם הקורבנות שרדפו אחר רווחים קלים ומהירים והתפתו לסכן את כספם.

"לא רק הנאשמים מתפתים לפתות אחרים להיכשל. יש משהו בדפוס הזה של אנשים שרוצים להתפתות בעצמם. קורבנות העבירה - יש בהם משהו", אמר אמיר ליובל יועז וחן מענית בתוכנית "יום הדין" של גלובס TV. "הרצון להרוויח כסף, לפעמים מהר מדי, זה לא כסף מעבודה... זה כסף שהולכים ומשקיעים אותו ואולי יניב 100% תוך שנה. מי שרוצה לעשות רווחים גדולים, צריך כל הזמן לחשוד שמשהו לא בסדר מתרחש. כל הזמן".

- הנורות צריכות להבהב?

"כל מי שקורא על הפרשה הזאת בעיתונות אומר 'איך הם נפלו קורבן לדבר הזה', בעיקר לאחר הפרשה של ברני מיידוף. באמת יש נטיה לזלזל קצת באנשים האלה, שהם באמת די מסכנים היום, אבל אם אתה קורא את כתב האישום ואם אתה מצוי בפרטים, אתה רואה שהבן אדם הזה, ערן מזרחי - והכול לכאורה כמובן - פעל בצורה מאוד מתוחכמת; הוא זייף מסמכים, הציג מסמכים של בנקים בשוויץ, הציג מסמכים מאוד מאוד אמינים".

בתוכנית מתייחס אמיר גם להפגנת המחאה במוצ"ש בתל-אביב וביקר הן את המפגינים ואת את המשטרה: "הסייפא מוגזמת מדי לכל הדעות. לבקש הארכת מעצר - עצם הבקשה מוגזמת, מופרכת, מעידה אולי על חולשת המשטרה מאשר על איזה שהוא שיקול-דעת טוב או שמוצדק.

"יחד עם זאת, אני חייב פה להיות קצת מסויג; המחאה החברתית חשובה, אבל נדמה לי שכדאי לבדוק את הדברים... לא כל מה שמצטלם כאלימות של שוטר או אלימות מופרזת זה מה שיתברר בסופו של דבר, לא תמיד המצלמה מצליחה לראות את מה קדם לאותה התנהגות של אותו שוטר".

- יש לדעתך יד מכוונת מלמעלה לנהוג ביד קשה?

"לא. אני חושב שלא, אין לנו משטרה כזאת. זה לא משטרה בפרו, זה לא משטרה בדרום אמריקה, זה לא הכוחות המזוינים במצרים. זה לא עובד כך".

בתוכנית התראיין גם עו"ד איתן מעוז, המייצג את אחד הנאשמים המרכזיים בפרשת הולילנד המפורסמת, ימים אחדים לפני תחילת עדותו של עד המדינה בבית המשפט. כשנשאל כיצד מתמודדים לתיק הזה, ענה מעוז: "דם יזע ודמעות צריך להשקיע. אנחנו כבר חודשים יושבים על התיק הזה, מדי יום, שעות כל יום... זה תיק שבאמת מבחינת ההיקף שלו, אני לא חושב שראינו כזה תיק ברמה הציבורית אי-פעם".

- אתה מאמין שתצליחו לקעקע את האמינות של עד המדינה ולהפיל את התיק?

"אין לי ספק".

- התיק הזה יסתיים בזיכוי?

"אני מאוד מקווה".