צביקה אורן: "קשה להאמין שצריך לחשוש מהפסקות חשמל"

נשיא התאחדות התעשיינים אמר היום כי הוא "מתקשה להאמין שבמאה ה-21, במדינה מפותחת מפעלי תעשייה צריכים לחשוש מהפסקות בהזרמת החשמל"

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, התבטא היום (א') נגד הפסקות החשמל הצפויות הקיץ על ידי חברת החשמל עקב המחסור בחשמל.

בכנס חרום על סכנת בצורת החשמל לתעשייה, אמר אורן: "אני מתקשה להאמין שבמאה ה-21, במדינה מפותחת מפעלי תעשייה צריכים לחשוש מהפסקות בהזרמת החשמל. התעשייה צורכת כ-25% מהחשמל במדינה. היא שילמה תמורת החשמל ב-2011 ארבעה מיליארד שקל. העלות של צריכת החשמל מסך עלויות התעשייה היא כ-10%-15%. זהו אחד מהגורמים הכי משפיעים על רווחיות התעשייה. הגענו למצב אבסורדי, שכל המפעלים בסכנה בשל הפסקות חשמל. אנחנו צריכים הזרמת חשמל באופן בלתי פוסק, במיוחד בתקופה שקשה לנו לשמור על כושר התחרותיות של התעשייה. לא יעלה על הדעת, שאחד הפתרונות למצב הוא הפסקת החשמל לתעשייה. צריך להפיק לקחים לטווח הארוך, ולמצוא פתרונות בטווח הקצר. נקשיב לכל הנקודות שתעלו ונסייע ככל שנוכל, אבל לא יתכן שיהיו הפסקות חשמל".

בשבוע שעבר הזהירה חברת החשמל מפני הפסקות חשמל בחודשים הקרובים. "כדי להתמודד עם המחסור הצפוי בחשמל בחודשים הבאים, סביר שחברת החשמל תיאלץ לבצע מדי פעם הפסקות חשמל במקומות שונים בארץ, לפרקי זמן של כשעה ולעיתים אף יותר מכך. אורך ההפסקה ומשכה תלויים בהיקף המחסור", כך כתב אשר דהן, סמנכ"ל לקוחות של חברת החשמל, בפנייה לציבור בישראל.

עוד הוסיף אורן בכנס כי "נקודת האור היחידה היא פעולת המשרד האנרגיה והמים, שלא חיפשו אשמים אלא תכננו תוכניות ועשו את מירב המאמצים על מנת למזער נזקים. אנחנו נשתף פעולה בצמצום ובחיסכון ותמריצים בהחלט יעזרו אבל אנחנו צריכים להיות אחרונים שהצעד הדרסטי יהיה רלוונטי לגביו. אני לא יכול להעלות על דעתי שבמפעלים יפסק החשמל".