המבקר יבדוק את התנהלות המדינה בפרשת רצח תאיר ראדה

לאחרונה הודיע משרד מבקר המדינה לעו"ד אושרי שלוש,ב"כ, של משפחתה של ראדה, כי בעקבות מכתבו בעניין פנה המבקר למשרד החינוך על מנת לקבל את התייחסותו לפעולות שבהן הוא נוקט במטרה לתת מענה מערכתי לכמה סוגיות כלליות

משרד מבקר המדינה, יבחן את התייחסותו של משרד החינוך לנושאים השונים הקשורים לבטיחות ואבטחה בביה"ס בקצרין שבו למדה ונרצחה לפני כמש וחצי שנים הנערה תאיר ראדה ז"ל. זאת, בעקבות פנייתו של עו"ד אושרי שלוש, ממשרד עוה"ד ברג-שלוש-רובין, ב"כ של הוריה של הנערה תאיר ראדה ז"ל, שנרצחה בין כותלי ביה"ס שבו למדה בקצרין.

לאחרונה הודיע משרד מבקר המדינה לעו"ד אושרי שלוש, כי בעקבות מכתבו בעניין פנה מבקר המדינה למשרד החינוך על מנת לקבל את התייחסותו לפעולות שבהן הוא נוקט במטרה לתת מענה מערכתי לכמה סוגיות כלליות ועקרוניות בתחום הבטיחות והאבטחה. "בהתאם לבחינה זו יוחלט אם יש מקום לקיום פעולות בירור וביקורת נוספות", כתבה לשלוש דגנית שי, סגנית מנהל החטיבה לביקורת משרדי ממשלה במשרד מבקר המדינה.

לפני כחמש וחצי שנים הסעירה את המדינה פרשת הרצח של הנערה, תאיר ראדה ז"ל, אשר נדקרה באכזריות באמצע יום הלימודים, בהיותה בת 13 וחצי בלבד. גופתה נמצאה בתא השירותים בבית הספר בקצרין, כשעליה סימני אלימות רבים. בסופו של הליך משפטי ארוך ומתוקשר, הרשיע ביהמ"ש המחוזי בנצרת את פועל השיפוצים בביה"ס, רומן זדורוב, ברצח.

מאז הרצח, במקביל להליכים המשפטיים, ניהלה משפחתה, באמצעות ב"כ עוה"ד אושרי שלוש ופרופ' יעקב ברג, מאבק ארוך במסגרת תביעה אזרחית שהגישה נגד הגורמים הרבים שכשלו בשמירה על בטחונה של התלמידה המנוחה ובהם, ביה"ס התיכון שבו למדה, המועצה האזורית גולן, המועצה המקומית קצרין, משרד החינוך, חברת האבטחה, המורה ומדינת ישראל. בהסכם פשרה, שנחתם בלפני כחצי שנה בין משפחת ראדה לבין הגורמים השונים שנגדם הוגשה התביעה האזרחית (למעט הרוצח רומן זדורוב), סוכם כי, המשפחה תקבל מהם פיצוי כספי בסך של כ-1.5 מיליון שקל.