ארקיע תרכוש 4 מטוסים של איירבוס בהיקף של 400 מ' ד'

החברה חתמה אתמול על הסכם לרכישת המטוסים מדגם A321 neo ■ החברה תקבל את המטוסים בשנת 2018 ■ מדובר על מטוס "ירוק" יותר ופחות מרעיש

ארקיע חתמה אתמול (ב') על עסקה לרכישת 4 מטוסים חדשים מדגם A321 neo מתוצרת חברת איירבוס האירופית בהיקף של כ-400 מיליון דולר. תמורת הרכישה תתחייב איירבוס לרכש גומלין ממפעלי תעשייה בישראל.

המטוסים החדשים, שיימסרו בתצורה של 220 מושבים במטוס, צפויים להגיע בשנת 2018 ועתידים להגדיל, כך לדברי מנכ"ל החברה, גדי טפר, משמעותית את אפקטיביות הצי של ארקיע. המטוסים החדשים ישתלבו בטיסות הפנים-ארצית ובטיסות הבינלאומיות של החברה. סדרת ה-neo העתידה להיכנס לשירות בחברות תעופה בעולם בשנת 2015 , נחשבת חסכונית וירוקה ומתאפיינת במנועים ובטכנולוגיה חדישה העתידה להביא לירידה של 15% בשריפת דלק, לחיסכון לחברות התעופה ולהפחתת זיהום האוויר. על פי ארקיע, המטוסים מסדרה זו יאופיינו גם ברמות רעש מופחתות. בהקשר זה יצוין כי תושבי השכונות הסמוכות לשדה דב נאבקים מזה זמן מה בארקיע בטענה שמטוס הסילון שלה מדגם אמברייר 195 יוצר מפגע רעש הפוגע באיכות חייהם.

עוד לדברי טפר, המטוסים ישתלבו באסטרטגיה של ארקיע הצופה גידול בתנועה ליעדי אירופה. "המטוסים החדשים יעניקו לנוסעים סטנדרטים חדשים של נוחות, תוך הגדלת נפח הפעילות לטובת עובדי החברה ובעליה", כתב לעובדים. עוד כתב כי בימים אלה מתחילה ארקיע בהקמת מרכז תחזוקה אזורי למטוסי איירבוס בנתב"ג. "מרכז התחזוקה האזורי יוקם בשיתוף חברת איירבס ומשרד התמ"ת".

לגלובס נודע כי בשל גילם המתקדם של שני מטוסי הבואינג 757-300 ( בני 11-13 שנה נכון להיום) בצי של ארקיע, נבחנת האפשרות לחכור מטוסים נוספים כגישור עד שיגיעו מטוסי האיירבוס החדשים, או לחילופין לקלוט את ארבעת מטוסי הבואינג 787 (דרימליינר) שהוזמנו קודם לכן על ידי החברה האם, ג'ורדש, שבשליטת האחים נקש. ייתכן גם שבסופו של דבר יוחלט שלא לקלוט אותם אלא למכור אותם לצד ג'.