סילבן שלום: "מי שרוצה דיור ציבורי שייסע לב"ש, בית שאן או אופקים - בת"א או ר"ג הוא לא יקבל דירה"

שלום בראיון לגלובס TV: "אי אפשר לתת לציבור את כל מה שהוא רוצה. יש דירות פנויות, פשוט במקומות אחרים מת"א" ■ "כולם צריכים להתגייס - גם חרדים, גם ערבים וגם בנות שמצהירות שהן דתיות אבל הולכות בשבת עם ביקיני לים"

"אי אפשר לתת לציבור את כל מה שהוא רוצה. אם אדם רוצה לגור בדיור ציבורי שיתכבד וייסע לב"ש, יתכבד וייסע לבית שאן, יתכבד וייסע לאופקים - הוא יקבל שם דירה. אבל הוא לא יכול לדרוש לקבל דירה בת"א, או בר"ג", כך אומר סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, בראיון בלעדי לגלובס TV.

שלום הוסיף בעניין הדיור הציבורי: "יש דירות פנויות בדיור הציבורי, פשוט במקומות אחרים מת"א - צריך להבין שאנחנו מדינה יותר גדולה היום ומספר הדירות בדיור הציבורי הפך להיות יותר קטן, אבל החוק הזה איפשר להרבה מאוד אנשים לקנות את הדירות שבהן הם נמצאים - ועשה צדק חלוקתי עם אלה שלא יכלו להוריש שום דבר לילדים שלהם".

בענייני כלכלה, שלום מציין כי יש האטה בישראל והיא הולכת להיות האטה יותר גדולה. "אני מאוד מקווה שנדע לתת את המענה הנכון לטפל בגירעון ולא דרך העלאת מסים דווקא על השכבות החלשות - זה יהיה דבר לא נכון לעשות".

באשר לחשיפת "גלובס" על הגדלת הגירעון מ-2.5 ל-3%, שלום סבור כי זה מהלך נכון, מהלך מתבקש בעיקר במצב של האטה, וכי בנק ישראל טועה בהתנגדות שלו למהלך. "צריך לדעת לקבל את ההחלטות הנכונות, כי אחרת היינו צריכים לקצץ עוד 5 מיליארד שקל שהיו מושתתים על אותן קבוצות חלשות, שכמובן אני מתנגד לזה לחלוטין", אמר שלום.

שלום התייחס בראיון גם לחלופה לחוק טל, חוק הגיוס והשוייון בנטל, ואמר כי הוא "בעד גיוס לכולם בגיל 18 - גם חרדים, גם חילוניים וגם ערבים וגם בנות שבגיל 18 מצהירות שהן דתיות אבל הולכות בשבת עם ביקיני לים. כולם צריכים להתגייס בגיל 18, או לשירות צבאי או לשירות אזרחי", לדבריו.

שלום התייחס גם לניסיון ההתאבדות של משה סילמן ואמר כי כשאדם מצית את עצמו "זה מעיד על רמת ייאוש מאוד מאוד גדולה, ואני חושב שזה באמת מאפשר לכולנו להבין טוב יותר את המחאה החברתית. אני עצמי הייתי מאוד בעד המחאה הזאת, מאחר שהיא שמה את הנושאים החברתיים בראש סדר היום. אני במשך כל פעילותי הציבורית צועק וזועק שאנחנו צריכים לעבור לחשיבה אזרחית, ולעבור מביטחון לחינוך, בריאות, רווחה ותחומים אחרים. אני מאוד מקווה שעכשיו אנחנו נוכל להביא את השינוי הזה, את השינוי החשיבתי הזה, בצורה הרבה יותר טובה, כי לצערנו הרב תמיד הביטחון הוא שמנצח".

שלום נשאל על היוזמה שלו לשבוע עבודה קצר בישראל, ואמר כי יש ועדה שהוקמה בעניין והיא יושבת על המדוכה כבר הרבה זמן. אני מאוד מקווה שההחלטות שלה יהיו נכונות, לצערי הרב יש המון גופים שיש להם שיקולים זרים, שלא מן העניין, אבל ברור לכולם שיש בזה המון המון דברים חיוביים".

שלום דיבר בראיון על ענייני היום, על תקציב המדינה ל-2013 שנמצא בשלבי ביצוע בימים אלה, על ענייני כלכלה ומחאה ועוד.

צפו בראיון המלא...