"היי ביבי, אני האזרח הקטן. תעלה מסים, זה שטויות בשבילי - לא אקנה סיגריות, לא אשתה אלכוהול, לא אסע באוטו"

טלי עוז-אלבו כתבה סטטוס בפייסבוק נגד העלאות המסים - וזכתה לעשרות אלפי "לייקים" ותגובות ■ "אני כולה מעמד ביניים שאוכלת ארוחות חינם. תודה ביבי"

כמעט 30 אלף "לייקים, כ-1,400 תגובות - והיד עוד נטויה: סטטוס בפייסבוק שהעלתה לפני 4 ימים טלי עוז-אלבו, "אזרחית מן השורה", בגנות העלאות המסים שתעביר מחר (ב') הממשלה בראשות בנימין נתניהו, סוחף את הרשת. בסטטוס היא תוקפת בציניות את העלאות המסים ובדבריה מעבירה את התסכול של מעמד הביניים והשכבות החלשות.

וכך היא כותבת:

"היי ביבי. מה שלומך? אני האזרח הקטן. מלבד היותי אזרח קטן אני גם מנהלת עסק לשיווק באינטרנט, והאמת? אני לא מקנאה במי שמנהל לך את הדף פה ביום כזה. לא קל! (זה בלי ציניות).

"אני פה רק כדי להגיד לך משהו קטן לגבי מה שאמרת אתמול על 'אין ארוחות חינם'; אז רק רציתי להגיד לך שמיום שסיימתי צבא (שזה בערך לפני 18 שנה) ותרמתי את חובתי למדינה באהבה, אני פשוט יושבת רגל על רגל ומחכה כל יום לשעה 13:00 בצהריים. למה? כי אני יודעת שאז תדפוק לי בדלת, ואני אפתח, ואתה תגיש לי את ארוחת החינם שלי!

"איזה כיף, הא? כי אני 18 שנה לא עשיתי כלום. רק ישבתי וחיכיתי לארוחת החינם שלי. אני לא משלמת הון כסף על חינוך ילדיי (חוק חינוך חינם הא?), אני לא הקמתי עסק במדינת ישראל ומשלמת מסים מפה ועד הונוללו. אני לא שילמתי את התארים שלי באוניברסיטה על-ידי זה שעבדתי ב-3 עבודות במקביל (כי מה לעשות, ההורים שלי לא יכלו לממן אותי, הם עניים), אני לא קורעת את התחת שלי כדי לשלם כל חודש שכירות ביחד עם בעלי ולגדל את ילדינו.

"והיי - אנחנו לא גרים במרכז תל-אביב. אנחנו גרים בפריפריה בשם נהריה. אפילו יש פה הקלות במס, ואנחנו לא מצליחים להתחיל את החודש בלי מינוס מטורף בחשבון הבנק.

"אז תעלה מסים. זה שטויות בשבילי. אני במילא לא קונה סיגריות. האלכוהול עוזר לי בכל ערב דווקא להירגע מתלאות היום פה במדינה (אז קצת חבל שאתה מעלה מחיר לזה), ולגבי הדלק באוטו - לא נורא אני לא אסע באוטו יותר, אבל היי, בעצם גם לא ברכבת ובאוטובוס (כי גם הם יעלו מחירים בבת-אחת באם תעלה מחירים לדלק). אז לא נורא, אני ארכב על אופניים גם לפגישות שלי מנהריה לתל-אביב (קצת ספורט לא יזיק).

"לגבי המע"מ - בקטנה לגמרי, זה שטויות בשבילי לשלם את המע"מ. אז הוצאתי כמה חשבוניות לתשלום החודש ללקוחות שלי, לא נורא שהוצאתי 16% מע"מ, ובפועל עד שהם ישלמו לי זה כבר יהיה 17%, ואני אספוג את הפער הזה. לא נורא גם שיעלו מחירים בסופר על כל הסחורות. אז ניקח עוד הלוואה מהבנק מקסימום, ונשלם להם עוד ריבית, הרי זה בדיוק העניין - הבנקים פה כדי להרוויח לא? מגיע להם! אני כולה מעמד ביניים שאוכלת ארוחות חינם. תודה ביבי".