הבורסה סגרה בעליות; מניית טבע זינקה ב-4.5%

שופרסל באישור ראשון לחשיפת "גלובס": בוחנת הפרדת נכסי הנדל"ן של הרשת מפעילותה הקמעונאית ■ דנקנר המשיך לרכוש מניות IDB ■ נתוני הגירעון לחצו על האג"ח הממשלתיות ■ פלוריסטם תיקנה מטה 3.75%

המסחר באחד העם נחתם היום (ב') בעליות שערים, זאת לאחר פתיחה מהוססת ברקע עליות שערים בבורסות אירופה ומגמה חיובית בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמות ירידות של עד 1% בעקבות הנהירה לאפיק המנייתי וכן בצל נתוני גירעון שליליים המראים כי הממשלה תצטרך לקצץ עוד יותר בהוצאותיה.

האופטימיות מאירופה בדבר רכישת אג"ח ספרדיות ואיטלקיות על ידי ה-ECB קיבלה חיזוק לאחר שאתמול אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי ממשלתה תומכת בתוכנית הבנק המרכזי האירופי.

רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מעריך היום כי תיתכן תפנית חיובית בשוקי הנכסים נושאי הסיכון, לרבות מניות, אג"ח חברות וסחורות. עם זאת, מדגיש מנחם כי השווקים תנודתיים והתמונה יכולה להשתנות. "למדנו מספר פעמים בשנים האחרונות לא לרתום את העגלה לפני הסוסים. לכן, נצטרך להמתין עוד זמן מה כדי לדעת לאן נושבת הרוח. אולם, אין להתעלם מכך שמכשול רציני שהכביד עד כה על טיפול הרשויות ביבשת אירופה במשבר החוב הריבוני, מחלוקות בין גרמניה ל-ECB, הולך ומתפוגג. אם לשפוט לפי הדרך בה בלמו האמריקנים את המשבר בשטחם, אלו הן בשורות טובות לאירופה", מציין מנחם.

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שניה ושלישית את חבילת הגזירות והעלאת המיסים ברוב של 28 אל מול 16 מתנגדים. שר האוצר יובל שטייניץ גילה בנאום הסיכום שלו מעל בימת הכנסת כי בכוונת ראש הממשלה והאוצר להעביר את התקציב לשנת 2013 כולו בממשלה עד ערב ראש השנה. [לסיפור המלא]

למרות העברת חבילת הגזירות כאמור, אמש נחשף ב"גלובס" כי בנק ישראל מעריך כי הממשלה תצטרך לקצץ עוד כ-60 מיליארד שקל ב-3 השנים הקרובות: קיצוץ של 12 מיליארד שקל בתקציב 2013, של 21 מיליארד שקל בתקציב 2014 ושל 26 מיליארד שקל בתקציב 2015, וזאת על מנת שלא לפרוץ את המסגרת התקציבית (כלל ההוצאה) שקבעה לעצמה בשנים הקרובות. [לסיפור המלא]

היום פורסמו נתוני גירעון שליליים שהעידו על התרחבות הגירעון ומחסור של 2.9 מיליארד שקל בהכנסות המדינה ממסים. בנק ישראל פרסם את הדוח המוניטרי התקופתי שלו ואמר כי הממשלה תצטרך לבצע קיצוצים נוספים בתקציב 2013.

דסק"ש ואי.די.בי אחזקות נשארות במוקד

טבע הובילה היום את העליות בבורסה לאחר שעלתה אמש בוול סטריט וחזקה עם פער ארביטראז' חיובי של כ-3.4%. החברה פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הרבעוניים שלה ואשררה את התחזיות ל-2012. המנכ"ל ג'רמי לוין אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים כי יחשוף את האסטרטגיה שהוא מגבש ב-11 בדצמבר, אך כבר החל ליישם אותה באופן חלקי.

פלוריסטם הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שזינקה אתמול בשיעור דו ספרתי ברקע דיווח על הצלת חולת סרטן שסבלה מחוסר מח עצם. לפי הדיווח, חולת סרטן שטופלה בבית החולים הדסה בירושלים סבלה מחוסר מח עצם שגרם לירידה בתאי דם אדומים ולבנים, טופלה בתאי ה-PLX של פלוריסטם - והטיפול הוכתר כמוצלח.

אי.די.בי אחזקות ודסק"ש ריכזו עניין רב. החברה הבת של דסק"ש, שופרסל , נתנה שלשום במסגרת הדוחות הרבעוניים אישור ראשון לחשיפת "גלובס" מהחודש שעבר לגבי הפרדת נכסי הנדל"ן של הרשת מפעילותה הקמעונאית. המהלך, אם ייצא לפועל, צפוי להציף ערך של מאות מיליוני שקלים לבעלי המניות בשופרסל. [לסיפור המלא]

בתוך כך, נוחי דנקנר רכש אתמול עוד מניות IDB בהיקף של 1.4 מיליון שקל, ועד כה רכש מניות בכ-50 מיליון שקל בחודשים האחרונים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]