"מומלץ לשים את הפנסיה בדירה; 2-3 דירות בבאר-שבע - וגמרנו, אתה מכוסה ויש מה להשאיר לילדים"

צפו במנכ"ל רימקס ובמנכ"לית אנגלו-סכסון בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ■ רסקין: אל תקנו דירות בארה"ב; יולי היה חודש שיא שלנו" ■ "אל תשכחו את החרדים - הם לא מאמינים במניות אלא בדירות; אין זוג שמתחתן שם בלי דירה"

"הקונים חזרו לשוק הנדל"ן" - זה המסר העיקרי שמעבירים מנכ"ל רימקס ברנרד רסקין ומנכ"לית אנגלו סכסון עדינה חכם, בראיון לתוכנית הנדל"ן של גלובס TV. אם תשאלו אותם, מחירי הדירות ימשיכו לעלות, הציבור לעולם ימצא מקלט מבטחים רק בדירות, והממשלה? היא לא תצליח להוריד את המחירים

- אמרו שהקונים על הגדר כי אין כסף ומחכים לירידות; התייאשנו?

חכם: "הקונים חזרו לשוק מכל מיני סיבות. זה מתחיל בזה שהם רואים ששום דבר לא קרה וכל הצעדים שהממשלה נקטה לא עשו דבר. הם חוזרים בגלל שאין להם אמון בשוק ההון ואין להם אלטרנטיבה אחרת איפה להשקיע את הכסף. המשקיעים חזרו והקונים חזרו וכולם חזרו לשוק".

- הממשלה עדיין מתעקשת שנראה ירידות מחירים. הם מדברים על 20%-30%?

רסקין: "היעד הזה של הורדת מחירים דרמטית, אני לא חושב שזה לטובת המדינה, גם לאלו שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה במרכז הארץ היום. אם אנחנו מסתכלים על מה שקורה בעולם, ירידת מחירים חדה בנדל"ן מביאה איתה גם מיתון קשה... יולי היה חודש שיא שלנו מבחינת היקף העסקים. החודש הכי טוב בהיסטוריה של החברה".

רסקין וחכם מדברים גם על חזרתם של המשקיעים לשוק הנדל"ן, תוך שהם מזהים עלייה בביקושים בפריפריה, באזורים כמו קרית שמונה, צפת, דימונה, נתיבות וכו'.

- למה לקנות בשדרות ב-700 אלף שקל כשאפשר באמריקה ב-200 אלף שקל?

רסקין: "אני מזהיר את הציבור לחשוב ולבדוק אלף פעמים לפני שמשקיעים בחו"ל. הניואנסים של המקום כל כך חשובים; אנחנו לא יכולים להבין אם זו השקעה טובה או לא טובה בטקסס. מישהו צריך לשמור על הדירה. אם הדיירים התלוננו שיש בעיה עם החשמל או משהו אחר - אם זה בטקסס איך תטפל בזה?".

השניים דיברו גם על המגזר החרדי כמנוע לעלייה במחירי הדירות. לדברי רסקין, "החרדים לא מאמינים במניות, הם מאמינים בדירות. ואין להם כסף לקנות דירה בבני ברק, אז הם קונים דירות להשקעה עם מעט הכסף שיש להם. הם מקבלים מכל צד, משני ההורים".

- אנשים מעדיפים את הפנסיה שלהם בדירה?

חכם: כן. בהחלט. זה יניב לי בבוא היום תשואה קבועה. אקבל כל חודש את השכ"ד. מספיק שיש לך 2-3 דירות בבאר שבע, כל אחת 2,500-3,000 שקל - אז גמרנו, אתה מכוסה. יש לך את הפנסיה שלך וגם יש לך מה להשאיר אח"כ לילדים שלך".

*** צפו בראיון המלא בסרטון המצורף