אפשר עדיין להזמין חופשה לאוגוסט

אם גם אתם מאלה שחיכו לרגע האחרון, בדיקת "גלובס" מגלה שנותרו עוד מקומות בבתי מלון בארץ וכרטיסים לחו"ל - אך אלה הולכים ואוזלים, והמחירים גבוהים

מי שמתכנן חופשה בשבועיים הקרובים של אוגוסט, יגלה שההיצע מצומצם אך עדיין ניתן למצוא מקומות בטיסות ובבתי מלון בארץ ובחו"ל. ומה לגבי המחיר? רמת המחירים בשבועיים הקרובים עדיין גבוהה ומאפיינת את שיא העונה. לפיכך, ההמלצה הגורפת של תיירנים היא למי שאינו כפוף לאילוצים משפחתיים, להמתין לשבוע האחרון של אוגוסט - אז ההיצע צפוי לעלות והמחיר לרדת בעשרות אחוזים.

"עדיין ניתן למצוא מקומות בטיסות ובבתי המלון ביעדים הפופולריים על ישראלים כמו איי יוון ואירופה, ומי שיזדרז להזמין עדיין יוכל ליהנות משאריות החופש ברמת מחירים זהה לרמת המחירים של תחילת אוגוסט", אומר אורי אלון, מנכ"ל גוליבר. דברים דומים אומר דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של ארקיע: "מאחר ורוב מלאי המושבים לנופשונים באיי יוון ובאירופה אזלו, ארקיע הוסיפה טיסות ליעדים האמורים לשבועיים הקרובים (11-25 באוגוסט). כך למשל הוספנו בתאריכים הללו שלוש טיסות בכל שבוע לכרתים, שתי טיסות בכל שבוע לרודוס, שתי טיסות שבועיות לפריז ולברצלונה וטיסה שבועית למינכן. לאור זאת, ניתן להשיג היום אצלנו מקומות ליעדים האמורים ברמת מחירים הזהה לזו של תחילת אוגוסט".

עוד לדבריו, מכיוון שעדיין נותרו מושבים למכירה, ארקיע תצא בסוף השבוע הקרוב בקמפיין שילוט חוצות תחת הסלוגן "אתם עוד פה?" ו"טוסו מפה" בהשקעה של כחצי מיליון שקל.

דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, טוען כי רוב האנשים שנוסעים הקיץ לנופש כבר קנו כרטיסים. "אל על מכרה למעלה מ-95% מהטיסות שתכננה למכור במהלך אוגוסט, כולל השבוע האחרון של החודש". ובנוגע למקומות שנותרו פנויים, מוסיף מימון, המחירים של טיסות הלוך ושוב הכוללים בתוכם סוף שבוע (חמישי שישי שבת) מוזילים את עלות הכרטיס בהשוואה לטיסות בימי חול בלבד.

גם בלופטהנזה נותרו מקומות בודדים ובמחירים גבוהים. הסיבה, כך מסבירים בלופטהנזה, היא שהחברה משרתת יותר אנשי עסקים המעדיפים לטוס בשבוע האחרון של אוגוסט, אחרי ה"בלאגן" של שיא העונה.

אגב, לטוס עם לופטהנזה בשבוע האחרון של אוגוסט לפריז (1,455 דולר) וללונדון (959 דולר), יקר יותר מאשר באמצע אוגוסט ויקר יותר מאל על (פריז - 1,218 דולר, לונדון - 874 דולר), ומבריטיש איירליינס (פריז - 1,006 דולר. לונדון - 930 דולר). לרומא יקר יותר עם בריטיש - 1,202 דולר.

חבילות נופש: עדיין יקרות

פערים בין אמצע לבין סוף אוגוסט מצאנו גם בזירת חבילות הנופש. כך למשל, חבילת נופש למשפחה בת 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים) במלון ברמת 4 כוכבים ברודוס תעלה באמצע אוגוסט (12-16) כ-9,800 שקל. אותה חבילה בשבוע האחרון של אוגוסט (26-30) תעלה 7,630 שקל: פער של כ-2,200 שקל. פער של כ-3,200 שקל מצאנו בחבילה אחרת ברודוס, הכוללת מלון ברמת 4 כוכבים. פערים דומים מצאנו גם בכרתים.

לדברי דורי שושן, סמנכ"ל שיווק באי.די.בי תיירות המחזיקה בישראייר, בשל הביקושים הגבוהים לשבועיים הקרובים ליעדים שונים- כולל בורגס שהתאוששה מהפיגוע הרצחני וטיסות אליה יוצאות מלאות - הגדלנו את היצע חבילות הנופש. "אנחנו עדיין ב'מאני טיים' ולכן מחירי החבילות בהתאם", הוא אומר.

בארץ: יש מקום במלונות ובצימרים

"למבקשים חופשה בארץ נותרו לא מעט מקומות פנויים בבתי מלון ובצימרים ברמות מחירים זולות ובינוניות", אומרת דנה לביא, סמנכ"לית שיווק וסחר בדקה ה-90. "הסיבה: פחות תיירים מאירופה, דוגמת הצרפתים, הגיעו לנפוש בארצנו". עוד לדבריה, ברמות המחירים הגבוהות יותר, נותרו פחות מקומות "כי מטבע הדברים הם מכוונים לפלח אוכלוסייה שנפגע פחות מהמשבר הכלכלי באירופה". כך או כך, אומרת לביא, לקוחות ספונטניים שאינם חוששים לקנות חופשה בארץ או בחו"ל ברגע האחון - חמישה, ארבעה ואפילו שלושה ימים לפני הנסיעה, יכולים להשיג גם בשיא העונה - אמצע אוגוסט - מחירים הנמוכים בכ-15%-20%.

אילת לא זולה מרודוס או כרתים

מבדיקה שערכנו באתר של סוכנות הנסיעות גוליבר עולה כי בדומה לרודוס וכרתים, גם בחבילות נופש באילת קיימים פערים בין המחירים באמצע אוגוסט לסוף אוגוסט. כך למשל, חבילת נופש למשפחה בת 4 נפשות במלון אסטרל נירוונה על בסיס הכול כלול (כולל טיסה) בתאריכים 12-16, תעלה כ-9,780 שקל, לעומת 6,770 בסוף החודש: פער של כ-3,000 שקל. ואילו חבילת נופש בהרכב דומה במלון מג'יק סאנרייז תעלה 3,350 שקל פחות בשבוע האחרון של אוגוסט לעומת אמצע החודש.

למעשה, מבדיקת "גלובס" עולה שמשפחה עם שני ילדים שתרצה לבלות באילת באוגוסט תשלם על חבילה של טיסות ומלון 4 כוכבים סביב 10,000 שקל לארבעה לילות - דומה לסכום שתשלם על חופשה ברודוס. חבילה דומה במלון 5 כוכבים תהיה יקרה יותר באילת מאשר ברודוס (ראו טבלה) ודומה למחיר בכרתים - סביב 11,500 שקל.