עוה"ד של נתניהו ל"גלובס": "אין מניות בתיק; זה תיק סולידי של אג"ח 'AAA' באופיו"

עו"ד דוד שמרון: "הרצון לבצע שינויים לא קשור לאיראן אלא לשמור על ערך החסכונות שלו; לקחת תיק סולידי ולהפוך אותו ליותר סולידי ולהימנע משחיקה" ■ אגרות החוב הממשלתיות של ישראל מדורגות "+A"

עו"ד דוד שמרון, בא כוחו של רה"מ בנימין נתניהו, שוחח היום (ב') עם "גלובס" בעקבות בקשתו של רה"מ לבצע שינויים בתיק ההשקעות הפרטי שלו, בקשה ממנה חזר בו נתניהו. (לסיפור המלא)

- הופתעת מההד התקשורתי ומהביקורת באופוזיציה?

"כאשר פנינו למבקר המדינה לא תיארתי לעצמי... כל הפנייה הזו הייתה כל כך תמימה ולא קשורה לכל הדברים שעולים עכשיו. לא העליתי על דעתי שיהיה דבר כזה. הוועדה במילותיה שלה אמרה שהשינוי הוא מחויב המציאות. כשהודעתי לרה"מ הוא אמר לי בוא נרד מזה כי זה יהיה כלי ניגוחל ויהיו פרשנויות שמוטעות ומגמתיות וצריך לרדת מזה. הוא הסכים שזמן מתאים זה אחרי הקמת הממשלה".

- הוא לא הבין זאת מלכתחילה?

"התיק הזה הוא נורא סולידי. היו שינויים עצומים בכלכלה העולמית ואין פה שום דבר ספקולטיבי... היה רצון לעשות שינוי. עשיתי את הפנייה ביולי. אין פה כלום".

- מהו הרכב התיק?

"אין מניות בתיק. אני לא יכול להיכנס לפרטים. זה תיק שהוא 'AAA' באופיו". (יצוין כי אגרות החוב הממשלתיות של ישראל מדורגות "+A")

- האם רה"מ חושש מהמשבר באירופה ומהגלישה למיתון בישראל? יש קשר לאיראן?

"לא לא, אין קשר לאיראן. הרקע הוא שיחות שלי איתו בשנה האחרונה ולא בימים האחרונים. מדובר על שמירת הערך של החסכונות שלו ולא רצון לעשות ספקולציה. אלא להפוך את התיק לעוד יותר סולידי. הרצון הוא להימנע משחיקה של ערך החיסכון".

- בדיעבד, אתם מצטערים על העיתוי?

"ברגע שאמרתי לו שיש אישור ומבקשים להביא את זה לממשלה ואומרים שזה מחויב המציאות הוא אמר לעצור את זה. זו הבנה של התמונה הכללית כאן, לא לתת לאנשים לפרש פרשנויות מוטעות ומגמתיות. זו סערה בכוס מים".