"יש יותר התעניינות בפתיחת חשבונות בנק בחו"ל"

לנה דיקמן, מנהלת פיתוח עסקי בחברת ג'י.בי.או שירותים פיננסים בינלאומיים: "אם בעבר רוב הלקוחות שהתעניינו בחו"ל חויבו להשקיע מאות אלפי דולרים, השנה אנו רואים שגם לקוחות בעלי חיסכון של כמה עשרות אלפי דולרים המחפשים פתרון"

כמעט בכל מקום מדברים לאחרונה על פגיעה במעמד הביניים עקב העלאות מסים גורפות והכבדת העומס על כל המעמדות וגם על מעמד הביניים הגבוה. בראיון זה בחרנו להתייחס לנקודה מעניינת - מה עושה המעמד הביניים הגבוה עם חסכונותיו, הן על רקע הבעיות הכלכליות בישראל והן על רקע המצב הביטחוני.

נפגשנו לשיחה מעניינת עם לנה דיקמן, מנהלת פיתוח עסקי בחברת ג'י.בי.או שירותים פיננסים בינלאומיים.

- לנה, ספרי לנו כיצד נוהג מעמד הביניים בזמן האחרון בנוגע לחסכונות.

"לאחרונה רואים יותר ויותר אנשים המחפשים פתרונות בחו"ל, פתרונות בנקאיים 'לכל מצב שלא יהיה'. בנוסף לשירותים העסקיים שאנו מעניקים ללקוחות שלנו, אנו מתמחים גם בתחום בנקאות פרטית וחשבונות בנק פרטיים ואין ספק שבחודשים האחרונים עם ההתחממות והדיון הפומבי על איראן, העלייה של מס רווח הון והדשדוש בבורסה בתל-אביב, רואים התגברות במגמה הזאת".

- מה מניע את הלקוחות כיום?

"בראש ובראשונה המצב עם איראן. אזרחים רבים חוששים ליציבות המערכת הפיננסית בעתיד ולכן רוצים לפזר את הונם בין כמה בנקים -בארץ וגם בחו"ל. בנוסף, שווקי המניות והאג"ח מגיעים לשיאים חדשים בארה"ב ואילו הבורסה בארץ מדשדשת. גל הסדרי החוב של חברות רבות בהחלט אינו מושך משקיעים רבים להשקיע בבורסה בישראל שקרוב ל-10% מהחברות הנסחרות קבלו אזהרת "עסק חי" על פי 'גלובס' מלפני כמה ימים".

- מה אותם לקוחות מחפשים?

"רובם מעוניינים להעביר כסף לשווייץ. כאמור, הסיבה הראשית היא שמירה על הקיים לכן הם לא מחפשים תשואה אלא יציבות. הבעיה המרכזית בפתיחת חשבונות בנק בשווייץ היא סכומי המינימום להפקדה ראשונית שמתחילים בכ-500 אלף דולר. לרובם אין כאילו סכומים אלא סכומים של כמה מאות אלפי שקלים. עדיין אותם לקוחות מעוניינים לפזר את השקעתם לחו"ל ולכן פיתחנו כמה אפשרויות השקעה ופתיחת חשבונות בנק פרטיים מעניינים כגון קפריסין, אנגליה, מלטה, גיברלטר,ארה"ב ועוד".

- האם ניתן לפתוח חשבונות בנק רגילים מסוג עו"ש?

"בהחלט שכן. ניתן לפתוח חשבונות בנק רגילים ללא הפקדת מינימום בבנקים גדולים ויציבים המאפשרים גישה לאינטרנט, כרטיסי אשראי בדומה לחשבון בנק בישראל".

- האם את מבחינה בעלייה בהתעניינות ובסכומי הכסף להשקעה?

"ישנה עלייה מסוימת בפניות של לקוחות ואם בעבר רוב הלקוחות שהתעניינו בחו"ל חוייבו להשקיע מאות אלפי דולרים, השנה אנו רואים שגם לקוחות עם חיסכון של כמה עשרות אלפי דולרים, שגם הם מחפשים פיתרון".

- מי עוד פותח חשבונות בנק בחו"ל?

"מלבד הלקוחות הפרטיים גם חברות ישראליות שמתרחבות לחו"ל לפעילות עסקית בינלאומית, חברות ישראליות אשר מייצרות מוצרים במזרח, בעיקר בסין ובהודו ומשווקות את המוצרים להודו ולישראל, חייבות בסיס פעילות בהונג קונג או בסינגפור. בנוסף לפעילות ממוסדת מהסוג הזה, יזמי אינטרנט רבים שמקימים אתרי אינטרנט בכל מיני תחומים - חנויות, אפיליאייטס וכדומה ממקמים את הסטרקצ'ר שלהם בחו"ל - בקפריסין ובמלטה".

www.global-banking-offshore.co.il