"היעד שלי - להביס את בנימין נתניהו, הוא לא נמשח למלכות; הוא אמר שאני אביא מיליון מובטלים? למה מיליון? אולי מיליארד? זה הבל הבלים"

יו"ר מפלגת העבודה בראיון ל"גלובס": "אשמח אם בראיון הבא שתעשו עם רה"מ תשאלו אותו אם הוא יהיה מוכן להצטרף לממשלתי" ■ צפו בריאיון המלא

על דבר אחד אפשר להמר: העבודה תהיה המפלגה המעניינת ביותר בבחירות הקרובות. בין אם יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', תצליח לגבור על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בין אם ציפי לבני או יאיר לפיד יגנבו מנדטים מיחימוביץ', ובין אם העבודה תהפוך לטרנד של הבחירות הבאות. כרגע יחימוביץ עוד לא חושפת את הקלפים: לא את שמות המתמודדים, לא את הססמה, אבל מצהירה שהמפלגה מוכנה מאי-פעם לבחירות.

- על-פי כל הסקרים אתם מספר 2 במספר המנדטים. האם תשבו בקואליציה עם ממשלת נתניהו, בהנחה שהוא זה שירכיב אותה?

"אני לא מקבלת את הנחת הבסיס הזאת. אני קוראת תיגר על נתניהו. והיעד שלנו כרגע הוא להביס את נתניהו ולהרכיב ממשלה במקום ממשלת הליכוד. אני יודעת שזה קשה, ואני מודעת לחלוטין לעוצמה הפוליטית של נתניהו. אני לא מבטלת אותו ואני לא מזלזלת בו".

- ריאלי לשאוף לזה?

"אני מאוד מקפידה לאורך כל הדרך להתכתב עם המציאות. ערב הפריימריז לראשות מפלגת העבודה אמרו לי תגידי שאת המועמדת לראשות הממשלה. אמרתי 'זה מגוחך'. מפלגת העבודה, עם ארבעה-שישה מנדטים בסקרים, צריכה קודם כול להשתקם, היא צריכה לעבור דרך ארוכה של שיקום פנימי, ארגוני, אידיאולוגי של החזרת אמון הציבור. הצבתי יעד של להיות המפלגה המובילה בגוש. אח"כ הצבתי יעד של להיות המפלגה השנייה בגודלה ולצמצם את הפער מול נתניהו. נכון להיום, כשהציבור אומר את דברו באופן כל כך עקבי ונותן אמון בדרך של מפלגת העבודה וגם בי כמי שעומדת בראשה, הסיכוי להביס את נתניהו הוא סיכוי קיים, לא נמוך מאוד, אפשרי, ואני כל הזמן אומרת נתניהו לא נמשח למלכות. לא ירד איזה שרביט מלמעלה והטיל עליו את הזוהר הזה של ההנהגה".

מהליכוד נמסר בתגובה לראיון כי: "שלי יחימוביץ' חסרת ניסיון שמעולם לא ניהלה דבר בחייה. מדיניותה הכלכלית יושמה בספרד ויוון והתוצאות ידועות. שלי יחימוביץ' היא הכל דיבורים. ראש הממשלה נתניהו פעל לצמיחת המשק הישראלי מול אחד המשברים הכלכליים הקשים שידע העולם. בארבע השנים האחרונות ירדה האבטלה בישראל לאחד השיעורים הנמוכים בעולם המערבי. במקביל צמח המשק בישראל בשיעור גבוה יותר מכל כלכלות המערב. כמו כן נוספו למשק יותר מ-330 אלף מקומות עבודה, נעשו רפורמות חסרות תקדים בחינוך בבריאות ובתשתיות. אושר חוק חינוך חינם מגיל 3, נוספו נקודות זיכוי ממס להורים לילדים קטנים, נעשתה רפורמה בתחום הסלולר שהוזילה משמעותית את המחירים, ואושר חוק טיפולי שיניים חינם עד גיל 12".

צפו בראיון המלא בו מדברת יחימוביץ' על האפשרות שתשב בממשלת נתניהו, על האוכולוסיה החרדית, על מעורבות של נתניהו ב"קול ישראל" ועוד נושאים רבים נוספים.