כובשת

פרשת צילומי העירום הייתה מפתיעה ומטרידה מאוד עבור הציבור הבריטי, שמאוהב בקייט מידלטון. עד כמה שזה נשמע בלתי אפשרי, הפופולריות שלה נוסקת לרמות המאפילות אפילו על אלה של חמותה המנוחה, הנסיכה דיאנה, שהייתה הדמות האהובה ביותר בממלכה. "נסיכת העם" החדשה ממריצה את הכלכלה הבריטית בעשרות מיליוני ליש"ט בשנה

הדוכס והדוכסית מקיימברידג' עמדו ולגמו מיץ קוקוס מעץ ששתלה המלכה לפני 30 שנה בדיוק באי טובלו שבאוקיינוס השקט, והשפריצו לא רק רסיסי מיץ, אלא גם חיוכים לכל עבר. מה התחולל אצלם בפנים, אפשר רק לנחש. באותם רגעים ממש הוגשה בשמם תביעת ענק נגד העיתון הצרפתי "קלוזר", בבעלותו של ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, שפרסם תמונות פפראצי של הנסיכה בחזה חשוף.

התמונות צולמו בזמן שהשניים שהו בחופשה פרטית בדרום צרפת, בתחילת ספטמבר. קייט ווויליאם התאכסנו בשאטו ד'אוטה, השייך לאחיין של מלכת בריטניה, טירה כפרית הכוללת בריכת שחייה, מגרש טניס וגני לבנדר. זהו אזור ציורי במחוז פרובאנס, המוקף עצי יער ומוגן מהמולת היומיום. לא שהשניים הצליחו להתחמק מאמצעי התקשורת, אך הדיווחים בזמן אמת התרכזו בעיקר בביקיני הכחול של קייט, ובספר שקרא וויליאם בזמן שישב במרפסת הצופה אל הנוף הקסום. איש לא חשד אז שצלם מתחבא כבר שלושה ימים מאחורי שיחים, כדי לתפוס את הרגע שיספק את הסקרנות העולמית, ויתפיח את חשבון הבנק שלו.

רק שבוע קודם לכן עוד סערה הממלכה הבריטית בעקבות פרשת העירום של הנסיך הארי במסיבה במלון בלאס וגאס, ובעונש שקיבל, לחזור לבסיס הצבאי שלו באפגניסטן. והנה הגיע גלגל ההצלה של הנסיך מכיוון לא צפוי. איש לא היה מנחש שדווקא קייט המהוגנת תיתפס מעורטלת.

מיד לאחר החופשה יצאו השניים למסע מתוכנן בדרום אסיה. ביום הרביעי של הביקור פורסמו התמונות השערורייתיות בצרפת. הנשימה בארמון בקינגהאם נעצרה. דובר בית המלוכה הגדיר את התמונות כגרוטסקיות, וקבע שאין הצדקה לפרסומן.

ההתנהלות המשפטית הייתה זריזה. תוך ימים ספורים קבע בית המשפט שהצהובון חייב למסור את כל התמונות שברשותו. ועם זאת, זה היה קצת מאוחר מדי: חצי מיליון עותקים כבר נמכרו. גם המגזין האיטלקי "צ'י", אף הוא בבעלות ברלוסקוני, כבר הספיק לפרסם תמונות נועזות יותר של הדוכסית - וטען כי בסך הכול נמצאות ברשותו כ-200 תמונות מהחופשה המדוברת. מגזיני רכילות מאירלנד, דנמרק ושבדיה, החרו-החזיקו אחריו, תוך התעלמות מופגנת מהחלטת בית המשפט הצרפתי.

מוצדק או לא מוצדק, זו הפכה להיות השאלה שמטרידה את הממלכה ואת אירופה כולה. הפרטיות איבדה את עצמה כערך, ואפילו בני משפחת המלוכה לא יכולים להתחמק מכך.

אמנם יש לקייט זכות לפרטיות וחופש לנהוג כרצונה ברשות הפרט, אך ישנם סיכונים שעדיף לא לקחת. היא הייתה צריכה ללמוד מהניסיון של חמותה המנוחה, הנסיכה דיאנה, שנתפסה אף היא בעדשת המצלמה כשהיא מבלה את חופשתה על יאכטה בחזה חשוף. גם הדוכסית מיורק, שרה פרגוסון (פרגי), נתפסה בפוזה דומה. אבל קייט חשבה שלה זה לא יקרה.

בימים אלה עובדים בלונדון על העונה השנייה של המיני-סדרה העתידנית "מראה שחורה". בפרק הפותח של הסדרה הושפל ראש הממשלה הבריטי, בפרק הסוגר עסקו בצפייה בזיכרונות אישיים. אם לחבר את שתי העלילות, הרי שבפעם הבאה שצלם ינציח נסיכה עירומה נוכל להקיש את קוד המוח שלו ולקבל ישירות למוח שלנו סרטון מלא. תהיה אפשרות להריץ את התמונות במהירות הרצויה, ניתן יהיה לעצור בתמונה מסוימת, לומר בקול רם "זום אין", ואחר כך לחזור לזום אאוט. אף אחד לא יוכל למנוע מאתנו לעשות זאת. בעיקר לא בתי המשפט. אין מספיק בתי כלא שיוכלו להכיל את כולנו.

המסע לאסיה

כאמור, בזמן שהפרשה התפוצצה היה הזוג הנסיכותי במסע בן עשרה ימים בדרום אסיה, כדי לציין את חגיגות הכתרת המלכה בכל הקולוניות והמדינות הקשורות לבריטניה. הם ביקרו במלזיה, בסינגפור, בבורנאו ובאיי סולומון. כשהגיעו לטובלו העלו אותם על אפיריון שנישא בידי 25 גברים בבגדים שבטיים לאורך כמה מטרים, משל היינו בתחילת המאה ה-20 והילידים מהקולוניה מחויבים להעריץ את בית המלוכה השולט באי שלהם.

נקמה קטנה נרשמה בטקס קבלת הפנים, כאשר בני הזוג הולבשו בבגדים מקומיים - לקייט הוסיפו זר על הראש - ונאלצו לרקוד את הריקוד השבטי המקומי. וויליאם וקייט, שכנראה התאמנו על התנועות מראש, נראו נבוכים ומשוחררים כאחד. בבית, הם ידעו, מחכה להם מציאות מביכה יותר.

הדיווחים מספרים שמאחורי הקלעים וויליאם התפוצץ מזעם, ואמר למקורביו כי כל עונש שיהיה פחות ממאסר בבית כלא לצלם לא ירגיע אותו - והוא אפילו מוכן לעלות ולהעיד בבית המשפט אם יידרש לכך. בפומבי הוא לא אמר דבר על אשמת המאבטחים שלו, אבל קשה להתעלם מהכשל. הצלם עמד על הכביש במרחק 400 מטר מהבריכה שבה נהנו וויליאם וקייט, וצילם אותם בלי שום הפרעה - מה שמעלה תהיות על רמת האבטחה שלהם, שהרי במקום מצלמה היה יכול להיות שם כלי נשק, ואיש אינו רוצה לחשוב על התוצאות. אם יפוטר ראש מערך האבטחה של בני הזוג, זה לא יפתיע איש. החשד של המשטרה הוא שהצלם עבד בשיתוף פעולה עם הצוות בשאטו. העונש הצפוי לו יכול להגיע עד שנת מאסר.

המעמד החדש

באירופה יש משפחה גדולה ומורחבת של בני מלוכה, הנושאים בתארים שנראים מיושנים במשטרים הדמוקרטיים של המאה ה-21. הם אמנם מנסים לקחת חלק בחיי הקהילה, אפשר גם לראות אותם במסעות צדקה בעולם השלישי, אך בחיי היומיום הם תורמים מעט מאוד למדינותיהם. אין להם סמכויות ממשיות, והם אינם מתווים מדיניות.

בית המלוכה הבריטי הוא מוסד שממשיך שושלת ארוכה, גם של שערוריות, ועם זאת פרשת צילומי העירום של קייט הייתה מפתיעה ומטרידה מאוד עבור הבריטים. במרוצת השנה האחרונה היא הפכה להתגלמות המושג "נסיכת העם". עד כמה שזה נשמע בלתי אפשרי, היא פופולרית עוד יותר מחמותה המנוחה, הנסיכה דיאנה, שהייתה אחת הנשים האהובות ביותר בממלכה, באופן שכמעט אף אחד - גם לא המלכה - לא יכול היה להפחית ממנו או לפגוע בו.

15 השנים שחלפו מאז מותה של דיאנה הותירו חלל גדול אצל העם הבריטי ששיווע לאייקון חדש. החלל הזה התמלא עם בואה של קייט. ככל שמתוודעים אליה, מסתבר כי היא מגלמת את כל הערכים שחשובים לבריטים: צנועה, נדיבה, לא מתנשאת וחמה.

העובדה שהיא חיה בעידן שמתועד ומופץ באופן אינטנסיבי, מעצימה את הנוכחות שלה ברמות שלא הכרנו קודם לכן. לדוכסית מקיימברידג', שהיא גם צעירה ויפהפייה, יש כיום מיליוני מעריצים בבריטניה ומחוצה לה, שעוקבים אחרי כל צעד ושעל שלה.

לפחות שלושה סרטי טלוויזיה העוסקים בזוגיות שלה עם הנסיך וויליאם כבר שודרו בטלוויזיה הבריטית. בלוג פופולרי במיוחד בשם what kate wore עוקב אחרי כל בחירה אופנתית שלה. אפילקציה מיוחדת שפותחה לסמארטפונים מאפשרת גישה ישירה לחנויות שבהן נמכרים הפריטים שהיא לובשת. בשש השנים האחרונות היא הוכתרה פעמים רבות כאייקון אופנה, ודורגה בראש רשימת המתלבשות הטובות שלוש שנים ברציפות. לצד שמלות של מעצבי על (ג'ני פקהאם היא אחת האהובות עליה), היא נוהגת להגיע לאירועים גם עם שמלות של חברת האופנה הספרדית זארה, מה שמעלה את מפלס החיבה כלפיה: היא לא מנותקת מהעם.

לא בכדי, סקרים שנערכו בקרב הציבור הבריטי הראו שהרוב המכריע אינו מעוניין לצפות בתמונות העירום שלה - רק אחד מכל חמישה צפה בתמונות. הבריטים פשוט לא רוצים שיפגעו להם במותג האהוב. לא רק הם מאוהבים בה: בראד פיט רכש דיוקן שלה ושל וויליאם בסכום המוערך ב-20 אלף ליש"ט.

משפחתי וקידות אחרות

קייט הצליחה לקשור יחסים חמים עם החמות, הדוכסית מקורנוול קמילה, ולאחר שנים של עליות ומורדות בווינדזור, היה נדמה שהגיעה תקופה של רגיעה בתחום היחסים הבינאישיים. קייט וקמילה נצפו צוחקות יחדיו ומשרות אווירה טובה, אבל לא כולם היו מרוצים מכך. ליתר דיוק, מישהי אחת, בעלת מעמד חשוב מאוד בממלכה, שבעבר ראתה בקמילה פרסונה נון גרטה והיום פחות מתמוגגת מההתפתחויות.

לפני כחודשיים, ביולי האחרון, חגגו בבריטניה 60 שנה להכתרת המלכה אליזבת. באירוע הראשי עמדה קייט, לבושה בשמלה אלגנטית של אלכסנדר מקווין, על המרפסת של ארמון בקינגהאם ממש בסמוך למלכה, מה שהטעה את הציבור ואת התקשורת לחשוב שהיא תפסה את מקומה במשפחה.

שבוע אחר כך כבר נשמעו רינונים על כך שהמלכה אינה מרוצה מתשומת הלב התקשורתית חסרת התקדים שמקבלת קייט. העונש, כמה מלכותי, היה עדכון הפרוטוקול: הדוכסית אולצה לקוד קידה בפני הנסיכות ביאטריס ויואיג'ין, בנותיו של הנסיך אנדרו, משום שהן נסיכות "בדם" ואילו היא רק נשואה לבן מלוכה.

ההוראה הייתה ברורה: בכל פעם שהנסיך לצדה היא אינה צריכה לקוד, אך בכל הופעה פרטית או ציבורית שלה לבד, היא חייבת לעשות כן. "בכך המלכה מאותתת לה שהעובדה שהיא פופולרית, לא הופכת אותה גם לחשובה כמו בני המלוכה. זה משפיל כמו הורדה בדרגה", מסביר מקורב של הזוג הנסיכותי, שעולם המושגים שלו מזכיר את הקריירה הצבאית של הנסיך.

מי את קייט?

בתם הבכורה של מייקל וקרול מידלטון, בעלי חברת אביזרים למסיבות ששווייה נאמד ב-30 מיליון ליש"ט, נולדה ב-9 בינואר 1982.המשפחה מתגוררת בכפר בקלברי שבמחוז ברקשייר, מרחק שעה נסיעה מלונדון. היא נחשבה לילדה מבריקה ותחרותית, והוריה שלחו אותה להתחנך בבתי הספר הפרטיים הטובים ביותר בממלכה.

על אף עושרם של הוריה, היא מגיעה ממשפחה השייכת למעמד לא גבוה, בוודאי נמוך מזה שאליו השתייכה דיאנה טרום נישואיה. החינוך שקיבלה שולל בזבזנות, ומשום כך גם כדוכסית היא נוהגת לטוס בעיקר בטיסות סדירות ולא במטוסים פרטיים, "למחזר" אאוטפיטים וללבוש גם פריטים שלא חתומים בידי מעצבי על - כך, למשל, למפגש עם רעיית נשיא ארה"ב, מישל אובמה, היא לבשה שמלה שעלתה 175 ליש"ט בלבד. עם זאת, לאחרונה ספגה ביקורת על כך שהוציאה על המלתחה ששימשה אותה במסע באסיה לא פחות מ-13 אלף ליש"ט.

סגנון החיים שלה צנוע ולא ראוותני. כמי שלא גדלה בלונדון, אלא באזור הכפרי של אנגליה, היא גם אינה נערת מסיבות ובילויים - ספורט מושך אותה יותר. היא מייצגת ערכים ועולמות תוכן שמאוד רלוונטיים לצעירים, הנוכחות שלה מאוד מזמינה ולא מרתיעה, וככל הידוע, היא לא מסתירה אף תיבת פנדורה. היא אנושית, לא מלוטשת. פעמיים צולמה כשהיא יושבת במכונית בדרך למסיבה, עם שמלה קצרה שממנה מציצים תחתוניה, עדות להיעדר מיומנות באמנות ההסתרה.

גם כשהיא נבוכה, היא לא מסתירה זאת. כך היה כאשר הצטרפה לפני כחצי שנה לאימוני נבחרת ההוקי של אנגליה בפארק הלאומי בסטרטפורד. במהלך שנות התיכון שלה שימשה כשחקנית פותחת בנבחרת ההוקי של בית הספר, ולאחר מכן לקחה חלק גם בנבחרת האוניברסיטה. למרות זאת, רק אחרי הקדמה ארוכה בדבר המבוכות והחששות שלה, החליפה את המראה המחויט בבגדי ספורט ועלתה למגרש.

בתום כמה חבטות, הגיעו גם הנקודות - אלה של המשחק, ואלה הפרטיות שלה, כנסיכת העם. שחקני ההוקי מיהרו לפרגן למקצועיות הספורטיבית שהפגינה, לצד הידע והתשוקה למשחק. "זה היה מורט עצבים", היא הודתה לאחר מכן, "אבל זו גם הייתה חוויה נהדרת".

האפקט הכלכלי

קייט לא רק יצקה תוכן אחר למותג הנסיכות במאה ה-21, אלא גם מהווה עבור הבריטים אייקון מרגש שתרומתו לא תסולא בפז. ברמה החברתית, היא הקימה לתחייה את העניין הציבורי בבית המלוכה. ברמה הדיפלומטית, היא מגלה מנהיגות ומשמשת כשגרירה הטובה ביותר של מדינתה. ברמה הכלכלית, היא העלתה את רמת האטרקטיביות של בריטניה ותרמה לעלייה בתיירות הנכנסת.

כך, למשל, בקיץ האחרון הגיעו לארמון בקינגהאם למעלה מ-600 אלף איש, במטרה לצפות בתערוכה ששיאה שמלת החתונה שלה. השמלה עלתה 35 אלף ליש"ט, ההכנסות מהכרטיסים הסתכמו ב-10 מיליון ליש"ט. זו לא רק השמלה, וזה לא רק הארמון שגוזר קופון: סך ההוצאות של תיירי הממלכה ב-2011 מוערך בכ-18 מיליארד ליש"ט, שיא כל הזמנים.

באולימפיאדה האחרונה, שנערכה בלונדון, היא שימשה באופן רשמי כ"שגרירת מותג", כלומר מקדמת המכירות של המשחקים האולימפיים. ההערכות הן שהאולימפיאדה הביאה לממלכה תנופה כלכלית בשווי עשרות מיליארדי ליש"ט. "אפקט קייט" בא לידי ביטוי גם בתמריצים שהיא משגרת לתעשיית האופנה הבריטית: היא מהווה מקור השראה לנשים רבות ברחבי העולם, וכמעט כל דגם שהיא לובשת או נועלת הופך ללהיט בחנויות.

בנוסף, קרן הצדקה שייסדו הנסיכים וויליאם והארי בסוף 2009 רשמה מאז הנישואים של וויליאם וקייט קפיצה משמעותית. ב-2011 גייסה הקרן 4.8 מיליון ליש"ט לתמיכה בכוחות הצבא, בצעירים ובשימור משאבים טבעיים.

החיים המשותפים

וויליאם וקייט נפגשו לראשונה באוניברסיטת סנט אנדרוז, האוניברסיטה העתיקה ביותר בסקוטלנד. שניהם למדו שם היסטוריה של האמנות, והתגוררו באותם מעונות סטודנטים - טירה ענקית בשם סן סלבטור הול. "בפעם הראשונה שפגשתי אותו הסמקתי נורא", סיפרה קייט, "וניסיתי בכל כוחי להסתיר את זה. אבל די מהר הפכנו לחברים טובים". הם היו ידידים בלבד, כיוון שלוויליאם הייתה באותה עת בת זוג אחרת. רק כעבור שנה, במארס 2002, הוא גילה את האפשרויות הרומנטיות הגלומות בידידתו הטובה קייט.

תוך זמן קצר הם עזבו את המעונות ושכרו יחד עם עוד שני חברים דירה בסנט אנדרוז, תמורת 100 ליש"ט לשבוע לאדם. החלונות היו חסינים לכדורים, דלת הכניסה הייתה חסינה לפצצות, ורק המטבח לא היה חסין לשום ניסיון כושל של וויליאם להכין ארוחות מושקעות לקייט. "תמיד שרפתי משהו, או שהתבשיל גלש, או שהמחבת פשוט עלתה באש", הוא התוודה, והיא הוסיפה: "הוא ממש כעס על עצמו כשזה קרה, ולי לא הייתה ברירה אלא להיכנס למטבח ולהציל את המצב. האמת היא שמאז לא נתתי לו מספיק הזדמנויות להשתפר".

ב-2007 נפרדו השניים, כיוון שמידלטון חשה שהנסיך לא מספיק רציני לגביה. רק כמה חודשים לאחר מכן השניים שוב נראו יחד. ב-29 באפריל 2011 נערכה חתונתם בכנסיית ווסטמינסטר שבלונדון. האומה הבריטית כולה קיבלה יום חופש.

מאז נישואיה מעסיקה קייט מזכירה פרטית, שאחראית על לוח הזמנים שלה ותיאומו מול המזכיר הפרטי של וויליאם. למרות שהיא מתועדת כמעט על כל צעד ושעל, היא ממעטת בקשר ישיר עם התקשורת. למעשה היא נתנה רק ראיון אחד, יחד עם הנסיך, זמן קצר לאחר הודעת האירוסים. את הנאום הראשון שלה, שאותו כתבה בעצמה, נשאה בביישנות בהוספיס לילדים שבו היא תומכת - הוא הועבר בשידור חי, על אף שלא כלל מסרים מרעישים. הנאום השני היה רק החודש, בהוספיס במלזיה, במסגרת המסע לאסיה.

קייט משמשת כפטרונית של ארבע קרנות צדקה - ההוספיס לילדים באיפסוויץ', קרן העוזרת לאנשים הסובלים מהתמכרויות שונות, ושני מוסדות אמנות. בנוסף, היא הצטרפה כ"מדריכה" לתנועת הצופים הבריטית. ביוני האחרון יצאה עם תלמידים למחנה באזור קנט, ולימדה אותם לבנות אוהלים ולהבעיר אש.

וויליאם וקייט מתגוררים כעת בבית כפרי שכור בן חמישה חדרים על האי הוולשי אנגלסיי, הסמוך לבסיס חיל האוויר שבו משרת וויליאם. משק הבית צנוע: רק איש ניקיון ושומרים. אין מבשלת, ואין עזרה נוספת בניהול הבית. הם מגדלים יחד את הקוקר-ספיינל לופו, שקייט מוציאה לטיולים שלוש פעמים ביום - פעילות ספורטיבית שנוספת לריצת הבוקר שלה ברחבי האי. היא גם זו שעושה את הקניות בסופרמרקט (עם שומר צמוד, כמובן). תושבי האי עוזרים להם לשמור על הפרטיות - לא תמצאו אותם מצייצים בטוויטר על עלילות הזוג הנסיכותי, וגם פפראצי אינסטגרם טרם נצפה.

פיפה מידלטון והנסיך הארי, אם דעתו עוד נחשבת, סבורים שהם הפכו לזוג משעמם - בלי מסיבות, בלי בילויים, בלי חגיגות משוחררות - אבל החברים שלהם ממהרים להגן עליהם. עובדה, בחתונה האחרונה של "החבר'ה" הם רקדו על הרחבה עד שלוש לפנות בוקר. בימים רגילים הם יוצאים מדי פעם לפאב המקומי, אך כל זמן שמתאפשר הם נשארים בבית וצופים בסדרות ובסרטים ב-DVD.

מדי פעם הם מגיעים לבית הלונדוני שלהם, בקרבת ארמון קנזינגטון. קייט נהנית מחיי העיר יותר מוויליאם, ואפשר למצוא אותה עם הכלב לופו בגני קנזינגטון, עם חברות בקפה בלובירד בקינגס רואד, או עם אחותה פיפה במגרשי הטניס של הארבור קלאב בשכונת צ'לסי. בחורף האחרון נחשפו בתקשורת תוכניות האבטחה של הבית, מה שחולל שערורייה גדולה ועיכב את המעבר לשם כמגורי קבע.

השאלה כמה זמן הם עוד יתגוררו באי תלויה בוויליאם. באביב הקרוב יסתיים השירות הרשמי שלו באזור, והוא יצטרך לבחון את המשך דרכו - האם להקדיש עצמו לחובה המלכותית, כלומר הרבה אירועי צדקה וביקורים במפעלים, או להמשיך בקריירה הצבאית.

העתיד של קייט מבטיח: עם וויליאם ובלעדיו היא מייצגת את הממלכה באירועים רשמיים, ומהווה מוקד עלייה לרגל עבור ראשי מדינות ונשותיהם כאחד. לא נראה שמותג העל שלה נחלש מאז הפרשה. להפך, הוא רק התחזק. רשימת ההמתנה למפגשים איתה ארוכה מתמיד.

סימפלי דה ברסט

תגובות לפרשת הטופלס

עורכת המגזין "קלוזר", לורנס פיו: "אלה לא תמונות מזעזעות. הן מראות בחורה צעירה משתזפת בחזה חשוף, כמו עוד מיליוני בחורות שרואים בחופי הים. אגב, יש לנו גם תמונות של הדוכס והדוכסית מקיימים יחסי מין, ואותן החלטנו לא לפרסם".

דונלד טראמפ: "קייט נהדרת - אבל היא לא הייתה צריכה להשתזף בעירום. כעת היא יכולה להאשים רק את עצמה. הרי מי לא יצלם את קייט ויעשה מזה הרבה כסף, אם יש לו הזדמנות. בחייך, קייט! איך יכולת לעשות דבר כל כך טיפשי?".

מרינה ברלוסקוני (הבת של): "פרסום התמונות הוא עניין של חופש עריכתי. כבית הוצאה לאור אנחנו משתמשים בחופש הזה ובעצמאות הזו. אנחנו פשוט עושים את עבודתנו".

ג'ון טרבולטה: "לכל אדם יש זכות לפרטיות, בין אם הוא מפורסם ובין אם לא. כל אחד שפלשו לתוך הפרטיות שלו הוא אומלל, וצריך להיות חוק שימנע את זה - במיוחד את הניצול שעושים צלמי הפפראצי, כמו שקרה לקייט".

שרה פרגוסון (פרגי): "אני יודעת מה עובר עכשיו על קייט, ואני חשה סימפטיה מלאה כלפיה. הפלישה הזו למרחב הפנימי שלה היא הרסנית, מכאיבה ובזויה".

דובר דאונינג 10: "ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, משתתף בצער שנגרם לארמון המלוכה. בדאונינג 10 מאמינים שבני הזוג ראויים לפרטיות".

הדיאטה הסודית של קייט

אולי יש גם צד חיובי לכל התמונות שפורסמו מהחופשה הצרפתית. מהתמונות האלה עולה שהילדה הטובה היא בעצם סופר קולית, משוחררת ואפילו סקסית.

איך היא הגיעה לגזרה הזו? עוד לקראת החתונה יישמה קייט בהצלחה, יש שיאמרו מוגזמת, את דיאטת דוקן (Dukan) של ד"ר פייר דוקן הצרפתי. בשלב הראשון, שנקרא "שלב התקיפה", היא אכלה במשך כשבוע רק מזונות עתירי פרוטאינים - בשר רזה, דגים, עוף, פירות ים, וכמובן, חלבון ביצה. בשלב השני הוסיפה לפרוטאינים גם ירקות, חיים או מבושלים, ללא הגבלה. על מנת לשרוף קלוריות בצורה המיטבית, היא ערבבה בין המזונות. שלב זה נמשך עשרה ימים לכל קילוגרם, וכיוון שהיעד של קייט היה 4.5 ק"ג, הוא נמשך אצלה 45 יום.

בשלב השלישי הוסיפה לתפריט היומי שתי פרוסות לחם, מנת פרי וגבינה. בנוסף, פעמיים בשבוע קיבלה היתר לאכול פחמימות מורכבות ועוד פעמיים אפשר לחגוג בארוחה טובה. השלב הזה נמשך גם הוא על פני עשרה ימים לכל ק"ג, וזאת על מנת להרגיל את הגוף למצבו החדש. בשלב הרביעי והאחרון חזרה קייט לאכילה "נורמלית" לחלוטין, אך עדיין פעם בשבוע מוקדשת התזונה שלה ל"שלב התקיפה".